Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt for fx Trustpilot, at bruge mit firmanavn på deres hjemmeside ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Som det fremgår af overskriften, så er jeg interesseret i at vide, om det er tilladt for foreksempel, trustpilot, at benytte min virksomheds logo og navn, så forbrugerne kan anmelde den ?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må de. Vi har ytringsfrihed her i landet, jeg kan som forbruger ytre mig om din virksomhed i læserbreve, blogs, facebook og på trustpilot hvis jeg vil. Trustpilot kræver dog at jeg skal kunne dokumentere at jeg har et kundeforhold med dig inden jeg får lov til at anmelde din virksomhed. 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De må gerne bruge navnet i det omfang, de ikke prøver at lade sig forveksle med din virksomhed.

Men de balancerer virkeligt på en knivsæg.

Tog de dit logo i brug, ville de være over grænsen - det er derfor, de først bruger dit logo, hvis du opretter en profil og betaler derinde. Billedet af dit website må de gerne tage, men ikke dit logo.

Trustpilot er lige på grænsen til, hvad man kan tillade sig uden accept - jeg vil næsten sige, de definerer grænsen. :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

PHORSE:
Som det fremgår af overskriften, så er jeg interesseret i at vide, om det er tilladt for foreksempel, trustpilot, at benytte min virksomheds logo og navn, så forbrugerne kan anmelde den ?

Find dig en god Advokat og gå i flæsket på dem. Så kan vi jo få afgjort sagen en gang for alle. Efter min mening er det ikke lovligt at kopiere materialet uden tilladelse. Men der skal jo være en til at stoppe dem.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes faktisk det er groft, hvis de gør det ud fra en commerciel betragtning - Altså med en intention om at kunne konvertere den pågældende virksomhed til en betalende kunde.

Det minder jo faktisk om 'mafia-metoder'....

I øvrigt er jeg kommet en hel del i tvivl om troværdigheden af hele konceptet.

Så snart der er involveret et økonomisk element ind i det et oprette anmeldelser, så er det min overbevisning at lødigheden meget hurtigt får en helt anden kurs.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:
jeg vil næsten sige, de definerer grænsen
Meget spændende....

Jeg troede at det var en lov der gjorde det. Er der ikke en advokat der kan opklare os om hvilken lov der kigges i for at se om det er inden for grænsen hvad Truspilot gør - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Jeg troede at det var en lov der gjorde det. Er der ikke en advokat der kan opklare os om hvilken lov der kigges i for at se om det er inden for grænsen hvad Truspilot gør - ?

Det kan jeg gøre - tag et kig på især markedsføringsloven og ophavsretsloven.

Markedsføringsloven fordi at TP ikke må markedsføre sig på andres bekostning. Ophavsretsloven af hensyn til navne, logoer m.v.

Loven er sjældent særligt konkret (og derfor definerer loven ikke grænsen her) - det ville være lækkert med noget retspraksis.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er altså tilladt for trustpilot, at bruge mit firmanavn, så længe de ikke bruger mit logo ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Vi har ytringsfrihed her i landet, jeg kan som forbruger ytre mig om din virksomhed i læserbreve, blogs, facebook og på trustpilot hvis jeg vil.

Den rigtige tekst i §77 er "Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene."

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)