Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad skal en god WP hjemmeside koste

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Sådan kan jeg også sige om mekanikere; der er utroligt mange hobby mekanikere der kan gøre det væsentligt billigere end autoriserede værksteder - jeg behøver forhåbentligt ikke at gå i detaljer om hvordan det potentielt kan være problematisk når man får udført arbejde. 

Har du kontrolleret kvaliteten af både clientside, serverside og dokumentationen af det leverede? Vil dine projekter kunne umiddelbart overleveres til ny leverandør i tilfælde af du skal have lavet noget nyt eller software opdateringer breaker?

Så kan du vel sammenligne det med tandlæger - der er flere og flere der tager til østen for at få lavet sine tænder, hvis de har en stor omgang de skal igennem, og så sparer en kvart bondegård. Her kan det virkeligt mærkes når man tager en billig løsning, og det skal laves om når de kommer til Danmark - men du mærker jo ikke en billig webshop løsning på egen krop. Jeg har været 100% tilfredse med mine løsninger, hvilket selvfølgelig er grunden til at jeg bliver ved med at outsource. For mig har der været INGEN forskel på den service/det produkt danskeren har leveret, og pakistaneren har levereret andet end prisen. Jeg vil gerne give dig ret, du kan få noget forfærdeligt lort til prisen - det er også sket for mig, men nu har jeg endeligt fundet mig et godt hold, som jeg benytter til alle mine it opgaver. Der har endnu ikke været noget de ikke kunne løse, og jeg synes de laver et kanon stykke arbejde hver gang. Dem jeg benytter mig af er desuden heller ikke blandt de billigste på Elance, de har flotte uddannelser, og så er de væsentligt billigere end dansk arbejdskraft. Så for mig er det rendyrket idioti at smide 20k afsted til sådan et projekt. Hvis du er så meget imod at folk outsourcer og sparer en masse penge, kan du så ikke ridse op hvorfor du VED at du er så meget bedre end de pakistanere jeg har til at udføre mine projekter? Hvorfor deres IT uddannelse er så meget dårligere end din? For jeg må indrømme, jeg har faktisk også set danskere der har klokket i det - dog til en 12 x så høj timespris. Bare fordi folk er dyre, så er de nødvendigvis IKKE gode. :))

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Annedamgaard1:

Hejsa,

Havd mener I, at en WP hjemmeside skal koste. Jeg vil gerne have en med selvstændige undersider - multi press, hvor foså medrskellige personer har administratorretten til deres side. jeg er blevet givet et tilbud på 20.000 kr. men det er også med design af siden og hele koncept tankegangen.

Jeg synes bare det er meget dyrt...

Jeg skal samtdig have lavet et logo og det er klart at både hjemmeside og logo design  mæssigt skal spille sammen. Logo koster 5.000 kr. - er det fair ?

Jeg vil meget gerne have lavet det ordenligt og lækkert - men jeg vil heller ikke betale overpris.

Hvis I kan anbefale nogen, så henvis endelig til deres hjemmeside.

Tak :-)

Den "billigste" WP hjemmeside jeg har lavet kostede kr. 700,- (min timepris)

Den "dyreste" WP hjemmeside jeg har lavet kostede over kr. 400.000,-

Priser er ex. moms.

Men man kan jo ikke bruge de priser til noget som helst. For hvad fik kunderne ud af det de betalte for?, forstod kunden selv at bruge hjemmesiden til at transformere deres forretning? 

Hver dag ringer der virksomheder og spørger: hvad koster en hjemmeside?  - jeg vender altid spørgsmålet om og spørger: hvad er jeres ambitioner og jeres budgetter?

Vi plejer altid at sige at hvis udviklingsbudgettet er under kr. 30.000,- ex moms, så find en købe-tema på f.eks. Themeforest og tilpas dette. Det er en svær opgave at lave et unikt design til en virksomhed der skal være responsive, det tager meget lang tid.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Daniel K:
Du kan også lave hjemmesiden selv.

Nu er det at lave en hjemmeside ikke  bare at downloade et CMS og indstallere det på et webhotel, vælge et template og bang så er den færdig. Hvis man hyrer en udvikler til at lave en hjemmeside så kan man også få hans viden om alt det man ikke selv har tænkt på. Her kan en god udvikler nemt være alle pengene værd.

Jeg ser mange eksempler på nogle som lige vil spare de penge og gøre det selv, hvorefter de så kommer og vil have nogle til at rydde op fordi de vist lige lavede noget forkert. Så kan regningen godt løbe op hvis der både skal ryddes op og laves nyt.

Så når man køber en udvikler så er det ikke kun timerne man køber, men også den viden og erfaring han har samlet op i årenes løb - og DEN koster knaster.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Daniel K:
Du kan også lave hjemmesiden selv.

