Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook. bliver truet med politi, hvis en brguer ikke selv må slette sine billeder i gruppe

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Daniel:
Det må du faktisk godt, når folk ligger billederne op offentligt etc. i en gruppe.

Må du downloade billeder folk har liggende på deres hjemmeside? nej

Må du downloade billeder folk har lagt i en gruppe på fb? nej.

Begge steder ja hvis ejer af billederne har givet lov til det. FB kan IKKE give den tilladelse videre da de ikke har ophavsret til dem.

Folk vælger jo netop at give Facebook tilladelse til dette ved at uploade dem.

https://www.facebook.com/legal/terms

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel:
Folk vælger jo netop at give Facebook tilladelse til dette ved at uploade dem.

I punkt 2.1 står der at man ejer at det man lægger op og man giver FB lov til at vise indholdet samt man giver FB lov til at give andre brugere lov til at dele billederne. Denne ret gælder indtil man sletter indholdet eller ens konto bliver slettet. FB skriver så også at den ret ikke kan overholdes HVIS andre har delt indholdet. Dette er en naturlig ting fordi det er en kopi der bliver delt og det vil ødelægge en del af FB hvis man kan slette indhold igen og andre har delt og kommenteret det.

I punkt 2.2 skriver de også at det ikke er alt indhold der slettes med det samme fordi de har x antal backups liggende og der ligger indholdet stadig samt FB ikke er én server men mange tusinde og indholdet kan ligge på flere maskiner.

Men uanset hvordan du end vender og drejer det så glæder OPHAVSRETTEN stadig og den der har lagt et billede op EJER det billede. Andre må IKKE... gentager IKKE.... downloade det billede og bruge det som man har lyst til. Dette kræver stadig ejerens tilladelse.

Nøjagtigt det samme gælder når du på Google kan søge efter billeder.

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mappen med billeder er slettet nu af os.. og hun er blevet blokeret.. så må vi se hvad der så sker... :/

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

SCJ:

Mappen med billeder er slettet nu af os.. og hun er blevet blokeret.. så må vi se hvad der så sker... :/

Fin idé. Lad være med at bruge mere energi på det.

Med alle hendes tomme trusler om "bål og brand" og hvad ved jeg, så ville jeg absolut heller ikke have givet efter for hende. Hvis hun ikke var begyndt at true med alt muligt, så havde jeg nok, som andre foreslået, givet hende lov til selv at slette dem - bare for slippe for at bruge energi på sådan en gang pylder og løgnehistorier om vundne sager som hun prøver at skræmme jer med. Så vidt jeg ved, indebærer copyright ikke retten til at andre ikke må slette billeder, de har fået lov til at vise af copyright-indehaveren. Det ville dog være absurd. Hvis jeg fik et foto af en ven, til at stå på mit kontor, så ville jeg da også have lov til at fjerne det igen selv, skulle mig og vennen blive uvenner.

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)