Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"skjulte søgeord" i Magento-shop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ...

Lad os antage at jeg solgte f.eks en no-name kuglegrill på en Magentoshop.

Kan man så ikke oprette "skjulte" søgeord til produktet... Altså når man søger på webshoppen.

Hvis en kunde f.eks søger på "Weber", ville no-name-grillen dukke op i resultaterne... (Dog uden Weber er nævnt i produktinformation ;)

Meta informationen, når man opretter er vel mest til Google, og andre søgemaskiner ikke ?

På forhånd tak,

Og god weekend,

Mvh Thomas, 

www.zmarto.dk

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have din side frem under "Weber" skal du jo have et eller andet content hvor "Weber" indgår. Dette kan du umiddelbart ikke lige skjule. Meta-titles samt descriptions har ingen indflydelse på din ranking i Google :-)

Dbh,
/Jakob 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jakob skriver det, så skal ordet "Weber" indgå i din hjemmeside.

Der findes en del forskellige blackhat SEO som kan bruges i dette tilfælde, jeg ville dog ikke gøre det hvis jeg var dig, da du hurtigt risikerer at google straffer dig i stedet. 

Du kan dog altid bruger adwords hvis det er.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej .. Tak for svarene...

Er helt klar over det mht. adwords, osv..

Det jeg eftersøger er den direkte søgning (søgefeltet efter produkter) i Magento ;)

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter lige med - ekstra søgeord til produktsøgning på hjemmesiden ville være godt at have.    Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan placere dem i meta-tags, og så gøre disse søgbare. Alternativt kan du oprette en ny produktegenskab og sætte den til at være søgbar men ikke synlig i frontend. Så vil ingen kunne se den men den vil blive medtaget i søgeresultaterne.

Katalog -> Produktegenskaber -> Egenskaber -> Tilføj ny egenskab

Giv den et navn, lad resten af valgene være som de er. Sæt "Anvend i kviksøgning" til "Ja". Lad "Synlig på produktsider i frontend" forblive "Nej".

Gå til Katalog -> Produktegenskaber -> Egenskabssæt. Vælg det egenskabssæt som denne egenskab skal på. Drag 'n drop den fra højre kolonne til e.g. lige under short_description.
Klik på "Gem sæt".

På tilbage til varekortet og indtast de søgeord du måtte ønske. Blot adskilt af mellemrum.

Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy ;)

Mange tak for svaret.. det vil jeg prøve i morgen ;)

Hvordan gør jeg meta-tags søgebare ??

Ha' en god weekend,

Thomas

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Zmarto.dk:
Hvis en kunde f.eks søger på "Weber", ville no-name-grillen dukke op i resultaterne... (Dog uden Weber er nævnt i produktinformation ;)

Kan du ikke bruge synonym for søgeord?
Se /katalog/søgeord/
Husk at reindeksere efterfølgende.

Jeg har fx selv et søgeord med cykelhjælm med synonym cykelhjelm. Det fungerer fint.

Faktisk er der en skjult guldgruppe her da du kan lede efter kunders søgninger der er resultatløse (ikke mindst stavefejl) og opstille synonymer du har i shoppen.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Mange tak for svaret ... det virker jo super smart at man kan oprette synonym ;)

Ha' en god søndag,

mvh Thomas

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy,

Hvis du har oprettet dine varer som grupperede (hovedproduktet) og simple produkter (varianterne), kan du under Beskrivelse på dine simple produkter, skrive de søgeord du gerne vil have at varen skal være søgbar på.

Vi bruger f.eks. altid leverandørens varenummer samt søgeord der ikke lige kan bruges i selve varebeskrivelsen på hovedproduktet - som f.eks. Weber på en no-name grill.

Håber det kan bruges.

Bedste hilsner fra Frank

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)