Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hør min historie med skat!!!

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I orden. Nu er jeg næsten med, men mangler lige at få en ting på plads. Når du siger udgifter, mener du så skat? De penge som går til dem 8%

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 16:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Marc

Alle udgifter er ting du køber til din virksomhed som er nødvendig for at du kan drive og udvide din forretning.

Fx laver jeg en masse grafiske ting som jeg printer på folie og papir. Alle disse folier og papirer jeg bruger til min printer, er en udgift, da det er ting jeg køber til min virksomhed, for så senere at sælge det med fortjeneste.

Så hvis jeg tjener 10.000 kr. på en opgave - men har brugt 5.000 kr i udgifter - skal jeg kun betale skat af de 5.000, da jeg ikke skal betale skat af udgifter.

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Når okay, wow. Nu tænker jeg mere? Jeg er 13 og det jeg skal i gang med er blot bare kun en hjemmeside, hvor jeg sælger andre hjemmesider. Er der andre ord for det?

Jeg har ikke en virksomhed eller noget :)) 

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 16:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej udgifter FØR skat kommer ind i billedet: Har det kostet dig penge at tjene de 1500? Har du måttet købe noget udstyr eller andet for at kunne komme i gang?

F.eks. har jeg selv udgifter til råvarer, betalingsløsninger, regnskabsprogram osv. som trækkes fra for at jeg kommer hen til min egentlige fortjeneste (som jeg så skal betale SKAT af)

Omsætning: ALLE de penge der kommer ind på firmakontoen

Fortjeneste: Alle de penge der kommer ind minus udgifter til udstyr/råvarer/? og det er DEM HER du skal betale SKAT af.

Gav det mening? :)

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

NIFTY BY NEHL:

Nej udgifter FØR skat kommer ind i billedet: Har det kostet dig penge at tjene de 1500? Har du måttet købe noget udstyr eller andet for at kunne komme i gang?

F.eks. har jeg selv udgifter til råvarer, betalingsløsninger, regnskabsprogram osv. som trækkes fra for at jeg kommer hen til min egentlige fortjeneste (som jeg så skal betale SKAT af)

Omsætning: ALLE de penge der kommer ind på firmakontoen

Fortjeneste: Alle de penge der kommer ind minus udgifter til udstyr/råvarer/? og det er DEM HER du skal betale SKAT af.

Gav det mening? :)



Okay så ved jeg hvad udgifter er.

Men lige for at være sikker.
Behøver jeg gå op i udgifter, selvom jeg ikke har nogle virksomhed og kun er 13? Jeg har altså kun i virkeligheden en hjemmeside, med domæne og en tast-selv kode hos skat? Så behøver jeg det?

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:
Behøver jeg gå op i udgifter, selvom jeg ikke har nogle virksomhed og kun er 13? Jeg har altså kun i virkeligheden en hjemmeside, med domæne og en tast-selv kode hos skat? Så behøver jeg det?

Altså, du søger efter et navn til din hjemmeside, som du vil bruge til at sælge din service med at lave og sælge hjemmesider. Du spørger her inde, på et forum for selvstændige (folk som har et firma) om hvor meget skat og arbejdsmarkedsbidrag, du skal betale. For mig at se er du i gang med at lave et (lille) firma.

Behøver du gå op i udgifter? Nej, det gør du vel ikke. Men hvis du HAR udgifter, ville det da være pænt dumt at betale arbejdsmarkedsbidrag og måske endda skat af de penge, du får ind, men undlade at trække det fra, du har givet ud.

(Vel at mærke hvad du har givet ud for at tjene dine penge! Altså stadig ikke noget med tøj, blade, en ny cykel osv.)

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 21:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:

Okay så ved jeg hvad udgifter er.

Men lige for at være sikker.
Behøver jeg gå op i udgifter, selvom jeg ikke har nogle virksomhed og kun er 13? Jeg har altså kun i virkeligheden en hjemmeside, med domæne og en tast-selv kode hos skat? Så behøver jeg det?

 

 

Dit domæne har du nok betalt for, så det kan du trække fra før du udregner hvor meget du skal betale i SKAT :) Så dér har du lidt udgifter, selvom det nok ikke er meget.

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke helt med.

Kan i forklare på andre måder? Jeg er helt blank her.

 

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)