Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shoporama, Shopify osv hvilken skal man vælge?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger hvilken webshop platform skal man så vælge? Jeg kan godt lide idéen i at "leje" en webshop hos feks shopify eller shoporama indtil man finder ud af om ens shop sælger som den "skal" hvor man så bagefter kan gå ud og betale for at få lavet en shop i prestashop eller magento men hvilken af de to er at foretrække? Kan se at shoporama sætter prisen op til 750 kr ex moms fra 1 januar 2015 og lige umiddelbart synes jeg det lyder halvdyrt når man kigger på konkurrenter (shopify blandt andet) men får man virkelig en platform der retfærdiggøre merprisen?

Håber på at høre fra jer :)

Mvh Kevin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:
Jeg kan godt lide idéen i at "leje" en webshop hos feks shopify eller shoporama indtil man finder ud af om ens shop sælger som den "skal" hvor man så bagefter kan gå ud og betale for at få lavet en shop i prestashop eller magento men hvilken af de to er at foretrække?

Du beskriver her netop den udfordring vi har prøvet at løse med www.smartstartshop.dk. Hos os starter du med en hosted løsning, som er en kraftig forbedret udgave af Magento (Varnish med ESI + Enterprise-level search for at nævne to). Når du så får succes med din shop, skal du ikke til at ændre dine rutiner, tilpasse dig et nyt system og ud i en hård kamp for at bibeholde dine placeringer på Google. Din shop flyttes i stedet blot ud i en selvstændig installation, som du så kan fortsætte udviklingen af på egen hånd.

Jeg synes ikke at du skal lade et par hundrede kroner afgøre dit valg. Det er vigtigt at holde omkostningerne nede, men omvendt skal du have det system, der giver den største chance for at få opbygget et firma der understøtter en fuldtidsstilling.

Jeg vil forvente at Shopify ikke har prioriteret det danske marked endnu, og at du derfor vil støde på loftet hurtigere end med e.g. Shoporama. Men hvis du får succes så rammer du jo forhåbentlig hurtig loftet uanset hvilken af de to du vælger.

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Moodings.com Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tidligere lavet en del i Shopify, og har kun positive ting at sige, det fungerer!

Kender også mange, der stod i samme situation, som har skaleret deres forretning på en Shopify side, og som er blevet, da den kan, hvad de har behov for.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Du beskriver her netop den udfordring vi har prøvet at løse med www.smartstartshop.dk. Hos os starter du med en hosted løsning, som er en kraftig forbedret udgave af Magento (Varnish med ESI + Enterprise-level search for at nævne to). Når du så får succes med din shop, skal du ikke til at ændre dine rutiner, tilpasse dig et nyt system og ud i en hård kamp for at bibeholde dine placeringer på Google. Din shop flyttes i stedet blot ud i en selvstændig installation, som du så kan fortsætte udviklingen af på egen hånd.

Jeg synes ikke at du skal lade et par hundrede kroner afgøre dit valg. Det er vigtigt at holde omkostningerne nede, men omvendt skal du have det system, der giver den største chance for at få opbygget et firma der understøtter en fuldtidsstilling.

Jeg vil forvente at Shopify ikke har prioriteret det danske marked endnu, og at du derfor vil støde på loftet hurtigere end med e.g. Shoporama. Men hvis du får succes så rammer du jo forhåbentlig hurtig loftet uanset hvilken af de to du vælger.

Hej Tommy. 

Må indrømme at det lyder ekstremt smart og jeg har ikke tænkt på det med at skulle vinde pladser på google igen senere hen. Mit problem ved smartstartshop er dog at jeg har brug for integration til gls pakkeshop og så skal jeg op og betale 1100,- om måneden for det. Det er i og for sig fair nok men når jeg også skal ud og have en betalingsløsning (som også koster penge) så synes jeg umiddelbart det løber højt op i forhold til feks shoporama eller shopify :) men det er en rigtig god idé i har fat i må man sige.

Mvh Kevin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:
Det er i og for sig fair nok men når jeg også skal ud og have en betalingsløsning (som også koster penge) så synes jeg umiddelbart det løber højt op i forhold til feks shoporama eller shopify :) men det er en rigtig god idé i har fat i må man sige.

Jeg er glad for at du synes om ideen. Magento er en god løsning til "anden generations" webshops - der er bare enorm meget arbejde ved skiftet.

Der er en kampagne her i starten, hvor du kan få den store pakke til samme pris som den midterste. QuickPay er inkluderet i prisen. Det skal vi nok have formuleret bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også kun anbefale Shopify, hvis det er din første webshop. Det er nemt og brugervenligt, og deres support er supergod... Du er også velkommen til skrive til mig, hvis du har brug for hjælp indenfor Shopify (UB, naturligvis) :-) 

God vind med projektet.

Dbh,
/Jakob 

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Kristensen:
eg kan også kun anbefale Shopify, hvis det er din første webshop. Det er nemt og brugervenligt, og deres support er supergod... Du er også velkommen til skrive til mig, hvis du har brug for hjælp indenfor Shopify (UB, naturligvis) :-) 
Hej Jakob. Det er jeg glad for at høre for det er nemlig min første webshop :) hvor svært er det at oversætte temaer fra engelsk til dansk i shopify?

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Vil indledningsvis sige, at jeg er medejer af Shoporama og derfor på ingen måde er objektiv her. Om du vælger Shopify eller Shoporama bliver næppe dét, der afgør, om du får succes. Det er begge gode produkter, som man kan vokse med og som kan opfylde de flestes behov de første 5-8 år af en webshops levetid.

Måske kan dette indlæg om Shoporama hjælpe dig i din beslutning. Du kan også hente ret meget inspiration i denne guide om ehandel.

Hvis prisen på 750,-/md virker afskrækkende, så bør du nok vælge et billigere alternativ eller bare nøjes med at sælge dine varer på Trendsales eller Den Blå Avis. En webshop skal helst kunne betale 750,-/md i husleje. Du kan jo starte med at sælge på Trendsales og når du så har volumen nok bevæge dig op i en webshop platform.

Ved Shoporama gør vi meget for, at du får features, der hjælper dig med din positionering i søgemaskinerne og featues, der hjælper dig med at sælge mere. Se f.eks. her og her.

Har du spørgsmål, så fyr endelig løs (eller opret en demoshop – det er gratis – og spørg de andre brugere i vores fora).

Du kan også bare se, hvad vores kunder skriver om os.

Uanset hvad, så held og lykke med din webshop.

Morten Vadskær

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tommy:
ud i en hård kamp for at bibeholde dine placeringer på Google.

Det er nu ikke noget argument for at vælge shopplatform nu, det er ikke nogen "hård kamp" at bevare sine placeringer hvis du bare tænker dig om og gør dit arbejde rigtigt. Det kan være et stort arbejde hvis du er startet på en dårlig platform, men det bliver ikke en hård kamp :-)

Hvis det er SEO du kigger på, så er det meget mere relevant at vælge en platform der er lavet så du har mulighed for at lave din onsite SEO rigtigt fra starten.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Det er nu ikke noget argument for at vælge shopplatform nu, det er ikke nogen "hård kamp" at bevare sine placeringer hvis du bare tænker dig om og gør dit arbejde rigtigt. Det kan være et stort arbejde hvis du er startet på en dårlig platform, men det bliver ikke en hård kamp :-)

Hvis det er SEO du kigger på, så er det meget mere relevant at vælge en platform der er lavet så du har mulighed for at lave din onsite SEO rigtigt fra starten.

Hvilken platform mener du så man skal vælge? er shopify helt ude og skide på SEO fronten eller er det til at have med at gøre?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)