Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat i ægtefælles ApS firma! Hjælp

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ringet til ase idag, som sagde at hvis jeg bliver ansat i min mands ApS firma, så mister jeg retten til dagpenge senere hen, hvis jeg skulle få brug for det. Da jeg bliver betragtet som selvstændig. Og vi er gift. Og min mand ikke lukker firmaet men jo køre videre. Hmmm...

ja der er ikke noget at gøre andet end at vove springet og tro på det projekt jeg drømmer om. 

Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John H

Du har mange fine kommentar til a-kasser, du er henover udtrædelse på på tro og love af ægtefælles ejede virksomhed m.m. Det er BEK nr. 678 af 22. juni 2011, at den medhjælpende ægtefælles kan udtræde på tro og love, og at jeg kan genindtræde en gang indenfor 2 år, det giver sig selv, så er det ufattelig, at a-kassen Krifa Erhverv påstår at ægtefællens virksomhed skal lukkes??Jeg kan ikke indtræde i en virksomhed som der forlanges skal lukket m.m., det er faktisk hvad embedsværket og Krifa Erhverv påstår og  fordrejer!!

Det er ubegribelig, hvordan a-kasse Krifa Erhverv kan påstå, at den ægtefælle som ejer virksomheden skal være lukket med total ophør m.m.. og hvad der medfølger andre krav, når det kun er den medhjælpende ægtefælle, som kan udtræde på tro og love, de tog en stor professionel a-kasse fejl af, hvor de troede alle kunne udtræde. Krifa Erhvervs beslutning og fejlopfattelser medførte at jeg ikke kunne udtræde og påstandene forsatte, de fastholder stadigvæk 3 år efter.

 Krifa Erhverv komme let udenom de påstod bare, at jeg der var medhjælpende ægtefælle som kunne udtræde på tro og love, ÆNDREDE DE STATUS FOR?? VI OPFATTER NU DIG SOM EJER! Med 1 måned mellemrum, er det svigt eller evnerne. TRODS DE HAVDE SAMTLIGE OPLYSNINGER LIGGENDE VED EFTERLØNBEVIS UDSTEDELSE  TO 2 ÅR FØR. Hvor jeg af ukendte årsager og under tvang blev flyttet til Krifa Erhverv, spørg mig ikke hvorfor, var der for få medlemmer i Krifa Erhverv!, jeg kunne udmærket været blevet i a-kassen for lønmodtagere, jeg betalt ATP, AM bidrag og ægtefællen indberettede til Skats e-indkomstregistrering. og havde ingen ejerandel.  

De skriver marts 2012 du søger efterløn, du skal fremsende 2 års momskvitteringer/regnskaber??  jeg kendt ikke reglerne i 2012, men nu ved jeg hvordan det hænger sammen, ALLE SOM KENDER OG HAR MED A-KASSER SAGSBEHANDLERE ved at det er 3 ÅRS. A-kassen vedlægger den famøse tro og love erklæring AR 156, så udfra lovgivningen kunne jeg udtræde på tro og love. Jeg kendte ikke a-kasse regler, jeg havde jo betalt kontingent for at få hjælpen, når jeg skulle bruge den, men hjælpen var jeg ikke berettiget til?? A-kassen misbrugte min tillid til dem, det var jo forkert det de havde fortalt mig, hvorfor?

Hvad med faktuel af status, som medhjælpende ægtefælles som a-kassen havde og var bekendt med 2 år før ved efterlønsbevis udstedelse 2010!

I marts måned er jeg medhjælpende ægtefælle en måned senere i april 2012 er jeg gjort til ejer en påstand som Krifa Erhverv har påstået og fastholdt i 3 år, det her er historisk "magtmisbrug" fra en a-kassen som ville noget andet ind forholdes sig til kendt historik og faktum.

Hvad skulle udtagelsen fra Krifa Erhvervs medarbejder: "vi skal ikke have di til at betale tilbage" hvad var det jeg skulle betale tilbage? Hvem sagde uerfaren og usikker sagsbehandler, de sørge for med løgnehistorier og injurier, påfund og fejlagtig påstande, gætterier og spådom i 3 år, at jeg ikke har fået noget som jeg har betalt til 2 forsikringer, som åbenbart er dækningsløse købt og betalt i Krifa Erhverv?

Så tag vi dit indslag fra Krifa Erhverv http://blog.krifaerhverv.dk/2012/08/vigtigt-at-betale-løn-til-sin-ansatte.html ,

og min link til www.krifaerhverv.dk/fs/ophoer-selvstaendig/udtraeden.aspx, 

De skiver selv det der en gældende om udtrædelse på tro og love når det er accepteret af ejer og medhjælpende ægtefælle, så er jeg ophørt...!!

