Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når importgebyret overstiger varens værdi ????

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget en skulderrig (et slags kamerastativ) fra Amazon.com. Men nu kommer der også en importopkrævning der, når man indberægner momsen, er højere end prisen på varen? Jeg fandt denne siden med importsatser (http://www.toldpriser.dk/Toldsatser) og det giver ingen mening. For selv med de aller højeste satser så kommer man ikke i nærheden af det beløb der opkræves – 100%

Jeg kan godt forestille mig at hvis nogen har åbnet pakken og kigget på produktet, så har de måske ikke kunnet afgøre hvad det er de har med at gøre og det kunne nemt se dyrere ud end det er. Så er det jeg spørger mig, er denne opkrævningen produktet af rent gætteri?

Hvem skal jeg henvende mig til for at få vide hvad slags varetype min skulderrig er blevet klassifiseret som og hvordan jeg kan få det reduseret hvis der er lavet en fejl her? 
Kan man gå ud fra at der ikke opkræves importgebyr af fragtudgifterne, der i dette tilfældet er højere end varens værdi.

Jeg har endnu ikke etableret min virksomhed, så jeg handler som privatperson. Det aktuelle produktet er dog købt ind med henblik på at jeg skal starte en virksomhed i september.

Håber nogen kan hjælpe mig at finde frem i dette. 

mvh. Andreas 

Tilmeldt 7. Jun 14
Indlæg ialt: 49
Fra  ingen firma Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Du må ikke hænge mig helt op på det.

Men mener det er over 80 kroner, så bliver du pålagt udlægsgebyr / toldgebyr som er op til firmaet der håndtere pakken at opkræve, mener det er 160 - 200 kroner. derudover skal du betale 12,5 told og 25 moms. Så det kan sagtens blive dyrere hvis du ikke har givet ret meget for varen :-)

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt at pakken bliver "snuppet" vil de typisk bede dig dokumentere de udgifter du har haft ifb. med købet f.eks en bankudsskrift på hvad du reelt har betalt for varen - derefter kan det betalte beløb sammenholdes med en faktura fra sælger så fragtprisen fraregnes.

De andre ting kan jeg desværre ikke hjælpe med

Held og lykke med dit projekt

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Thaulow:
Det aktuelle produktet er dog købt ind med henblik på at jeg skal starte en virksomhed i september.

Det må du ikke. Du skal først import-registreres.

Som privatperson må du købe for op til 80 kr (uden porto), så slipper du for ekstra betalinger.

Handler du for mere - skal du bevise varens værdi - hvad du har betalt. (regning, paypal udskrift o.l.).

Så skal der betales ved kasse 1:

evt. told

25% moms på vare+porto

Post Danmark håndteringsgebyr (omkr 150kr).

Tilmeldt 7. Jun 14
Indlæg ialt: 49
Fra  ingen firma Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

At sige såfremt varen bliver snuppet er ganske forkert.

Selvølgelig kan der snydes med proforma faktura.

Men da det kommer uden fra EU Skal der bruges en faktura for at lave fortoldning på det, og det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at få det sendt uden!

Så allerede der vil de jo vide om gebyret bliver pålagt, og det ikke bare stikprøver hvor det bliver pålagt, det er alle.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig, Det var lige præcis derfor at snuppe var i "

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved privatimport betaler du moms for varens værdi. Hvis varen håndteres af postdk, så betaler du et importgebyr (administration/håndtering) oveni på 160 kroner inkl. moms. Dette gebyr er særskilt fra værdien af produktet.

Du kan kontakte indfortolder og bede om en importspecifikation. Du spilder dog din tid, hvis du vil igang med en korrektion - det er egentlig dit eget ansvar, at værdien for varen fremgår tydeligt, underordnet om du "beder" andre håndtere fortoldningen.

Hvis du opstarter din virksomhed indenfor 3 måneder, så kan du ved mindre erhvervelser lade produktet indgå i dit regnskab. Dvs. du kan fratrække momsen, som havde du købt produktet i EU/DK grundet procedureændringen ved Skat per 2014.

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det du siger er at det er et flat gebyr, der ikke afhænger af varens værdi? Hvad så med den liste med procentsatser: www.toldpriser.dk/toldsatser ?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvfølgelig betale told (og moms, hvis du er privatperson) af dit indkøb.

Udover told (og evt. moms) skal Postdanmark have betaling for at toldbehandle din forsendelse. Arbejdet med toldbehandling er uafhængigt af, hvad varen koster. Så ja, du skal betale et fast gebyr for den behandling PostDanmark foretager for dig.

Hvis du vil undgå det faste gebyr, må du bruge andre fragtoperatører, fx UPS. FexEx eller tilsvarende. Der er prisen for toldbehandling en del af fragtraten. Og den er IKKE gratis, den er bare ikke specificeret på din regning.

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke helt - og jeg ville aldrig henvise til toldpriser.dk eller tage informationerne derinde for gode varer, hvis du skal have de helt korrekte satser. Nuvel, hvis du bruger deres beregner, så oplyser den også Post Danmarks gebyr.

Du finder overvejende relevant info herinde:
http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Kundeservice/landefakta-og-told/Sider/Toldregler.aspx 

Varens værdi Hvor meget skal jeg betale​

​Under 80 kr.

Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr​ (også kendt som bagatelgrænsen)

​80-1.150 kr.

Du skal betale moms (25%) og importgebyr​ (160 dkk inkl moms)

Over 1.150 kr.​

Du skal betale moms (25%), told (afhænger af varen) og importgebyr ​(160 dkk inkl moms)

 
Toldsatser afhænger af varen.  Du kan finde toldkoder her:
http://tarif.skat.dk/tariff/uc/qry/sbn/search.jsf?conversationId=292782

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)