Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny u-uddannet skatteminister

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Uldal:
Øv øv øv

Næste gang du sidder nede i banken og skal låne penge (hvis du altså skal det) og din virksomhed kører bare derudaf, og din bankrådgiver beder om at se dine karakter fra skolen, så vil du nok også undre dig. Eller at de siger at du er for ung, fordi man skal mindst være 50 for at være en virksomhedsleder med pondus i - det er lidt det samme du siger om vores nye politikere ;-)

Så lad nu være med at bedømme folk på hvor gamle de er, eller hvilket uddannelser de har, men derimod hvad de rent faktisk kan ;-)

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad angår Glistrup spiller noget helt tredje ind. Nemlig det forhold, at den åbenlyst intelligente og veluddannede partistifter også kan have haft en snert af psykisk lidelse. Tror det er autisme-spektret vi skal over i.

sad på et tidspunkt i et headhuntingfirma blandt erhvervspsykologer og arbejdede med på deres softwarebaserede personlighedstests. Tror netop Glistup ville have været udfordret af denne type tests...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:

Uldal:
Øv øv øv

Næste gang du sidder nede i banken og skal låne penge (hvis du altså skal det) og din virksomhed kører bare derudaf, og din bankrådgiver beder om at se dine karakter fra skolen, så vil du nok også undre dig. Eller at de siger at du er for ung, fordi man skal mindst være 50 for at være en virksomhedsleder med pondus i - det er lidt det samme du siger om vores nye politikere ;-)

Så lad nu være med at bedømme folk på hvor gamle de er, eller hvilket uddannelser de har, men derimod hvad de rent faktisk kan ;-)

Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels P Sønderskov:
Undskyld John, jeg troede faktisk at du havde en egentlig uddannelse.
nu ved jeg ikke hvor du har din opfattelse af min uddannelse fra - jeg kan bare slet ikke se tal for faglærte håndværkere målt med ufaglærte i det hele taget har relevans her - men det er sikker min manglende uddannelse som jeg hermed dybt skal beklage

I øvrigt er jeg helt enig med dig i, at det repræsentative demokrati vi har i DK nok på mange måder er den mest fornuftige måde at drive tingene på, og det må jo lidt skyldes at jeg, på trods af en vis politikerlede, trods alt tror det giver bedre resultater end det ville gøre at skulle sende næsten alt ud i folkeafstemninger.

Folkeafstemninger har jo ingen som helst pligt til mindretalsbeskyttelse men de 51% kan jo så tvinge voldsomme ting ned over 49%. Når man ser hvordan "befolkningen stemmer på f.eks. EB nationen i mange spørgsmål - så, selv om det nok ville se anderledes ud ved egentlige folkeafstemninger, ja så ville det nok kunne give nogle langt større polariseringer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Smid lige Helles cv op og sammenligne med de andre partiledere. Det er da også skræmmende læsning.

Der er intet galt i at en politiker afspejler befolkningen men man udnævner sgu da heller ikke flaskedrengen til adm. direktør i Coop.

Det er helt skævt at udnævne sådan en kandidat til så stor en post. Viser med tydelighed hvor uprofessionel regeringen er.

Når det er sagt så er de konservatives udnævnelse af ny partileder sgu ikke meget bedre. En person som åbenlyst laver sine egne regler og misbruger de kasketter han har fået tildelt. Sikke da en klaptorsk.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Niels P Sønderskov:
Undskyld John, jeg troede faktisk at du havde en egentlig uddannelse.
nu ved jeg ikke hvor du har din opfattelse af min uddannelse fra - jeg kan bare slet ikke se tal for faglærte håndværkere målt med ufaglærte i det hele taget har relevans her - men det er sikker min manglende uddannelse som jeg hermed dybt skal beklage

Her kunne I måske øve jer lidt Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
nu ved jeg ikke hvor du har din opfattelse af min uddannelse fra - jeg kan bare slet ikke se tal for faglærte håndværkere målt med ufaglærte i det hele taget har relevans her - men det er sikker min manglende uddannelse som jeg hermed dybt skal beklage

Jeg kiggede såmænd på din profil efter misforståelsen. Du nævnte jura, og jeg troede faktisk du var jurist, med de mange udmærkede råd du giver.

Min første bemærkning var faktisk kun til debattøren, der gentog den skadelige usandhed om, at de ufaglærte er en gruppe, som er ved at forsvinde helt. Det er jo noget vrøvl, når de stadig er næstflest. Det ændrer ikke på, at det er usmart at vælge som karrière, for det er rigtigt at der bliver færre ufaglærte jobs og omkring halvdelen af de ledige er ufaglærte.

Mange iværksættere og mindre virksomhedsejere har i øvrigt ingen uddannelse og klarer sig godt med en høj indtægt. Alt sammen facts, der viser hvor dumt det er, på forhånd at dømme en ung politiker ude, fordi han ingen formel uddannelse har.

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:
Der er intet galt i at en politiker afspejler befolkningen men man udnævner sgu da heller ikke flaskedrengen til adm. direktør i Coop.