Hvordan kan "Systemet vogter" påstå at jeg det ene år kan jeg udtræde på nævnte betingelser i 2013, men det var ikke gældende året før 2012, det giver ingen mening, var det for at "systemet det offentlige system"  skulle tækkes og afhjælpe a-kassen Krifa Erhvervs fejlopfattelse af noget meget simpelt, a-kassen må vide eksistensen af hvad der står på deres egen hjemmeside. Det gælder heller ikke på mig, jeg havde særstatus! Intet til gunst for mig tæller med, a-kassen sørgede for bevist eller ubevist at fremkomme med så mange urigtig oplysninger og fejlopfattelser, så de ikke selv kunne finde rundt i hvad der er hvad, og det offentlige system slet ikke, når samme skulle tækkes a-kassen fejlopfattelser med ind i omskrivninger og fordrejninger, det står skrevet sort på hvidt, formål at hjælpe a-kassen Krifa Erhverv, som ikke selv magter at forholde sig til sandheden det er interessant med sådan en a-kasse, som Krifa Erhverv. Om det var for at skjule a-kassen fejlopfattelser om ejerforhold og min status, at de  fjernede lovpligtige samtalenotatet fra april 2012, hvor Krifa Erhverv ændrede min status?? Højeste ejendommeligt. Det er efter min opfattelse fordi det er belastende for a-kassen, jeg har kvittering på telefonsamtalen har fundet sted. A-kassen har overfor offentligt myndighed påstået, der ikke har været nogen samtale om ændring af min status??? Det står bare i samtlige brev og mails efterfølgende, så formålet med at fjerne en samtalenotat et ligegyldigt, Lidt dum a-kasse ikke. Jeg giver intet for det offentlige system total korrumperet i min sag.

Tænk flere hundrede mails om indsigelser overfor Krifa Erhverv har kunne få dem til at ændre standpunkt, de fastholder stadigvæk de påstande og fejlvurderinger der var forkerte, det mødes vi i retten om på et tidspunkt, beviserne imod Krifa Erhverv har de selv fabrikeret i deres egne brev og mails, alt A-KASSEN KRIFA ERHVERVS SKYTS OG FOKUS VAR RETTET IMOD ALLE DERES EGNE FEJL OG PÅSTANDE, SÅ BESKÆFTIGELSESKRAVET  BLEV SEKUNDÆRT OG GLEMT I FLERE AFGØRELSER 2-3 ÅR. og hvad med det forsvundne samtalenotat, det virker utroværdig og ejendommeligt, når det bare forsvinder,, men når a-kassen Krifa Erhverv  samtlige efterfølgende breve og mails fremkommer med de påstande som de selv benægter at have frembragt ved samtalen  i april 2012, det er helt uhørt, de har selv skrevet drejebogen som deres egne fejl, med et sagskompleks på over 1000 sidder helt unødig og uden resultat for overfor mig? Krifa Erhverv påstande og fejl og idiotier overgår alle kriminalromaner en gyser om magtmisbrugt og ondskab, som skulle være til for at hjælpe mig!!. ifølge a-kassen Krifa Erhverv, det er den mærkeligste form for hjælp jeg til dato har modtager, a-kassen hjælp mig ikke tværtimod, vi blev fjender og modparter i en sag, hvor de er skyldige, det er uhørt, at dem der skulle hjælpe mig bliver mine fjende og modpart i ethvert henseende, men kontingentet og statsstøtten imens sagen pågår siger de ikke nej til.

Jeg troede a-kassen ville anerkende fejlene, men de benægter stadigvæk efter 3 år terror, som a-kassen mener sig berettiget ifølge lovgivningen, nu kan man jo ikke lovgivningen tage højde for tåbeligheder og fejlpåstande fra en a-kasse, og der er ingen grænser for a-kassen beføjelser, men a-kassen Krifa Erhverv var den rygende pistol, de har selv skrevet bevisbyrden om deres tåbelige påstand som uden for lov og ret. Det må enestående og usaglig og unødig sagsbehandling. Der er sanktioner overfor medlemmer, men når a-kassen fejler hjælper deres værger det offentlige system a-kassen, for de en ikke ukendt interesse i at give en borger uret, uanset fremgangs måden og midlerne, bar borger ikke vinder over "systemet", men hvem har fejlen, det kan bevises det har a-kassen Krifa Erhverv, den er ikke længere, jeg kan dokumentere alt, men det offentlige system vender det blind øje til, som værge for Krifa Erhverv.   

Alt lå til godkendt, men a-kassen Krifa Erhverv havde en skjult  dagsorden og de uskrevne love herskede, de forplumret alt incl. deres egen troværdighed, de fastholder noget der dokumenteret var forkert. Til andre der kan komme i klemme ved en a-kasses sagsbehandling, søg eksternt sagkyndig advokatbistand ellers "ordner systemet dig uanset midlerne de er kolde i halen, de sparer penge, det er gangster metoder. Det har ingen konsekvenser Statsmagten deltager gerne sammen med Krifa Erhverv,  

De har sørget for jeg ikke har kunne få dagpenge, efterløn eller har måtte arbejde, under sagsbehandling, a-kassen Krifa Erhverv  ikke magter stille korrekt diagnose selv efter 3 år de aner og evner ikke sagbehandlingen overfor selvstændige og medhjælpende ægtefælle.

Det skal da ikke komme mig til skade, jeg skal da ikke bære byrden for deres fejl. Om forsikringerne dagpenge og efterløn er bristede forudsætninger, hvor a-kassen og Staten gerne vil have indtægten uden at skulle dække hændelsen, selve formålet med forsikringen og om det har været intentionen og midlerne om a-kassen bruger, udfra min vide  i dag har det aldrig været a-kassen intention af jeg skulle opnå det ønskede, at få det jeg har betalt til i et helt liv. 

