Der er naturligvis masser af produktnyheder, men omvendt skrev du tidligere, at du synes vi fokuserede for meget på netop 'produktnyheder'. Med et emner jeg helt konkret, at vi har skåret bemandingen helt ind til benet. Der er, i princippet, kun ressourcer til den nødvensige administration, varedisponering og kundebetjening. Jeg har "en vis" indflydelse på chefen og han lytter til mine anbefalinger. Selv om vi p.t. (p-g-a- lavsæsson) ingen penge har til markedsføring, har jeg dog fået gennemtrumfet, at vi har et banner kørende på http://jcklassisk.dk/. En yderst seriøs blog med omkring 2.300 tilmeldte. Om DU er den rette - med indblik i vort markedsområde/segment har jeg svært ved at vurdere, men lad os ta' et et skriv om det. Jeg er bare nødt til at sige, at jeg højst vil kunne presse nogle ganske få tusinde ud af pengekassen, som markedet er lige nu. Aha! Ja hvad ved jeg? På Fjæset, eller hvad mener du? Med 'reklamer' mener du altså produktnyheder? Måske tager vi fejl, men det er, set gennem vore briller, hvad det handler om. At6 skrive om diverse 'nyheder' inden for den klassiske musik (f.eks. når en kendt kunstner er død) varetages så udmærket af diverse andre hjemmesider og blogt og disse sider må vir formode (streg bunder formode) er vore kunder bekendt. Allered der trækker du bukserne ned på mig. Retargetting? Aner ikke hvad det er. Gerne, men hvis jeg meget målrettetb går efter præcist dette nyhedsbrev, synes jeg måske ikke at din hjemmeside er logisk og effektivt struktureret. Kan du give mig et deep link? |
- Jo, men! Du skal give dine læsere en god grund til at lukke nyhedsbrevet op. Reklamer/produktnyheder er sjældent en god grund i dag og i hvert fald ikke nok i sig selv, for vi ser alle sammen mange flere reklamer, end vi har lyst til. Derfor gælder det om at skabe engagement og prøve at sælge ved at slå på det engagement og vise, at man er den, der kan løse kundens problem/tilfredsstille kundens interesse for klassisk musik.
Der skal altid være en god grund til at besøge en hjemmeside/webshop. Det skal være stedet, hvor man kan pleje sin interesse eller nysgerrighed for et produkt eller ydelse - hvorfor skulle man ellers lægge sine penge netop der og ikke hos en anden forhandler?
- Målrettet annoncering er en helt anden ting.
Lad os sige, at jeg søger på Google efter "musik af Beethoven køb" - så kommer der sikkert AdWords op. Det er fint nok, fordi det er en meget målrettet annoncering. Jeg har markeret min interesse for at købe noget af Beethoven lige nu, og så er det på sin plads at komme med sine tilbud, for jeg er åben for at overveje et køb.
- Retargeting er en form for reklame, hvor webshoppen vha. cookies registrerer, hvem der har besøgt hvilke produkter - når de så går på Facebook, vil de se "deres" produkter igen som annoncer. Men som sagt - værd at overveje - men med forsigtighed til denne målgruppe.
- Jeg mente, at der er mange sider på Facebook, hvor blogindlæg frit kan deles, samt selvfølgelig Gplus, Twitter med mere ... alt sammen med det formål at skaffe mange læsere og også gerne løfte shoppen på Google.