Nu er det at lave en hjemmeside ikke  bare at downloade et CMS og indstallere det på et webhotel, vælge et template og bang så er den færdig. Hvis man hyrer en udvikler til at lave en hjemmeside så kan man også få hans viden om alt det man ikke selv har tænkt på. Her kan en god udvikler nemt være alle pengene værd.

Jeg ser mange eksempler på nogle som lige vil spare de penge og gøre det selv, hvorefter de så kommer og vil have nogle til at rydde op fordi de vist lige lavede noget forkert. Så kan regningen godt løbe op hvis der både skal ryddes op og laves nyt.

Så når man køber en udvikler så er det ikke kun timerne man køber, men også den viden og erfaring han har samlet op i årenes løb - og DEN koster knaster.

Yes

" Så når man køber en udvikler så er det ikke kun timerne man køber, men også den viden og erfaring han har samlet op i årenes løb - og DEN koster knaster. "

Ligesom når man skal bygge hus og de håndværkere man skal udvælge, også besidder forskellige egenskaber m.m.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus S. von Arenstorff:
Så kan du vel sammenligne det med tandlæger - der er flere og flere der tager til østen for at få lavet sine tænder, hvis de har en stor omgang de skal igennem, og så sparer en kvart bondegård. Her kan det virkeligt mærkes når man tager en billig løsning, og det skal laves om når de kommer til Danmark - men du mærker jo ikke en billig webshop løsning på egen krop.

Det er noget af det mest syrede jeg har læst længe. Hvordan kommer du frem til at sammenligne webshop løsninger med fysiske indgreb i kroppen?

Claus S. von Arenstorff:
Jeg har været 100% tilfredse med mine løsninger, hvilket selvfølgelig er grunden til at jeg bliver ved med at outsource.

Det er jo kun godt - det betyder jo at du enten har fundet nogle dygtige udviklere eller at dine krav til det leverede ikke er ret høje.

Claus S. von Arenstorff:
For mig har der været INGEN forskel på den service/det produkt danskeren har leveret, og pakistaneren har levereret andet end prisen.

Jeg nægter kategorisk at tro på at du fra to forskellige udviklere får leveret nøjagtigt med undtagelse af prisen. Der er ikke udviklere der tænker løsninger på samme måde. Men jeg kan bedre forholde mig til det nævnte at der også findes dyre og dårlige udviklere.

Claus S. von Arenstorff:
Dem jeg benytter mig af er desuden heller ikke blandt de billigste på Elance, de har flotte uddannelser, og så er de væsentligt billigere end dansk arbejdskraft. Så for mig er det rendyrket idioti at smide 20k afsted til sådan et projekt.

Uddannelse er ikke altid synonymt med kompetencer. De tre dygtigste udviklere (ud af fem) som jeg har ansat i min afdeling er uden uddannelsesrelevant baggrund. Samtidig måtte vi slippe en uddannet datamatiker med de flotteste karakterer på papir, men som ikke kunne udføre det i praksis. 

Du betaler for erfaring, knowhow og kompetencer.  Der er ikke nogen der ved hvad tilbuddet på 20k indeholder og jeg ved heller ikke om det er for dyrt i forhold til hvad der skulle leveres - men jeg synes det er flabet og ignorant at bare tørt konstatere at 20.000 kr en hjemmeside er dyrt.

Claus S. von Arenstorff:
Hvis du er så meget imod at folk outsourcer og sparer en masse penge, kan du så ikke ridse op hvorfor du VED at du er så meget bedre end de pakistanere jeg har til at udføre mine projekter?

Jeg har ikke noget imod outsourcing - jeg driver en ret habil forretning på resultatet af kuldsejlede eller stagnerede projekter der har været outsourcet. 

Jeg har på intet tidspunkt påstået at jeg kan løse dine opgaver bedre end din udenlandske ressource. Så det må du selv ligge og rode med.

Claus S. von Arenstorff:
Hvorfor deres IT uddannelse er så meget dårligere end din?

Irrelevant. Som allerede nævnt er nogle af de dygtigste udvikere jeg kender autodidakte hvor interesse bærer indlæring og kompetencer. Og det gør sig naturligvis også gældende for udviklere uden for Danmark. 

Claus S. von Arenstorff:
For jeg må indrømme, jeg har faktisk også set danskere der har klokket i det - dog til en 12 x så høj timespris.
 

Uden kontekst er det jo ligegyldigt. Jeg kan også bare tørt konstatere at udviklere der tager 1/12 af min pris også kan "klokke i det", men hvad kan du bruge det til?

Claus S. von Arenstorff:
Bare fordi folk er dyre, så er de nødvendigvis IKKE gode.

Det har vist begge konstateret en del gange, så tror du ikke vi skal prøve at komme videre? 

Det som jeg opponerer imod er at man bare fortæller folk at 20.000 kr er dyrt - og så stopper argumenterne der.