Det er uhyggeligt, gult a-kasse er billig og du får hvad du betaler for! Når ikke engang det der står på Krifa Erhvervs egen hjemmeside gælder overfor mig, men for alle andre, så er sagen blevet "personlig", det gør den ikke mere legitim, så må det være enkeltstående tilfælde eller skulle der være andre der har prøvet samme eller lignende fra a-kassen Krifa Erhverv? Gult er falskhedens farve, det passer jo fint her.

Jeg fatter ikke hvorfor a-kassen Krifa Erhverv repræsenterer en faggruppe for selvstændige og medhjælpende ægtefæller med det resultat de har bevist de ikke kunne magte at behandle på seriøst og troværdig overfor mig og som de må hade udfra min sagsbehandling er a-kassen min hjælp og støtte eller skal de fokusere på egne forkerte vurderinger og fejltagelser, men kontingentet og statstøtten er jo ikke at fornægte?  

Iøvrigt glemte a-kassen at spørge min ægtefælle hvad fremtiden skulle bringe med hensyn til min ægtefælles virksomhed, den a-kassen Krifa Erhverv mente de var berettiget til at lukke, overdrage den til mig, overtage og disponere over tredjemands ejendom og i mod dennes rettigheder, det er nyt for mig og sikkert også andre, og når a-kassen Krifa Erhverv kan påstå at alle landet love Grundloven, Retsplejeloven, alle love er suspenderet under min ansøgning, så siger det lidt til hvad jeg er oppe i mod?? Det er højere magter ikke!! Det er korrekt at Krifa Erhverv har overtrådt nævnte love.

Det her til skræk og advarsel over en a-kassen der ikke kunne overholde forventlige elementære kodes for hæderlig opførsel og som ikke kunne overholde almindelig borgers rettigheder og at a-kassen Krifa Erhverv magtmisbrug overfor et medlem som det har haft uoverskuelige konsekvenser,"systemet har frikendt sig selv" trods samtlige beviser kun peger en vej i mod Krifa Erhverv. Det er højtstående embedsværk, Styrelseschefer og Ministre som som har et objektiv overfor ansatte embedsværk, ansvar de er gjort bekendt med i sagen de lukker øre og øjne, men er efter min opfattelse lige så skyldige som a-kassen,  det er ikke gået op for det offentlige system efter flere hundrede mail også til Ministre og politikere, a-kasse Krifa Erhvervs har en særstatus, Fejlene er ret så tydeligelige Udtrædelsen og beskæftigelseskravet, men Krifa Erhverv med formand mente noget andet, at jeg en en anden person ind jeg var,  de blev underkendt så fandt de et andet påfund og alligevel skal jeg snydes af systemet. de kan meget med eller uden Gud vilje, men ikke overholde almindelig kodes for sandfærdig sagsbehandling - alle oplysninger lå klar på deres eget skrivebordbord og alligevel skulle i tage halen på mig, at vi under et magtmisbrug fra embedsværket endnu ikke kan se pointen i mit indlæg, det siger lidt om kvaliteten af embedsværket og Krifa Erhverv påstod jeg var en anden person og agtede ikke at overholde Forvaltningsloven. så er vi langt ude i lille Danmark, embedsværket spekulation var så langt ude jeg kunne bare ligge sag an mod systemet, at forvente dem med en fejlprocent på 65% eller derover skulle give en borger ret, det er utænkeligt derfor agerer de værge a-kassen Krifa Erhverv en skraldespand af a-kasse, der må være noget galt med fatteevnen helt op i toppen af Styrelserne, de går fri jeg skal betale med liv og lemmer, det er og bliver en syg kultur. Jeg taler om alle der har været henover mig sag. Hvad er det de dækker over forsikrings policen eller Krifa Erhverv påviselig fejltagelser. Men de tager betaling for med hvilket formål, er det pengemaskine og statstilskud så cirkuset  kan forsætte. de er og bliver aldrig et af verden syv vidunder, men Systemer tro på a-kassen svindel, fup og fiduser, der må ligge noget andet bagved dette, a-kassen Krifa Erhverv har kvajet sig, så de selv skal betale for for sine fejltagelser og det prøver det offentlig at dække over.  Skidt med fremgangsmåden, sådan arbejder det offentlige system samme med en ikke troværdig a-kasse, så er det svært at hvordan det offentlige system kan være hæderligt og troværdig, det komme frem jeg har beviserne. 

Allan W

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt skal man jo kunne udtræde af ægtefælles virksomhed som du skriver, med tro og love erklæring - og jeg husker ikke hvornår den mulighed kom - kan ha være 2012. ASE skriver godt om det her http://www.ase.dk/media/22082/br28_udtraeden_af_virksomhed_for_aegtefaeller..pdf 

Jeg ville lade en advokat med forstand på den type sager undersøge om du er forkert behandlet eller ej - da det jo i sagens natur altid vil være svært at se om alt er komplet, uden også at høre modparten - uanset du er så sikker - men i så fald må det være muligt at få genoptaget sagen. Hvordan de ex pludseligt har dig som ejer og ikke medhjælpende - er jo i sig selv let underligt. Jeg går ud fra, at indtjeningen ikke er en del af problemet - for det er ofte der det kan strande for selvstændige og medhjælpende.

