Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løst: Hvordan får jeg ekstern adgang til MySQL databasen hos Meebox

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har nu været Meebox-kunde i ca. 6 timer. - Og har problemer med xxx fra support.

I følge denne side kan en DB hos Meebox fint tilgås udefra: http://meebox.net/da/support/artikel/91/Ekstern+adgang+til+MySQL+databasen/ 

Men 'xxx' siger: domænet skal ligge på et hotel ved os for at ahve adgang til databasen ved os.... Dette siger hun gentagende gange.

Hvoirdan tilgår jeg min database externe fra? - Når jeg skriver oplysningerne ind på unoeuro, så er der ikke adgang.

Er det nødvendigt at flytte databasen sidst?

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget normalt, af sikkerhedsmæssige årsager, at databasen kun kan tilgås lokalt og ikke udefra.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I cpanel (meebox kontrolpanel) skal du tilføje din remote ip-adresse.

Menupunktet hedder 'Remote MySQL'.

 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. det har jeg gjort %.unoeuro.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at skrive ip-adressen i stedet for. Hvis det ikke virker har meebox blokkeret for ekstern adgang. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten

Linket du henvises til er hvis du f.eks. selv har et externt program til database arbejde, altså f.eks. din egen phpmyadmin installeret lokalt, så skal du indsætte din IP i henhold til guiden for at du kan få adgang med din externe phpmyadmin.

Det har intet at gøre med det andet du skriver :)

Best regards

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hej Carsten

Linket du henvises til er hvis du f.eks. selv har et externt program til database arbejde, altså f.eks. din egen phpmyadmin installeret lokalt, så skal du indsætte din IP i henhold til guiden for at du kan få adgang med din externe phpmyadmin.

Det har intet at gøre med det andet, du har læst den guide helt forkert :)

Best regards

Aaahhh vel... Vi er enige om, at EKSTERN ADGANG betyder ude-fra-kommende adgang, ikke?

Hvorfor skal man indskrive sin IP-adresse, hvis ikke man kan komme udefra og tilgå databasen?

Og forresten... Jeg kan fint få adgang til phpmyadmin uden min egen IP er på listen. Så det passer simpelt hen ikke.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Prøv at skrive ip-adressen i stedet for. Hvis det ikke virker har meebox blokkeret for ekstern adgang. 

Den kan jo principielt skifte, alt efter UnoEuros forgodt befindende. - Og de skriver at man kan indtaste host-name, med wildcard.

Men jeg prøver.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten

Sådan virker det bare, hvis ikke serveren kender den IP du vil tilgå databasen fra knalder den dig en over fingrene og siger nixen bixen, dig kender vi ikke så dig lukker vi ikke ind, det er helt almindelig sikkerhed det her.

Best regards

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hej Carsten

Linket du henvises til er hvis du f.eks. selv har et externt program til database arbejde, altså f.eks. din egen phpmyadmin installeret lokalt, så skal du indsætte din IP i henhold til guiden for at du kan få adgang med din externe phpmyadmin.

Det har intet at gøre med det andet du skriver :)

Best regards

HOV... Jeg læste dit indlæg forkert... Men altså... Der er jo ikke forskel på, om det er prestashop eller myadmin der skal have adgang til databasen udefra.

Men jeg har da selv en server stående, skal da gerne prøve med myadmin i stedet for prestashop. - Men da begge er PHP scripts bør det være det samme.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)