Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring i et vigende marked

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er naturligvis masser af produktnyheder, men omvendt skrev du tidligere, at du synes vi fokuserede for meget på netop 'produktnyheder'.

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Jeg ved ikke helt, hvad du mener med, at I ikke har ressourcer til at blogge? Det kræver jo "kun" tid og ekspertise, og det er selvfølgelig også en omkostning, men efter min erfaring er det helt sikkert tiden værd at blogge og i det hele taget få sin markedsføring til at hænge sammen.
Med et emner jeg helt konkret, at vi har skåret bemandingen helt ind til benet. Der er, i princippet, kun ressourcer til den nødvensige administration, varedisponering og kundebetjening.

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Jeg ved ikke helt, hvad du mener med, at I ikke har ressourcer til at blogge? Det kræver jo "kun" tid og ekspertise, og det er selvfølgelig også en omkostning, men efter min erfaring er det helt sikkert tiden værd at blogge og i det hele taget få sin markedsføring til at hænge sammen.
Jeg har "en vis" indflydelse på chefen og han lytter til mine anbefalinger. Selv om vi p.t. (p-g-a- lavsæsson) ingen penge har til markedsføring, har jeg dog fået gennemtrumfet, at vi har et banner kørende på http://jcklassisk.dk/. En yderst seriøs blog med omkring 2.300 tilmeldte. Om DU er den rette - med indblik i vort markedsområde/segment har jeg svært ved at vurdere, men lad os ta' et et skriv om det. Jeg er bare nødt til at sige, at jeg højst vil kunne presse nogle ganske få tusinde ud af pengekassen, som markedet er lige nu.

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Et blogindlæg skal ikke bare deles på egen Facebookside, men kan også bruges på mange andre måder.
Aha! Ja hvad ved jeg? På Fjæset, eller hvad mener du?

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Nyhedsbrevet: Det er simpelthen synd, at I kun bruger jeres nyhedsbrev til reklamer. En virksomhed som jeres må kunne skabe den følelse af en oplevet ekstra værdi, som vi ikke kan få på Amazon, og det kan I sagtens gøre med anmeldelser, reportager osv. :) 
Med 'reklamer' mener du altså produktnyheder? Måske tager vi fejl, men det er, set gennem vore briller, hvad det handler om. At6 skrive om diverse 'nyheder' inden for den klassiske musik (f.eks. når en kendt kunstner er død) varetages så udmærket af diverse andre hjemmesider og blogt og disse sider må vir formode (streg bunder formode) er vore kunder bekendt.

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Endnu en mulighed var retargeting - værd at overveje, men det er nok også værd at lægge forsigtigt ud, når målgruppen er "konservativ".
Allered der trækker du bukserne ned på mig. Retargetting? Aner ikke hvad det er.

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Forhåbentlig inden for længe udgiver jeg en bog om, hvordan små virksomheder skaber gratis synlighed, så du er meget velkommen til at hoppe på mit nyhedsbrev, hvis du vil høre mere, når den er klar :)
Gerne, men hvis jeg meget målrettetb går efter præcist dette nyhedsbrev, synes jeg måske ikke at din hjemmeside er logisk og effektivt struktureret. Kan du give mig et deep link?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

- Jo, men! Du skal give dine læsere en god grund til at lukke nyhedsbrevet op. Reklamer/produktnyheder er sjældent en god grund i dag og i hvert fald ikke nok i sig selv, for vi ser alle sammen mange flere reklamer, end vi har lyst til. Derfor gælder det om at skabe engagement og prøve at sælge ved at slå på det engagement og vise, at man er den, der kan løse kundens problem/tilfredsstille kundens interesse for klassisk musik. 

Der skal altid være en god grund til at besøge en hjemmeside/webshop. Det skal være stedet, hvor man kan pleje sin interesse eller nysgerrighed for et produkt eller ydelse - hvorfor skulle man ellers lægge sine penge netop der og ikke hos en anden forhandler?

- Målrettet annoncering er en helt anden ting.

Lad os sige, at jeg søger på Google efter "musik af Beethoven køb" - så kommer der sikkert AdWords op. Det er fint nok, fordi det er en meget målrettet annoncering. Jeg har markeret min interesse for at købe noget af Beethoven lige nu, og så er det på sin plads at komme med sine tilbud, for jeg er åben for at overveje et køb. 

- Retargeting er en form for reklame, hvor webshoppen vha. cookies registrerer, hvem der har besøgt hvilke produkter - når de så går på Facebook, vil de se "deres" produkter igen som annoncer. Men som sagt - værd at overveje - men med forsigtighed til denne målgruppe.

- Jeg mente, at der er mange sider på Facebook, hvor blogindlæg frit kan deles, samt selvfølgelig Gplus, Twitter med mere ... alt sammen med det formål at skaffe mange læsere og også gerne løfte shoppen på Google.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at bygge en smule videre på Louises fine indlæg, så har vi lavet en helt klar strategi omkring de sociale medier og formål for os som virksomhed.