Der er sikkert meget rigtigt i, at det er en svær maskine at kæmpe mod - En advokat koster men kunne måske i det mindste gi dig lidt mere klarhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Man må minimum forvente at a-kassen forholder sig til kendt viden faktum og ikke begynder at gætte og udtale sig i mod bedre viden!

Hvad er forskellen på at tro på tro  og love erklæring.

Det handler om tillid, men hvad gør man når a-kassen svigte der formålsparagraf nr. 1 at de skal hjælpe der medlemmer, forventer du ved at gå til a-kassen om efterløn eller dagpenge at du bliver forrådt og svigtet og at de a-kassen vil billigelse  dig en løgnehistorie ind eller skal man ansatte en advokat inden du går til a-kassen, jeg bagklogskabens klare lys, det skal man åbenbart, nu er der svært at vide man bliver taget ved rø.. før det er konstateret det er forventet tillid, som vel ikke kan være for meget at forlange, og når så det konstateres du er snydt hvor går du hen til det offentlige klagesystem, tro du på det, sikker jeg kan modbevise din tro og viden, det er så gennemsyret i den sag jeg kender til.

Kan jeg forvente en service fra a-kasse spørgsmål udover ja eller nej svar, de må kunne forklare hvad efterløn eller dagpenge går ud på i hver enkelt situation folks situation er forskellige ok, hvordan kan de rådgive ved ja og nej, nu er det jo ikke et god slagsvare Krifa Erhverv sælger, så var det lukket for længst, men iflg. CKA er ja og nej tilstrækkeligt korrekt vejledt, hvorfor har vi alle en a-kasse, når formålet er ukendt, pengemaskine vil gerne have kontingent, men vil ikke yde og give service  de kan ikke rådgive og vejlede korrekt a-kassen forklarer det de er sat til, jeg kender kun a-kassen for fusk og lusk, det er muligt du er meget bedre viden ind de fleste, men du må godt kende almindelige Færdselregler eller kan du ikke "dømmes" og hvordan er retssystem bygget op omvendt bevisførelse, system dokumenterer normalt sine påstande, det prøver a-kassen ved noget der er forkert opfattet af a-kassen påviselig fejlvurdering, så træder embedsværket til og omformer og fordrejer virkeligheden, så er a-kassen frikendt,smart ikke! er det et retssamfund, du kan se mit andet indlæg om a-kassen Krifa Erhverv, hvordan kan de tage så gruelig fejl om et menneske er ejer eller medhjælpende ægtefælle, når de selv ligger inde med dokumentation, ville du frikende a-kassen, at a-kassen prøver at dækker over sig selv ved at fjerne samtalenotater , det viser kun hvad Krifa Ehverv indeholder, det må jeg ikke skrive men det begynder med L.

Når så samme a-kasse er så tossede at de fortsætter efter fjernelse af samtalenotatet, at fastholde deres påstande efterfølgende i samtlige breve og mails, det de påstår de aldrig har sagt i 2012 " Undskyld Erhardt det har jeg aldrig sagt", Det fastholde de fra medio januar 2013 og fremover

det er ikke gået op for a-kassen hvad de gjort overfor mig ved dees påstand og fejl, den fatteven har de ikke, det er a-kassen Krifa Erhverv der har en problem med troværdighed, tror du det offentlige klagesustem magter seriøst at forholde sig til det, nej for det er en skandale de håber patienten dør før tid, alt er med i deres spekulationer, det er svindel for åben skærm, jeg frygter dem ikke, men systemet frikender Krifa Erhverv og sig selv. Hvor lang tid mener du en a-kasse kan være om at stille diagnose om din status på hvem du er? 14 dage eller 3 år, der er to muligheder ejerne eller medhjælpende ægtefælle, jeg venter spændt på dit indlæg?

Til sammenligning spurgte jeg for nylig anden a-kassen det tog under 10 minutter, nu er a-kasser jo et kartel som normalt er ulovligt med karteller, blot ikke indenfor a-kasser. uden personen ville tækkes hvad jeg sagde.

Jeg har udtagelse fra ankechef og fuldmægtig i CKA, som påstår jeg kan udtræde på tro og love, men den ene kom til udtale sig som værge for Krifa Erhvervs hensigter, så knækkede filmen, det var han ikke selv klar over selv. Det vil sige der er 4 mennesker, der mener at jeg kan udtræde på tro og love, det kan dokumentere skriftligt, men alligevel holder CKA og systemet hånder over Krifa Erhverv. Hvordan kan det lade sig gøre i et retssamfund anno 2014, er det korrumperet eller hvad?