Det er helt skævt at udnævne sådan en kandidat til så stor en post. Viser med tydelighed hvor uprofessionel regeringen er.

Du har ikke forstået hvad politik går ud på. Folketingets sammensætning afspejler langt fra befolkningens fordi de fleste har en lang videregående uddannelse. Det har under en tiendedel af befolkningen stadig.

Alligevel skal du nok lede længe for at finde nogen, der vil mene, at det ikke er godt at folketingsmedlemmerne er veluddannede? Det man oftest møder, er en fjoget opfattelse af, at disse 'akademikere' ikke forrstår 'almindelige' mennesker. Som psykolog forstår jeg fx bedre almindelige mennesker, end de forstår sig selv. De almindelige mennesker, der ikke har en universitetsuddannelse forstår selvfølgelig bare ikke hvad det er, når de ikke selv har prøvet det. (Normalt noget med at læse en ordentlig stak bøger på udenlandsk og selv arbejde sig op på et niveau hvor man kan skrive noget lignende og deltage i den lærde diskurs. Mere end almindelige mennesker får læst igennem et helt liv.)

I vores demokrati er det regeringslederen, der alene har ansvaret for sit hold af ministre. Hvis nogen kvajer sig falder det altså også tilbage på hende. I erhvervslivet fungerer det på nogenlunde samme måde, hvor ejer/leder ansætter dem hun finder bedst egnede til jobbet.

Blander du dig også i hvem de forskellige virksomheder ansætter? Her er det jo ikke overraskende, at du kritiserer en ny ung minister, når du generelt er imod regeringens politik.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WOWWOW:

Næste gang du sidder nede i banken og skal låne penge (hvis du altså skal det) og din virksomhed kører bare derudaf, og din bankrådgiver beder om at se dine karakter fra skolen, så vil du nok også undre dig. Eller at de siger at du er for ung, fordi man skal mindst være 50 for at være en virksomhedsleder med pondus i - det er lidt det samme du siger om vores nye politikere ;-)

Så lad nu være med at bedømme folk på hvor gamle de er, eller hvilket uddannelser de har, men derimod hvad de rent faktisk kan ;-)

Det er jo ikke det jeg siger. Jeg siger ikke at folks ord ikke har pondus fordi de ikke er 50+. Jeg siger at i forbindelse med politikere er det svært at have respekt, forståelse, accept og føle sig tryg ved eksempelvis en 26 årig Thor Møger som skatteminister der aldrig har haft et job (han har ikke engang gået med aviser).

Hvad vi almindelige mennesker foretager os har ingen sammenhæng så jeg forstår ikke din sammenligning med banken. 

Jeg tror langt de fleste mennesker eksempelvis ville forbinde en højere alder med tryghed og soliditet og seriøsitet. 

Dertil er jeg også træt af den der med "lad os se hvad de rent faktisk kan". Det her er altså ikke et reality show. Det er ikke X-factor. Det er topposterne i Danmark som nation vi taler om, vores ansigt både indadtil men også udadtil som nation i verden. Der er sgu ikke plads til at lade folk have deres 15 minutes of fame.

Hvad angår det med karakter og uddannelse, så er folk velkommen til at bede om mine meritter i den forbindelse. Gode karakterer viser ikke om folk er gode i praksis, men det viser at folk har været villig til at gøre hvad der skulle til for at få det bedst mulige resultat frembragt, du kan kalde det konkurrencementalitet. Og det ser jeg som et absolut plus.

Nu har regeringen jo vedtaget at krav til en ungdomsuddannelse, eller faguddannelse er betinget af man kan fremvise mindst et 02 på karakterbladet i Dansk Engelsk og Matematik. Stod det til mig måtte de gerne skrue den op til et 7 tal.

For ikke længe siden gennemførte jeg produktionsteknologuddannelsen, og her fik næsten halvdelen et gennemsnit på 4. Det er der ingen virksomheder der gider, de har vist at de ikke er villig til at gå den ekstra mil for at få et godt resultat på papiret. Så vil de gå den ekstra mil i erhvervslivet i praksis ? 

Karakter på en uddannelse viser intet om hvor vidt man kan udføre noget i praksis. Men det viser hvilken type person man er, det viser om man har ambition, gå-på-mod, er villig til at give den det ekstra der kræves, om man har selvdisciplin osv osv. Når jeg skal til at ansætte folk i Daltek er det præcis sådanne ting jeg kigger på. Alt det praktiske (hvordan man løser opgaven) kan man lære, men fungerer ikke hvis ikke de andre ting er til stede som forudsætninger først.

Det kan være jeg får nogle hug nu her for den kommentar men det er absolut seriøst ment. Jeg vil ikke ansætte folk der ikke har nogle respektable karakterer fra deres relevante uddannelser. Og det er ikke mig der skal give folk en "chance" og lade dem vise "hvad de duer til". Det har de haft rig mulighed for igennem deres uddannelser. Det er ikke folkekirkens nødhjælp det her..

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)