Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når importgebyret overstiger varens værdi ????

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Så vil jeg ikke spilde min tid, men hellere sluge kamelen :-/

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Thaulow:

Så det du siger er at det er et flat gebyr, der ikke afhænger af varens værdi? Hvad så med den liste med procentsatser: www.toldpriser.dk/toldsatser ?

Du skal adskilde tingene.

Toldsatsen er den sats staten tager for at varen overhovedet må indføres i EU... Denne er oftest politisk bestemt. - Denne sats er en procentsats, og hvor mange kr. du så skal betale afhænger af den FULDE faktura værdi. Inklusiv fragt værdien.

Dem der står for at behandle fortldningen for staten gør jo ikke dette gratis, det være sig post danmark eller andre. - Derfor pålægger de et gebyr... Et toldgebyr... - Dette gebyr er det samme uanset hvor stor eller lille forsendelsen er.

Derfor bliver din pris for varen:

Varens pris + fragt pris + (varens pris + fragt pris * en eller anden procent sats) + toldgebyr.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Andreas Thaulow:
Det aktuelle produktet er dog købt ind med henblik på at jeg skal starte en virksomhed i september.

Det må du ikke. Du skal først import-registreres.

Hvorfor ikke det? - Han må bare ikke indkøbe til videresalg.

Tilmeldt 7. Jun 14
Indlæg ialt: 49
Fra  ingen firma Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Du skal selvfølgelig betale told (og moms, hvis du er privatperson) af dit indkøb.

Udover told (og evt. moms) skal Postdanmark have betaling for at toldbehandle din forsendelse. Arbejdet med toldbehandling er uafhængigt af, hvad varen koster. Så ja, du skal betale et fast gebyr for den behandling PostDanmark foretager for dig.

Hvis du vil undgå det faste gebyr, må du bruge andre fragtoperatører, fx UPS. FexEx eller tilsvarende. Der er prisen for toldbehandling en del af fragtraten. Og den er IKKE gratis, den er bare ikke specificeret på din regning.

MVH

Kirsten

Kirsten du er lidt galt på den.

UPS osv har toldbehandligen med i prisen ja. Men du kommer stadig til at betale gebyret hvis det er privat.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Amadeo:

Andreas Thaulow:
Det aktuelle produktet er dog købt ind med henblik på at jeg skal starte en virksomhed i september.

Det må du ikke. Du skal først import-registreres.

Hvorfor ikke det? - Han må bare ikke indkøbe til videresalg.



Dette er ikke korrekt jf. TDL § 29

Ved erhvervsmæssig import forstås import af varer, der foretages af en virksomhed til videresalg, eller til brug internt i virksomheden. Virksomheder, der ønsker at importere varer erhvervsmæssigt fra lande uden for EU, skal være importørregistreret, før de importerer varer første gang,

Jeg henviser til et "hul", da man tillader import i begrænset omfang, som er sket fejlagtigt til privatperson istedet for firma, at indgå som beskrevet tidligere. Dermed indfalder varen under reglen om, at indkøb op til 3 måneder før opstart må indgå som indkøb.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er det lovligt for ham som privatperson at sælge det til firmaet når han får sådan et ? såfremt at der laves en kvittering ?

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke tænkt mig at sælge det. Jeg synes bare irriterende at prisen jeg skal betale, ikke er det jeg troede. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sipto:
UPS osv har toldbehandligen med i prisen ja. Men du kommer stadig til at betale gebyret hvis det er privat.

Der er jo også det, jeg skriver - prisen for toldbehandling er en del af fragtprisen. Den er bare ikke udspecificeret på regningen, hverken privat eller erhvervsmæssigt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Zylauv Kristensen:
Er det lovligt for ham som privatperson at sælge det til firmaet når han får sådan et ? såfremt at der laves en kvittering ?

nej man må ikke importere privat og så sælge det til sin virksomhed som del af planen - tænkt bare naturligt - det siger lidt sig selv, hvad skulle man ellers med kravet. Det er OK at sælge noget til virksomheden der var importeret med det formål at bruge det - og bruge det privat - men da ikke at købe ting privat og så sælge til et ikke importregistret firma man selv har.  Ind imellem må man kræve lidt fornuft i tankerne - undskyld

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis John, men sådan i praksis hvordan i alverden skal det være muligt for manden at bevise at han har købt det med henblik til privat brug men efterfølgende har skiftet mening og vil sælge det til en hvilken som helst virksomhed - ligeledes er det vel umuligt for myndighederne at bevise han har købt det privat, men med henblik på at sælge det til firmaet ?

Dette er naturligvis et tænkt eksempel

Mvh. Maritin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)