Du har kendt a-kasser og fra mange henvendelser fra andre mennesker igennem tiderne på Amino andet, men det må være uhørt mit og a-kassen Krifa Erhvervs forhold, nu er det ikke mig der er fremkommet med fejlagtig påstande til ugunst for mig, det er jo ikke en lovgivnings- fejl,det er heller ikke et fortolkningspørgsmål, det er skabt  af en påståelig a-kassen Krifa Erhverv, som var velvidende at det de påstod var forkert.

Det er beklagelig jeg skal bruge som meget tid på noget der er så simpelt, du kan udtræde og så er bekæftigelseskravet som de havde glemt i iver og fokus retter mod deres egne forkerte opfattelser, så er man mere ind dum.,

Det a-kassen Krifa Erhverv har foretaget sig er utilgivelig adfærd og opførsel, tro du det kan tage en time eller 3 år og finde ud af om jeg kunne udtræde på tro og love erklæring?

Patienten blev a-kassen Krifa Erhverv selv, de skrev en drejebog om sig selv en selvbiografi, og løftede derved er ellers svær kunst bevisførelsen mod dem selv ved deres egne dumhedder, påstande og skriver og idiotier, frikendt af embedsværket, som har deltaget i et mystisk sagsforløb som er ren historieskrivning, uhørt og uden for lov og ret, landet lov og bekendtgøreler er ikke overholdt.  

Har du nogen fortilfælde hvor det er gået så galt for en a-kasse?

Nu kommer pointen som ingen i det offentlige system selv fatter  eller kan forstå, jeg mener det er ret enkelt, hvordan kan jeg

i 2012 udtræde på tro og love erklæring - da lønindkomst  ved lønsedler forelå - men Krifa Erhverv ville noget andet og påstod jeg var ejer!!

i 2013 kunne jeg ikke udtræde på tro og love erklæringen med samme erklæring AR 156, som var gælden  året før i 2012!! erklæringen vil være gældende uanset hvad, det har jo ikke noget med ejer eller medhjælpende ægtefælle, grundet a-kassen påståelighed har jeg måtte ventet 3 år på deres fatteevne!! Sagen er skæret  til udtrædelen på tro og love, det var uanset hvad Krifa Erhverv ville påstå - ejerskabet var fastslået, men de skulle have flyttet indkomstindtjeningen et år til 2013, jeg var skak mat grundet de fejloplysninger og fejloplysninger om min status i 2012, Det er da smart fra en a-kassen men det rene Lo.., når a-kassen bliver opdaget, men det offentlige magter ikke ar undersøge, de tror på a-kassen. Hvor troværdig har de været. Hvad skulle alle øvrige sagsagter og unødig påstande og skriver til for Krifa Erhverv?? Hvad var formålet, at flytte fra sikker lønseddel til a-kassen skøn som grundlag for efterløn eller dagpenge.

Du skriver det er ikke altid let at bevise optjening osv. men kan du forklare hvordan alle timer i daglig drift hører med til beskæftigelseskravet fra alle andre a-kasser se hjemmesider og undtagen Krifa Erhverv, hvor det også fremgår af der hjemmeside,det gælder blot bare ikke for mig, der har jeg heller ikke tage fejl af - jeg må have tegnet en forsikring med begrænset ansvar for a-kassen Krifa Erhverv helt uden dækning, men så er jeg berettiget til at få mit kontingent refunderet og de returner statsstøtten til Staten fra den tid jeg har betalt til en a-kasse, det er bristede forudsætninger og en forskelsbehandling af mennesker.

Allan W

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

alwa:
Du skriver det er ikke altid let at bevise optjening osv. men kan du forklare hvordan alle timer i daglig drift hører med til beskæftigelseskravet fra alle andre a-kasser se hjemmesider og undtagen Krifa Erhverv, hvor det også fremgår af der hjemmeside,det gælder bare ikke for mig,
jeg tror du er blevet lidt nat blind af din egen sag desværre. 

Beskæftigelseskravet er vanskeligt. Det er ikke anderledes fra den ene fagforening til den anden. De første to år man er selvstændig eller medhjælpende ægtefælle, bedømmes det på kriterier hvor man skal påvise fuldtid ud fra omsætning - indtjening og andet, og det kan ikke blive andet end lidt subjektivt. Derefter er det indtjening i de bedste to af de sidste 5 år - som skal være på dagpenge berettigende niveau (små 260.000 per år for fulde dagpenge) og der er en række reguleringer for fremskudt underskud og netop betaling til medhjælpende ægtefælle - og man kan ikke komme omkring det ved ex at betale ægtefællen en løn på 260.000 i to år og så selv derved skabe underskud. Det ER en ganske besværlig beregning, som man slet ikke ud fra det du skriver kan tage stilling til

At de så siger det er dig som er ejer og ikke din ægtefælle - er mildest talt jo ikke til at afgøre her desværre. Hvad var det CVR nummer som det omhandler?

alwa:
jeg må have tegnet en forsikring med begrænset ansvar for a-kassen Krifa Erhverv helt uden dækning, men så er jeg berettiget til at få mit kontingent refunderet og de returner statsstøtten til Staten fra den tid jeg har betalt til en a-kasse,
Sådan virker det bare ikke i loven. Man kan sagtens risikere at betale til en a-kasse som selvstændig i masser af år, uden at være garanteret understøttelse. Det kan man som også som lønmodtager. Der er intet der forhindrer en lønmodtager i at være medlem af en a-kasse med fuld kontingent, men samtidigt kun arbejde 1/4 tid og aldrig opnå dagpengeret

