Nej, jeg er med på, det ikke skal gøres, mens jeg er i job, men netop derfor tænker jeg også, at planen skal være klar, når/hvis jeg tager springet. |
Jeg tror ikke på ideen til b2c ( private )
men til b2b vil det være en succes
Nej, jeg er med på, det ikke skal gøres, mens jeg er i job, men netop derfor tænker jeg også, at planen skal være klar, når/hvis jeg tager springet. |
Uvildig bankrådgivning til private!
Tak for input. |
Uvildig bankrådgivning til private!
Enig, men hvis nu man rent faktisk har noget seriøst at tilbyde, så ville jeg ikke have noget imod at blive stoppet hvis jeg kunne rent faktisk kunne spare f.eks. 10.000 årligt - men hvis man bliver stoppet af nogle som kan levere billig strøm eller billig telefoni, og bagefter finder man ud af det rent faktisk var dyrere end ens nuværende løsning, så ja - så det useriøst. Og derudover kunne du få en masse værdifuld viden omkring kunder, hvorfor de siger nej, hvorfor de ikke gider, forstår de overhovedet konceptet osv. - ting som du muligvis ikke får af vide via en hjemmeside, adwords eller facebook |
Hej igen. |
Uvildig bankrådgivning til private!
Jeg synes, det lyder spændende, men godt nok svært at komme i gang med, når du allerede har et job som bankmand. Har en bankmand en konkurrence-klausul eller vil det "bare" være illoyalt at prøve at hjælpe nogle stykker i vennekredsen? Måske kunne du danne dig nogle erfaringer, FØR du tog springet? Jeg tænker bare, hvordan beregner du, hvad man "sparer", hvis det er et nyt engagement, f.eks. et nyt lån? Der er jo ikke rigtig noget at sætte det op imod, med mindre kunden siger noget i retningen af, at han/hun har fået et tilbud. "Kan du gøre det bedre?" - og så dele i porten. Var det også et eksempel? |
Så har jeg udfyldt skemaet (så nu kan du se, hvor mange penge, jeg har :-) Hvad mener du med sidste svarmulighed: 3. I så fald at du ville overveje sådan en løsning, hvilken afregningsform vil du så foretrække?
Hvad er din gevinst og dit incitament i sidste tilfælde?
/jø |
Det er en super idé og allerede en temmelig stor business i dag både på B2C og B2B. Ret beset er det vel det mybanker gør, bare uden den store service. Jeg arbejder selv i bank, og kender bl.a. til Bank Brokers (B2B norsk men også i DK) som har rimelig stor succes i følge rygterne. Mit råd er sats på de tre t'er. Tillid, Tillid og ja tillid, som alle undersøgelser viser er det vigtigste for folks bankforretninger. Det matcher også dit udgangspunkt hvor du kan starte med folk i din omgangskreds. Mig bekendt sidder der mange bankfolk og hjælper venner og familie med at flytte bank, så hvis du holder dig fra folk der er kunder i dit eget PI, tror jeg aldrig du kan få ørene i maskinen, så længe du ikke tager noget honorar. Det kan til gengæld byttes for et godt testimonial, når du går live:) Hvis du har meget tillid, er prisen mindre vigtig, og jeg ville ikke slå mig op på kun at gøre det billigere for kunderne, men også bedre (til prisen). At beregne en besparelse er ikke den store øvelse, men du skal sikre dig en model, der tager højde for øget engagement og "små" engagementer. I dagens danmark er det politisk ukorrekt at sige at der er "dårlige bankkunder", men de vil også være dårlige (tidskrævende og ofte have lille dynamik) for dig. Tænk måske i en model, hvor du ikke tilbyder en løsning men mere i rådgivning til de kunder (måske en service omkring mødedeltagelse m.v.) Håber mine råd kunne hjælpe
|
Hej. Jeg formoder, du med "sidste tilfælde" mener "no cure no pay"? I så fald er planen, at jeg får 50 % af første års besparelse, - der bliver selvfølgelig uddybet på både hjemmeside samt kontrakt, hvad dette indebærer, men jeg forestiller mig, at det er den samlede besparelse (renter, gebyrer, kurtage mv.) fratrukket evt. omkostninger ved overførslen til den nye bank. Og nej, bankfolk har ikke konkurrenceklausul (ikke dem, jeg kender i hvert fald). Mvh |
Uvildig bankrådgivning til private!
- er der ingen besparelse for kunden, betaler de ingenting.... |
Uvildig bankrådgivning til private!