Jeg synes 170.000 kr for en bil er mange penge, når jeg nu kan købe en bil til det halve.  Og hvis jeg finder det rigtige forum, så kan jeg gudhjælpemig finde en til under en tiendedel af den pris. Den kan jo køre, så er der ikke bruf for andet. Vel?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Min sammenligning med tandlæger kommer af, at begge omtalte erhverv er håndværk, som der ikke bør have radikale ændringer hvorend i verdenen det udføres. Det må du da vel kunne relatere til? Jeg ser en tendens både her på amino, men også i den virkelige verden, at folk "der skal have en hjemmeside" søger mod billige alternativer, og henter tilbud fra bl.a. odesk og elance, da en wordpress hjemmeside kan laves ganske fint overalt i verdenen - dog er prisforskellen vanvittig. Derfor mener jeg det er "idioti" at betale mange flere gange penge for en hjemmeside i Danmark, når du kan få præcis det samme i Pakistan, det må du vel være helt enig med mig i? Hvis jeg stiller mig nede ved siden af din lokale Q8 og sælger diesel til 180 kr/l, hvor mange kunder tror du jeg vil få? Det er præcis sådan jeg har det, når jeg ser alle de danske virksomheder købe en wordpress hjemmeside til 20k, så føler jeg at de øser pengene ud af vinduet fordi de ikke tager sig tiden til lige at researche lidt. Jovist, jeg kender ikke trådstarters præcise specifikationer, men de lyder rimeligt afslappende hvis du spørger mig - og et logo til 5k? Et rigtigt logo i diverse filformater er klart dyrt, men jeg startede min første affiliate side for lidt over 3 år siden med et logo til 5$ - og den kørte sgu fint! (Ikke at sammenligne med et logo til en større virksomhed selvfølgelig :D). Derudover har jeg har ofte hørt 20k tilbudt på hvad jeg vil kalde en ganske almindelig wordpress hjemmeside - og det er sgu vanvittigt at tage imod sådan et tilbud efter min mening - men vi er jo heldigvis alle forskellige :) 

Dog vil jeg så understrege, at jeg til større projekter ville bruge danskere. Hvis man skal fortælle om alle detaljer i et større projekt (langt over 20k), så ville det være for tidskrævende at sætte en udlændinge ind i det, som eksempelvis en pakistaner/inder/whatever. Men til "visitkorts-hjemmesider", affiliate sider, små webshops osv. synes jeg de klarer opgaven ganske fornemt.

170.000,- DKK er også mange penge for en bil i Horsens(Læs:Danmark), hvis du kan købe den præcis samme bil i Aalborg(Læs:Pakistan) til 25.000,- DKK. Forstår du nu min pointe, eller hvad? :D 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus S. von Arenstorff:
Min sammenligning med tandlæger kommer af, at begge omtalte erhverv er håndværk, som der ikke bør have radikale ændringer hvorend i verdenen det udføres. Det må du da vel kunne relatere til?

Det er jeg dybt uenig i. Det viser sig jo gang på at de "radikale forskelle" på det udførte jo netop er en realitet, uanset om der bør være det eller ej. Arbejd med virkeligheden i stedet for ønskescenariet.

Claus S. von Arenstorff:
Jeg ser en tendens både her på amino, men også i den virkelige verden, at folk "der skal have en hjemmeside" søger mod billige alternativer, og henter tilbud fra bl.a. odesk og elance, da en wordpress hjemmeside kan laves ganske fint overalt i verdenen - dog er prisforskellen vanvittig.

Det er kvaliteten af arbejdet også. Skal vi diskutere det igen?

Claus S. von Arenstorff:
Derfor mener jeg det er "idioti" at betale mange flere gange penge for en hjemmeside i Danmark, når du kan få præcis det samme i Pakistan, det må du vel være helt enig med mig i?

Som nævnt flere gange, så er jeg stadig uenig med dig. Det er ikke muligt at få det samme stykke arbejde eller kvalitet ud af forskellige udviklere. Du kan også få billigere tilbud fra danske udviklere (bare se her på Amino) end tilbud fra outsourcing. 

Claus S. von Arenstorff:
Hvis jeg stiller mig nede ved siden af din lokale Q8 og sælger diesel til 180 kr/l, hvor mange kunder tror du jeg vil få?

Igen, nu sammenligner du to nøjagtigt ens produkter - hvis du ikke vil acceptere at ikke leverer forskellige løsninger af forskellig kvalitet ud fra samme kravsspecfikation, så debatter vi ikke ud fra samme forudsætninger og så er debatten formålsløs. 

Claus S. von Arenstorff:
Det er præcis sådan jeg har det, når jeg ser alle de danske virksomheder købe en wordpress hjemmeside til 20k, så føler jeg at de øser pengene ud af vinduet fordi de ikke tager sig tiden til lige at researche lidt.