På den måde er systemet svagt eller i alle fald svært at gennemskue, og der er ikke tvivl om, at selvstændige har langt vanskelige ved selv at vide, om de rent faktisk vil være dagpenge berettigede den dag det brænder på

Penge tilbage får man ikke, for forsikringen om du vil, dækker jo kun hvis man opfylder betingelserne - til her dels at udtræde af ægtefællens firma - dels at ha optjent retten - har man ikke det, har man betalt for noget man ikke skulle ha betalt til - og JA - det er ikke let at regne ud hvad der betaler sig for selvstændige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Nej jeg er ikke natteblind, men hvis du fik så mange påstande smidt i ansigter og skulle forklare og forvare dig selv, mod en a-kassens dumheder og det mener jeg, hvad var de i tvivl om, de havde alleoplysninger fra 2010 ved efterlønsbevis og tro mig jeg har intet at skjule, det skal ikke komme mig til skade at a-kassen agerer, det er jo ikke en tilfældig fejl, så havde de nok rettet den ind, det er en utilgivelig fejl om løgnehistorier, injurier med påstande eller mener du det er rimeligt at a-kasser prøver at påstå at jeg er både og? Hvad med min forsøgerpligt i mellemtiden, er det den hævn du mener en a-kasse er berettiget til helt uden konsekvenser, kun medlemmet skal lide grundet deres fattesvaghed?

Hvorfor prøver du at gøre der kompleks som a-kassen - det er ren angreb uden indhold, du eller a-kassen må påstå hvad i lyst til, men jeg skal ikke stå model til den bedhandling, som er væsentlig større og bredt favnende ind jeg direkte kan skrive om i dette forum.

Hvis nu a-kassen havde forholdt sig til det var, istedet for forholdt sig til det jeg ikke var? Tror du så ikke på en kortere sagsbehandling. 

A-kassen har smidt en håndgranat med mange fragmenter, som jeg skulle helt unødvendig samle op, de skulle jo ikke hjælpe, det har de gjort da systemet mente de retfærdiggøre a-kassen handlinger eller har de være stumme som graven 

Det var den simple del som a-kassen ikke har overholdt, at jeg kunne udtræde på tro og love, så kunne jeg rette fokus ind på næste problem beskæftigelseskravet, men har du misforstået det er en a-kassen som skulle hjælpe mig, men når  første problem ikke blev løst, du må huske på det er Krifa Erhverv der har nøglen til hvad der er korrekt ?sådan fungere systemet, hvordan skulle jeg sætte fokus på problem 2 før punkt 1 var løst, se hvor mærkeligt det bliver. a-kassen skulle over åen efter vand, under 1 times arbejde om min status, blev forvandlet til maraton sag som ingen kunne overskue, den have kun 1 problem udtrædelse på tro og love, intet i sagen handler i større omfang om beskæftigelseskravet det er sekundær for a-kassens sagbehandling, det lyder total sindsygt.

Hvad skulle der påstande til for, mener du det er helt berettiget, at anklage folk for noget som a-kassen var bekendt med var forkert og påfund fra a-kassen selv,de havde alle tilgængelige oplysninger, jeg stod til rådighed, jeg havde berettiget indsigeler mod deres påstande, at jeg var ejer, men de blev ved,det står der sku ingen steder, de er berettiget til at fortsætte ved deres fattesvage beskyldninger og påstande

Det drejer sig om en simpel ting udtrædelse på tro og love, så nytter det ikke vi begynder at at diskutere sagen gang, beskæftigelseskravet  var et glemt emne fra a-kassen, deres påstande var for at jeg ikke kunne udtræde på tro og love, deres påstande blev underkendt af CKA det står ikke yderligere behandling. det er princippet ret simpelt , når et problem er løst, så går man normalt videre til at løse næste sov. mit problem har været jeg skulle forsvare mig selv imod alle i Systemet efterløn / dagpenge spørg  Krifa Erhverv hvorfor det ikke flyttede sig, det er bl. a. den skjulte dagsorden og uskrevne love som hersker, jeg tro ikke du mener det, forhåbentlig ikke, men jeg skal da ikke forsvare mig mod alle de fejl og påstande som ikke er relevante, er det relevant at påstå som sagsbehandler du er ejer, når dokumentationen ligger på skrivebordet og beviser det modsatte?

Hvis de så samtlige Krifa Erhvervs påstande om Jorden er flad du må ikke gå i højre side, vi bestemmer når du må arbejde osv. du vil grimmes jeg kan skrive en hel PH.D. om emnet, du mener også at a-kassen er berettiget til at blive mere ind "personlig" overfor min ægtefælle og mig. 