Man kan virkelig komme meget langt blot ved arbejdskraft, men skal så også bare være på det rene med at der er "åben hus" 24/7.

En del af vores strategi er også blogger og her har i jo virkelig en mulighed da i med garanti har rigtig mange i jeres netværk med en utrolig mængde af specialviden. Hvad med et interview med musikere som lige har udgivet en CD?

Mit råd til jer (hvis i ikke allerede har lavet det) er at få lavet en digital strategi hvor i kommer 360 grader rundt om jeres markedsføring. Her vil i hurtigt finde ud af at man kan komme langt for et beskedent budget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:
- Jo, men! Du skal give dine læsere en god grund til at lukke nyhedsbrevet op. Reklamer/produktnyheder er sjældent en god grund i dag og i hvert fald ikke nok i sig selv, for vi ser alle sammen mange flere reklamer, end vi har lyst til. Derfor gælder det om at skabe engagement og prøve at sælge ved at slå på det engagement og vise, at man er den, der kan løse kundens problem/tilfredsstille kundens interesse for klassisk musik. 
Aha! Nu nærmer vi os det punkt hvor der er to muligheder: Enten har jeg/vi ret fordi vi kender vort klientel, eller også har du ret, fordi vort påberåbte kendskab enten er forkert, eller ikke glæder i situationen! Jeg/vi er nemlig 100% overbeviste om, at det som vore kunder/abonnenter interesserer sig for er nyheder ... nye pladeudgivelser. Om operasanger Jensen er død, eller om komponist en John Doe har 200 års jubilæum er måske nok interessant, men bestemt ikke primært. Det har de formentlig også allerede læst om flere andre steder.

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Der skal altid være en god grund til at besøge en hjemmeside/webshop. Det skal være stedet, hvor man kan pleje sin interesse eller nysgerrighed for et produkt eller ydelse - hvorfor skulle man ellers lægge sine penge netop der og ikke hos en anden forhandler?
Det er noget helt andet, men det er naturligvis altafgørende: Hvorfor skal de besøge VORES webshop. Det skal de fordi de, ved at tegne abonnement på vores nyhedsbrev, har vist, at netop VI har deres opmærksomhed. Og hvorfor har vi så det? Jo, det har vi fordi vi er en DANSK webshop med klassisk musik og dem er der ikke ret mange af.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

? Jeg forstår ikke, hvad du mener? Selvfølgelig kender du kunderne bedst - og jeg har ikke engang set på, hvor mange der lukker nyhedsbrevet op. Det er kun almindeligt kendte mainstreamråd, jeg er kommet med her i tråden, og mere skal du bestemt heller ikke tage det for. Men du skal jo nok undersøge, hvorfor antallet af abonnenter så falder, for selv hvis 90 % af læserne åbner nyhedsbrevet, mangler der åbenbart en strategi for, hvordan I lokker flere på nyhedsbrevet.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger Campaign Monitor. I kontrolpanelet kan jeg se, at åbningsprocenten ligger omkring 50. Her tager CM dog forbehold for, at de ikke er i stand til at registrere 100% korrekt af forskellige årsager.

Jeg er, som skrevet, helt åben over for at jeg ikke nødvendigvist er klogest. Jeg er meget villig til at lære. Det er helt 100% sikkert, at ikke alt hvad jeg gør er det optimale. Det viser klikprocenten og salget jo med al uønsket tydelighed.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt kan selvfølgelig til enhver tid blive bedre. :) Men det er nu en fin åbningsprocent, som mange ville være glade for. Det vigtigste er selvfølgelig også, at folk klikker sig videre og sommetider køber noget.

Ubivox har en brancheopdelt statistik, den siger for din branche:

Læsning: 43,85%
Klik: 2,01

 

 

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min klikprocent ligger gennemsnitligt på 11-12%, så det er vist fint.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du er jo også nødt til at se på, hvordan du får flere på nyhedsbrevet. Der kan du jo begynde med at se på, hvor mange der besøger webshoppen hver dag, så du får en idé, om det er manglende interesse for tilmeldingsboksen eller måske manglende trafik, der er problemet. :)

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Men du er jo også nødt til at se på, hvordan du får flere på nyhedsbrevet.
Du har helt ret, men her rækker min indsigt i bl.a. sociale medier ikke langt. Personligt skyr jeg dem som en pest, men da jeg er den eneste i firmaet der har erfaring med internet i almindelighed, så er det jo min sure pligt at gøre noget ved det Skype-Angry

Jeg skal have fundet er par sider (helst på dansk) som tager mig i hånden og fortæller mig alt det grundlæggende. At hyre noget til at gøre det for os er udelukket.

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Der kan du jo begynde med at se på, hvor mange der besøger webshoppen hver dag, så du får en idé, om det er manglende interesse for tilmeldingsboksen eller måske manglende trafik, der er problemet. :)
Vore shops ER tilmeldt Google-et-eller-andet, hvor man burde kunne se en masse info og statistikker, men jeg forstår ikke at udnytte det ordentligt. Igen et surt job venter mig dér.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)