Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løst: Hvordan får jeg ekstern adgang til MySQL databasen hos Meebox

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hej Carsten

Sådan virker det bare, hvis ikke serveren kender den IP du vil tilgå databasen fra knalder den dig en over fingrene og siger nixen bixen, dig kender vi ikke så dig lukker vi ikke ind, det er helt almindelig sikkerhed det her.

Best regards

Men den kender mig... Jeg ER på listen over tilladte IP'er.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hej Carsten

Sådan virker det bare, hvis ikke serveren kender den IP du vil tilgå databasen fra knalder den dig en over fingrene og siger nixen bixen, dig kender vi ikke så dig lukker vi ikke ind, det er helt almindelig sikkerhed det her.

Best regards

I MySQL sætter man op hvorfra en bruger skal komme 'Localhost' 'Anyhost' eller specifik IP... (Mener der er en mulighed til, men kan ikke huske den.

Så det mener du er noget man ikke kan bruge. - Og det er helt normalt?!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Men jeg har da selv en server stående, skal da gerne prøve med myadmin i stedet for prestashop. - Men da begge er PHP scripts bør det være det samme.

Jeg er ikke Presta ekspert desværre, så jeg er ikke klar over hvordan det er skruet sammen der, beklager

Best regards

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå. Skidt med det. De har 90 dages fortrydelsesret. Og ikke at kunne tage fjernbackup af databaserne er jo ubrugeligt.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Carsten Kvist:
Men jeg har da selv en server stående, skal da gerne prøve med myadmin i stedet for prestashop. - Men da begge er PHP scripts bør det være det samme.

Jeg er ikke Presta ekspert desværre, så jeg er ikke klar over hvordan det er skruet sammen der, beklager

Best regards

Nej, det er også ligegyldigt. For hverken PrestaShop eller phpMyADMIN går op mod databaserne... Det gør derimod det der kører dine PHP-scripts... Og kan det ikke få adgang er det fløjtende ligegyldigt HVAD det er for nogle scripts du forsøger at afvikle.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv dette

http://meebox.net/da/support/artikel/91/Ekstern+adgang+til+MySQL+databasen/

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Nå. Skidt med det. De har 90 dages fortrydelsesret. Og ikke at kunne tage fjernbackup af databaserne er jo ubrugeligt.

Men smid da en ticket ind til teknikken ved Meebox og se om ikke de kan hjælpe dig videre :)

Best regards

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:

Prøv dette

http://meebox.net/da/support/artikel/91/Ekstern+adgang+til+MySQL+databasen/

Det er den jeg linker til i mit oprindelige indlæg!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Carsten Kvist:
Nå. Skidt med det. De har 90 dages fortrydelsesret. Og ikke at kunne tage fjernbackup af databaserne er jo ubrugeligt.

Men smid da en ticket ind til teknikken ved Meebox og se om ikke de kan hjælpe dig videre :)

Best regards

Jeg skrev i chatten, og fik at vide at det ikke kunne lade sig gøre. - Så det kan jo nok ikke betale sig. - Men at ingen af deres kunder tilgår deres databaser eksternt, det virker helt vandvittigt.

Skidt. Af skade bliver man klog, men sjældent rig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Adgang kan også begrænses med firewall-regler, så det kan være Remote Mysql settings kun virker internt hos meebox.

Men det kan deres support vel svare på.Smile

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)