Det var a-kassen der skulle være min garanti for seriøst sagsbehandling på et område jeg ikke havde kendskabt til, det må vi kunne vær enige om, men det tog over 2 år for a-kassen og CKA at komme frem til dette resultat, det er total uacceptabelt sagsforløb, hvis de havde været seriøse,så var jeg behandlet anderledes, tænk situation, ja Allan du kan udtræde på tro og love, så skal vi finde beskæftigelseskravet, vil det være en god og rimelig forlange, men jeg har åbenbart stillet overliggeren  skulle det være nødvendig at finde en advokat, nej jeg har været lidt rund i andre a-kasser, det her er uhørt og forfejlet sagsbehandling af værste skuffe.

Se bare vores korrespondance indtil nu, det er et helt hen i vejret omfang, som jeg hoppede på med Krfia Erhvev og hvis du mener det kan tage 2-3 år for at finde ud af om jeg lan udtræde på tro og love, så er vi ikke enige, det er det eneste der ikke kan være tvivl om?

Så kommer du med noget jeg har set før fra dig, hvor får du de 260000 kroner fra, hvad mener du beløbet dækker i antal timer til beregning af beskæftigelseskravet og hvor står det i lov om efterløn?

Jeg tro du kan komme med alle forskellige forklaringer, du kan ikke se a-kassen motiv, men det kan, de havde ikke intention om at jeg skulle få min berettigede efterløn, når jeg havde udtrædelse  på tro og lov og 1924 timer havde de fundet på noget der heller ikke passer, tror du jeg har 1 pakker a-4 sider for sjov, det svare du ikke på det er de berettiget til at påstå hvad som helt der ikke er relevant?

Jeg har skriftlig fra anden side modtaget det 1924 timer indenfor 3 år = 36 måneder ikke sammenhængende osv. det du nævner bedste 2 år ud af 5 år det er noget andet, så er der bare en fejl til i min sag, hvorfor tro det er så besværligt  folket skal ikke selv kunne regne den ud hvad dereskrav er det er total uhørt i vort nuværende samfund hvor åbenhed er i højsædet, ikke når det er a-kasse spørgsmål, så lukke vi i!

Du må da gerne beregne dine egen Skat med mere ikke, nej john den holder ikke.

Kende du nogen som analysere regnskaber der ikke er færdige som igen har set, det er latterligt, det kattens leg med musen a-kassen Krifa Erhverv og embedsværket holder lejestue o hvor er skellet og det uvildige når embedsværket udtaler sig på vegne a-kassen som tilfædig har skrevet noget forkert af, hvis man ser og hører efter alt det andre går a-kassen og ikke selv har andet end forkerte meninger og lader det offentlige system tage over, på grund af egne fejl og fejltagelser, for sådan er systemet strikket samme.

Allan W

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

nu handlede den gamle tråd om dagpenge - og der ligger lønkravet eller indtjening på lidt under de 260.000 kr for fulde dagpenge - under det vil man så få en mindre udbetaling end fulde dagpenge. Efterløn er vel endnu mere kompliceret faktisk med fuldtid efterløn og deltid - og jeg siger slet ikke at a kassen har ret, bare at det jo ikke kan afgøres ud fra kun det den ene part fortæller. - Tro og loveerklæring tror jeg trådte i kraft i 2011 (1 Juni 2011 så vidt jeg kan se - men jeg er ikke sikker) derfor kan fratræden i  2010 måske ikke være omfattet.   

Også her beskrives i kringlet sprog det vanskelige med efterløn for medhjælpende ægtefælle http://www.business.dk/oekonomi/kringlede-efterloens-regler-til-selvstaendiges-aegtefaeller  Jeg ved det rammer mange inden for typisk landbrug f.eks.

Efterlønsbevis og ret til efterløn er desværre som jeg ser det, i høj grad vanskeligt og beror  ofte på rene vurderinger af tro og love (efter 1/6 2011) samt beskæftigelseskravet og ingen af de to ting giver det stor mening at holde hver for sig.

Ud over det er der så beskæftigelseskravet - og tro og love ville jo være ligemeget hvis ikke også den del var løst.  Her ser du hvad ældresagen skriver om beskætigelseskravet : http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-og-stoette/vaerdatvide/efterloen/selvstaendigvirksomhed/sider/default.aspx 

Citat: For at have ret til efterlønsbevis og efterløn, skal den erhvervsdrivende dokumentere, at den selvstændige virksomhed har været drevet i så ”væsentligt omfang”, at det kan sidestilles med lønarbejde på fuld tid, dvs. mindst 30 timer ugentligt i mindst 52 uger inden for de seneste 3 regnskabsår.

Udover oplysningerne om arbejdstiden i virksomheden, bliver der ved vurderingen af ”væsentligt omfang” lagt vægt på, om der har været en omsætning, der afspejler det oplyste om aktivitetsniveauet. Der skal altså være en indtjening, der står i et rimeligt forhold til arbejdstiden.

Der er ingen faste eller vejledende grænser for hvor stor omsætningen skal være. Det beror på en konkret vurdering af virksomhedens branche, arbejdsopgavernes karakter, åbningstider, sædvanlige priser m.m. A-kassen bør kontaktes før man træffer vigtige dispositioner.  Citat slut

Du kan sagtens ha helt ret i en helt uretfærdig behandling Jeg påstår ikke andet, prøver bare at gi dig lidt links til forståelse - Det ER et vanskeligt system, like it or not - og som tiden er gået, tror jeg ikke du har mange mulighed for at efterprøve det igen. Det vil i alle fald kræve en advokat der tager den for dig. Dit indbetalte efterlønsbidrag mener jeg så de skal ha tilbagebetalt dig hvis du udtrådte af ordningen - et lille plaster på såret.

