Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der brug for en bankmægler?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg er med på, det ikke skal gøres, mens jeg er i job, men netop derfor tænker jeg også, at planen skal være klar, når/hvis jeg tager springet.

Jeg hader selv de personer, der stopper én i centreret, på gaden osv, da jeg finder det useriøst, men det er selvfølgelig en mulighed.

Tak igen, - alle idéer er værdsat.

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke på ideen til b2c ( private )

men til b2b vil det være en succes

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input.

Uddyb gerne hvorfor du ikke mener, private vil benytte sig af det?

Der er artikler, der beskriver, at 26 % overvejer at skifte bank, kun 6 % ca. skifter årligt, men det anslås, at private kan spare op til knap 40.000 kr. årligt ved skifte fra dyr til billig bank.

Mybanker har haft knap 2.000 kunder til at bruge deres tjeneste, og de har i gennemsnit sparet 8.000 kr. årligt.

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankmanden:
Jeg hader selv de personer, der stopper én i centreret, på gaden osv, da jeg finder det useriøst,

Enig, men hvis nu man rent faktisk har noget seriøst at tilbyde, så ville jeg ikke have noget imod at blive stoppet hvis jeg kunne rent faktisk kunne spare f.eks. 10.000 årligt - men hvis man bliver stoppet af nogle som kan levere billig strøm eller billig telefoni, og bagefter finder man ud af det rent faktisk var dyrere end ens nuværende løsning, så ja - så det useriøst.

Og derudover kunne du få en masse værdifuld viden omkring kunder, hvorfor de siger nej, hvorfor de ikke gider, forstår de overhovedet konceptet osv. - ting som du muligvis ikke får af vide via en hjemmeside, adwords eller facebook

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Kan godt følge tankegangen, og det ville, som du skriver, give mig muligheden for at stille nogle uddybende spørgsmål, jeg ikke får mulighed for ved spørgeskemaet.

Måske forbrugermesser og lignende var endnu bedre, - der vil jeg ikke føle mig så "useriøs" og "sælgeragtig". :)

I må alle meget gerne dele spørgeskemaet alligevel, - da det trods alt giver mig noget viden.

Tak igen.

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det lyder spændende, men godt nok svært at komme i gang med, når du allerede har et job som bankmand. Har en bankmand en konkurrence-klausul eller vil det "bare" være illoyalt at prøve at hjælpe nogle stykker i vennekredsen? Måske kunne du danne dig nogle erfaringer, FØR du tog springet? Jeg tænker bare, hvordan beregner du, hvad man "sparer", hvis det er et nyt engagement, f.eks. et nyt lån? Der er jo ikke rigtig noget at sætte det op imod, med mindre kunden siger noget i retningen af, at han/hun har fået et tilbud. "Kan du gøre det bedre?" - og så dele i porten. Var det også et eksempel?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg udfyldt skemaet (så nu kan du se, hvor mange penge, jeg har :-)

Hvad mener du med sidste svarmulighed: 

3. I så fald at du ville overveje sådan en løsning, hvilken afregningsform vil du så foretrække?
 Fast gebyr aftalt på forhånd
Fast timepris
No cure no pay - f.eks. 50 % af 1. års besparelse
Jeg svarede, at jeg klarer banken selv
Hvad er din gevinst og dit incitament i sidste tilfælde?
/jø
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en super idé og allerede en temmelig stor business i dag både på B2C og B2B.

Ret beset er det vel det mybanker gør, bare uden den store service.

Jeg arbejder selv i bank, og kender bl.a. til Bank Brokers (B2B norsk men også i DK) som har rimelig stor succes i følge rygterne.

Mit råd er sats på de tre t'er. Tillid, Tillid og ja tillid, som alle undersøgelser viser er det vigtigste for folks bankforretninger. Det matcher også dit udgangspunkt hvor du kan starte med folk i din omgangskreds. Mig bekendt sidder der mange bankfolk og hjælper venner og familie med at flytte bank, så hvis du holder dig fra folk der er kunder i dit eget PI, tror jeg aldrig du kan få ørene i maskinen, så længe du ikke tager noget honorar. Det kan til gengæld byttes for et godt testimonial, når du går live:)

Hvis du har meget tillid, er prisen mindre vigtig, og jeg ville ikke slå mig op på kun at gøre det billigere for kunderne, men også bedre (til prisen).

At beregne en besparelse er ikke den store øvelse, men du skal sikre dig en model, der tager højde for øget engagement og "små" engagementer.

I dagens danmark er det politisk ukorrekt at sige at der er "dårlige bankkunder", men de vil også være dårlige (tidskrævende og ofte have lille dynamik) for dig.

Tænk måske i en model, hvor du ikke tilbyder en løsning men mere i rådgivning til de kunder (måske en service omkring mødedeltagelse m.v.)

 Håber mine råd kunne hjælpe

 

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

3. I så fald at du ville overveje sådan en løsning, hvilken afregningsform vil du så foretrække?
 Fast gebyr aftalt på forhånd
Fast timepris
No cure no pay - f.eks. 50 % af 1. års besparelse
Jeg svarede, at jeg klarer banken selv
Hvad er din gevinst og dit incitament i sidste tilfælde?

Hej.

Jeg formoder, du med "sidste tilfælde" mener "no cure no pay"? I så fald er planen, at jeg får 50 % af første års besparelse, - der bliver selvfølgelig uddybet på både hjemmeside samt kontrakt, hvad dette indebærer, men jeg forestiller mig, at det er den samlede besparelse (renter, gebyrer, kurtage mv.) fratrukket evt. omkostninger ved overførslen til den nye bank.

Og nej, bankfolk har ikke konkurrenceklausul (ikke dem, jeg kender i hvert fald).

Mvh

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

- er der ingen besparelse for kunden, betaler de ingenting....

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)