Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hør min historie med skat!!!

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:
Jeg kan da bare nøjes med at bruge en helt normal lommeregner, skrive 12.000 ind og - 8% så bliver resultatet 960 :)

Om du gemmer 8% ved hvert salg eller 8% af det totale, så bliver beløbet det samme. Det er bare nemmere at gemme løbende istedet for at skulle finde et størrer beløb sidst.

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er rigtigt. Det vil jeg prøve.

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 14:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Marc

læg 8% til side for hvert salg du har... 

Mere er der ikke i det..

så når året er gået, har du pengene til at betale til skat.

det giver absolut ingen forskel i hvad du skal betale skat, om du lægger til side ved hvert salg, eller om du først gør det når året er omme.

men chancen for at du har pengene til skat er større hvis du har lagt pengene til side ved hvert salg :-)

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Skipper:

Kære Marc

læg 8% til side for hvert salg du har... 

Mere er der ikke i det..

så når året er gået, har du pengene til at betale til skat.

det giver absolut ingen forskel i hvad du skal betale skat, om du lægger til side ved hvert salg, eller om du først gør det når året er omme.

men chancen for at du har pengene til skat er større hvis du har lagt pengene til side ved hvert salg :-)



I orden. Men ved du om hvis jeg kommer til at regne forkert eller der er sket en anden fejl som gør at jeg har brugt lidt af pengene, som skulle ha gået til skat ved en fejl, er der noget galt i det? Kan der opstå problemer mellem skat og jeg, hvis det sker? Nu taler jeg ikke om alle skat pengene, men måske lidt af dem som er brugt ved en fejl. 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 14:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har tjent 1.500 kr fra april til maj.

Af dem skal du betale 8 % - 120 kr - i arbejdsmarkedsbidrag.

Du har brugt 1.490 kr på tøj, og har kun 10 kr tilbage.

Men du skylder stadig SKAT 120 kr. Bare fordi du kun har 10 kr tilbage, kan du ikke "nøjes" med at betale 10 kr. Du skylder stadig SKAT 120 kr.

Det behøver ikke være 120 kr af de første 1.500 kr du tjente - du kan sagtens låne 110 kr af dine forældre, så du til sammen har 120 kr (110 + 10 kr).

Thomas siger derfor, at det bedste vil være hvis du hver gang du har tjent noget sætter 8 % hen på en konto for sig, så du ikke kommer til at bruge af de penge du skal betale SKAT.

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 14:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc, læs kaspers indlæg

Skat er fuldstændig ligeglade med om du ved en fejl har brugt nogle af pengene. De skal have deres penge.

hvis det er så vanskeligt for dig alt det med skat, så få en anden til at hjælpe dig, og du kan i stedet koncentrere dig om det du har lyst til at lave.

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar drenge. :) Så er jeg indforstået med det.

God weekend ... Eller påskeferie også :---)

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 16:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Er de 1500,- ren fortjeneste? Eller er det omsætning? Hvis du også har haft udgifter ved at tjene de 1500,- så kan de jo trækkes fra, så du ikke skal betale så meget til SKAT.

 

Men Marc jeg vil lige sige: Du er fandeme tough! At lægge sig ud med "de store drenge" på Amino som måske ikke helt har forståelse for dét med kun at være 13 år (jeg anede ikke noget som helst om SKAT da jeg var 13 that´s for sure!) Så totalt respekt herfra for at kaste dig ud i iværksætterlivet (hvis det da er dér du har gjort?) og ikke mindst - i den måde du håndtere svarene herinde på. Held og lykke fremover!

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

NIFTY BY NEHL:

Er de 1500,- ren fortjeneste? Eller er det omsætning? Hvis du også har haft udgifter ved at tjene de 1500,- så kan de jo trækkes fra, så du ikke skal betale så meget til SKAT.

 

Men Marc jeg vil lige sige: Du er fandeme tough! At lægge sig ud med "de store drenge" på Amino som måske ikke helt har forståelse for dét med kun at være 13 år (jeg anede ikke noget som helst om SKAT da jeg var 13 that´s for sure!) Så totalt respekt herfra for at kaste dig ud i iværksætterlivet (hvis det da er dér du har gjort?) og ikke mindst - i den måde du håndtere svarene herinde på. Held og lykke fremover!



Tusind tak :) Ja, altså jeg vil godt begynde at tjene penge i denne alder. Man kan jo aldrig starte for tidligt. :)

Undskyld hvis jeg spørger dumt, fortjeneste og omsætning er? Omsætning er det ikke hvor meget jeg forventer? 

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 16:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsætning er IKKE hvor meget du forventer.

Omsætning er bare et andet ord for hvor meget du har solgt.

Omsætningen er det beløb du har tjent INDEN dine udgifter.

Hvis du fx har solgt for 10.000 kroner - er det din omsætning INDEN udgifterne.

håber det giver mening.

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)