Jeg tror ikke vi kommer den så meget længere, så jeg hopper af her og ønsker alt godt bare. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 22:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Men John, Kan man forestille sig denne konstellation:

Manden har firma og har brug for en administrative medarbejder. Konen opsiger sin stilling, opretter sit eget firma og sælger sin tid til manden på faktura.

På den måde må det vel være sådan, at manden kan opsige samarbejdet og konen kan lukke sin virksomhed ned og få dagpenge, hvis det går helt skidt.

Eller er der noget jeg overseer?

Vi forudsætter selvfølgelig, at ingen er ude på at snyde og at alt går helt reelt til. Vil A-Kassen så stadig kunne afvise dagpenge med baggrund I mandens firma?

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:

Men John, Kan man forestille sig denne konstellation:

Manden har firma og har brug for en administrative medarbejder. Konen opsiger sin stilling, opretter sit eget firma og sælger sin tid til manden på faktura.

for det første må man ikke fakturere manden hvis man faktisk laver lønarbejde, så allerede der tror jeg den ville knække.

Jeg tror der er flere former hvor man er medhjælpende - med løn, honorar - uden løn for den sags skyld sågar og jeg er ret overbevist om, at det ikke ville holde, at oprette virksomhed og fakturere manden for arbejdet mellem ægtefæller -

Hvis ægtefællen drev virksomhed helt selvstændig med flere kunder og manden bare var EN ud af flere og ægtefællen bare solgte noget helt specifikt vare eller ydelse, så burde det fungere - forudsat det selvstændige CVR ægtefællen så drev, havde en indtægt der viste beskæftigelse svarend til mindst 30 timer eller hvad kravet er for deltids efterløn eller mere for fuldtids efterløn - - eller en indtjening på dagpenge kravet hvis det er dagpenge man skal ha (for fulde dagpenge 255.918 kr) se evt: http://www.dana.dk/din-situation/ledig/generel-dagpengeret/beregning/selvstaendig/ 

Det går ellers ikke at erstatte medhjælpende ægtefælle med et ekstra CVR og en faktura - det vil være snyd

Hør i alle fald jeres A kasse inden i går ned ad den vej Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Lad mig lige rette det var min ægtefælles virksomhed og SE nr. hvilket a-kassen har vidst siden 2010 ligger skriftlig i a-kassen, der er ikke noget at komme efter, jeg stod som medhjælpende ægtefælle.

Men a-kassen bestemmer også hvor meget du må arbejde med hvis du ikke kvajer dig som a-kassen hele dagen, du må ikke været ret klog så er du direktøren osv., jeg har det skriftlige beviser på samtlige dumheder.

Du skal tjene til bskæftigelssekravet, men a-kassen Krifa Erhverv bestemmer hvilket imer der er indtjening til beskæftigelsekravet resten af timer

er det vi andre kalder interessetimer og når først sidstenævnte overstiger, den faktiske tid du har brugt eksempel kører jeg til Københvn har jeg 5 minutter til rådighed, jeg skal presse mine kunder til at købe, hvis de ikke har havde penge var omsætning vigtige uanset tab var  hvorfor kørte jeg så til København, du må kunne se den er helt galt, jeg skulle kunne spå om dagen i morgen, kom der ingen kunder og jeg reparerede på firmaet maskiner, talte timerne ikke med, så jeg været blevet hjemme, jeg skulle dokumentere ved dagsedler minut fra minut 3 år tilbage i min tilværelse, så de kunne sortere hvad de skønnede hørte med og den var under 5 % af effektive timer du tror det er løgn, det er meget værre, det står der ikke i lovgivningen og det er påfund af Krifa Erhverv og embedsværket CKA og Styrelserne, det er helt fjernt og uvirkeligt, ingen kan sortere i din /min arbejdstid, det står iøvrigt på andres hjemmesider, alle timer tæller selvfølgelig med til indtjeningskravet undtaget hos Krifa Erhverv og dog, hvad betyder det det gælder ikke for mig alligevel.  

Nu skriver du selv lønkravet eller indtjening på lidt under kr. 260000,

De 260.000 der er pro anno = 1924 timer eller hvad

Hvad opfatter du som indtjening er det omsætning eller overskud eller dækningbidrag?

Det er ikke noget i dette land som ikke kan ændres, hvis det kan bevises fejl og fejltagelser i sagbehandling nu tager jeg sagsfremstilling med, embedsværket er i stand til at gradbøje alt til ugunst for mig.

Jeg er normalt et positiv mennesker og ville da hellere være med til at debattere noget positivt, men det er min sag desværre ikke men du er kommet med nogle indput, men jeg mener også at a-kassen af den type jeg har været udsat for, skal stoppes her og nu andre kan lande i samme situation, så 13.000 medlemmer kan tage fejl det gjorde jeg, jeg valgte den forkerte a-kasse Krifa Erhverv.

Allan W.

 

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)