Det er også okay at du føler sådan. Følelser er gode argumenter.

Claus S. von Arenstorff:
Jovist, jeg kender ikke trådstarters præcise specifikationer, men de lyder rimeligt afslappende hvis du spørger mig

Men nu spørger jeg ikke dig - jeg spørger kunden, for at give et præcist estimat til den pris jeg kan tilbyde kunden.

Claus S. von Arenstorff:
og et logo til 5k? Et rigtigt logo i diverse filformater er klart dyrt, men jeg startede min første affiliate side for lidt over 3 år siden med et logo til 5$ - og den kørte sgu fint! (Ikke at sammenligne med et logo til en større virksomhed selvfølgelig :D).

Hvad er forskellen på et logo til en stor virksomhed og til en lille virksomhed? I følge din logik, så er det jo at smide penge ud af vinduerne når man nu kan få det samme til sammen pris andetsted. Kan du forsøge at være lidt konkret i stedet for hele tiden at lave smuthuller ud af dine argumenter?

Claus S. von Arenstorff:
Derudover har jeg har ofte hørt 20k tilbudt på hvad jeg vil kalde en ganske almindelig wordpress hjemmeside - og det er sgu vanvittigt at tage imod sådan et tilbud efter min mening - men vi er jo heldigvis alle forskellige :) 

Hvad indeholder en almindelig hjemmeside i din optik?

Claus S. von Arenstorff:
Dog vil jeg så understrege, at jeg til større projekter ville bruge danskere. Hvis man skal fortælle om alle detaljer i et større projekt (langt over 20k), så ville det være for tidskrævende at sætte en udlændinge ind i det, som eksempelvis en pakistaner/inder/whatever.

Du kan bare skrive en ordentlig kravsspecifikation - så kan outsourcede ressourcer vel lave det lige så godt som de lokale. Eller er det endnu et smuthul?

Claus S. von Arenstorff:
Men til "visitkorts-hjemmesider", affiliate sider, små webshops osv. synes jeg de klarer opgaven ganske fornemt.
Men så er vi jo også ude i mit oprindelige argument om, at hvis du er ligeglad med hvad du får leveret, bare lortet virker når du får det leveret. Så er der jo hurtigt penge at spare.

Claus S. von Arenstorff:
170.000,- DKK er også mange penge for en bil i Horsens(Læs:Danmark), hvis du kan købe den præcis samme bil i Aalborg(Læs:Pakistan) til 25.000,- DKK. Forstår du nu min pointe, eller hvad? :D 

Nej. Hvis du kan købe den nøjagtigt samme bil til en tiendedel af prisen, så er det meget interessant at vide hvorfor den koster så lidt. Hvilke reperationer har den fået, hvordan er reperationerne udført og af hvem, er alle syn overholdt, hvor langt har den kørt, er det en ryger-bil, følger der vinterhjul med, hvor mange ejere har bilen haft, hvordan er den blevet kørt, hvem er sælger og hvilken garanti følger med efter købet.

Kan du se _min_ pointe?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gudfader i skuret, endnu en tråd ud af en tangent Confused

@Trådstarter

Indhent forskellige tilbud, og husk, at der er kun én ting som kan hjælpe dig med at vurdere kvaliteten af tilbudsgivernes arbejde: referencer. Tjek dem grundigt. Dernæst: hvordan er kommunikationen imellem jer? Er I på bølgelængde, og har du en fornemmelse for at I forstår hinanden, når I taler i tlf. eller mailer. Det er de to vigtigste parametre for et godt samarbejde. Derefter kan du kigge på prisen. Og nej, pris og kvalitet hænger absolut ikke nødvendigvis sammen, når det gælder hjemmesider/webshops.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Dan, lad os holde den her. Vi to bliver åbenbart ikke enige, og det er vel godt nok. Mangfoldighed bærer demokratiet - vi har alle hver vores mening, men ingen af os får alligevel lov at bestemme noget som helst. Nyd den dejlige sol i dag, din skønne mand :-) 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tim J. Nielsen:
Indhent forskellige tilbud, og husk, at der er kun én ting som kan hjælpe dig med at vurdere kvaliteten af tilbudsgivernes arbejde: referencer. Tjek dem grundigt. Dernæst: hvordan er kommunikationen imellem jer? Er I på bølgelængde, og har du en fornemmelse for at I forstår hinanden, når I taler i tlf. eller mailer. Det er de to vigtigste parametre for et godt samarbejde. Derefter kan du kigge på prisen. Og nej, pris og kvalitet hænger absolut ikke nødvendigvis sammen, når det gælder hjemmesider/webshops.

Det vil som regel også være en god ide at hyre en der har erfaring/viden/kendskab til området til at gennemgå det matriale som leverandøren sender. 

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)