Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero bogføringsprogram

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Citat Sheldorin:Det var da lige noget af et hate imod mig.

1. jeg har ikke kunder, jeg er ansat i et revisionsfirma og gør bare hvad jeg kan for at følge med på det nye der rører sig, og for at udvikle mig. Omtalte regnskabsprogram er ren og skær for at lære. Og mine råd er de erfaringer jeg har haft gennem mit arbejde som REVISOR i et statsautoriseret revisionsfirma.

2. Nej jeg er ikke reg. eller statsaut. revisor

citat slut

Der er ikke det mindste hate - kun dødtræt af folk der i tide og tide skriver JEG ER REVISOR uden andet tillagt- som du gjorde i din forklaring om hvorfor du ved alt så meget bedre,

Min hund er også revisor - og min kone kommer lige med te og siger hun også er det. TITLEN ER UBESKYTET OG MISBRUGES OG DET SKADER ERHVERVET NÅR DEN BRUGES I FLÆNG

Du er ikke revisor af den godkendte slags - du læser og bliver måske en gang godkendt revisor - og det er helt fint. ALLE kan kalde sig revisor og debatten herinde bliver tosset hvis vi gør det i flæng, uden at ha godkendelse/autorisation.

John H 

Revisor - generaldirektør -chef - doktor - løvefænger (nå nej men jeg må godt kalde mig det hele -  hvis det imponerer rakket)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

citat Jacob: Jeg blev ved med at få en fejl når jeg prøvede at svarer, men Martin Thirborg skrev tidligere:

"Ufordringen med "skæv moms" er vi helt klar over, og er ved at finde en god løsning på den."

selvfølgelig uden at vide hvordan i har tænkt at løse dette, bør det programmerings mæssigt være ret lige til, såfremt i benytter matematikken på moms beretningen. (Hvilket i nok gør). Følgende formel, vil altid give beløbet uden moms uanset momssatsen:

beløb/((100+momssats)/100)

dvs 25 % af 100 kr bliver

100/((100+25)/100 = 80

benyttes denne metode med variabler,små bør den jo simpelt kunne bruges uanset momssatsen.

blot en tanke, hvis nu i ikke have tænkt den sådan :) citat slut

Jep alle får fejl de sidste 7 timer hvis de tager svar. Jep- noget i den stil. Jeg tror det er vanskeligt og farligt med selvkonstruerede momssatser selv om jeg er enig i den tanke. Det med at halv moms skal ind som sats 11,111111 istedet for 12,5% ( i mig bekendt alle systemer) og kvart 6,25% med 5,263157865 vil gå galt for mange

Det felt som idag viser moms i kroner og som er låst - bør kunne sættes til nul (svarer til at undertrykke momsen i andre systmer) som første tiltag. 

Så kan man bogføre printeren til 100 kr inkl moms - som Tonny så korrekt ville - og så kan man i linje to -. føre 10 kr (hvis det er halv moms) tilbage fra moms til udgift for printer - uden at forstyrre bankafregning

Mere vovet var hvis man kunne rette i beløbet for moms så, hvis man skrev printer på en konto med moms - og samlet 100 kr inkl moms - så skriver dinero jo - moms 20 kr -

Hvis man kunne ændre momsens 20 kr , til 10 kr, så dinero rettede totalen op også, så bogføringen blev - printer 90 kr og moms 10 kr - og derved f.eks halv moms  - var det smart, men om brugerne ville ryge ud i fejl - tjo - måske men det ville gi totalt styring af individuel moms med alle procenter

god aften :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

John, hvordan forholder du dig så til dem der er ansat i et revisionsfirma og her f.eks, benytter titler som 

Revisor HD eller Revisor cand.merc,

er det så også forkert, og hvilken job beskrivelse skal disse give sig når de skal fortælle folk hvad de laver? De benytter jo netop ikke den beskyttede titel?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg synes bestemt det er et direkte hate. Det kan godt være du ikke ser mig som RIGTIG revisor, men det er nu engang min titel via mit job. At alle så kan kalde sig det, det kan jeg sku ikke gøre noget ved. 

Jeg skriver det fandme ikke for at vise at jeg ved så meget bedre end alle andre, to linjer nede under hvor jeg skriver at jeg er revisor skriver jeg netop "min begrænset viden". Så kom igen med dit arrogante fis. Jeg bruger amino for at lære, og for at give af mine erfaringer. Det er der så nogle der kan bruge og der er andre der ikke kan.

Jeg er enig i at alle og enhver ikke skal kalde sig statsaut. eller registeret revisor (hvilket også er ulovligt), men idet revisor ikke er en beskyttet titel og det sjovt nok gennem mit arbejde er min titel og det jeg er ansat som, så vil jeg faktisk gerne være fri for din smålighed over at jeg bruger min titel, fordi jeg er stolt over mit erhverv og fordi jeg elsker mit erhverv.

Jeg er helt med på at du er uenig, men et sådan angreb synes jeg er langt ude, og sørgeligt at en efter billedet at dømme fuldvoksen mand ikke mere sagligt kan fremsætte sin synspunkt. Øv jeg synes du går over stregen!!!!!

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John: 

"Jeg tror det er vanskeligt og farligt med selvkonstruerede momssatser selv om jeg er enig i den tanke. Det med at halv moms skal ind som sats 11,111111 istedet for 12,5% ( i mig bekendt alle systemer) og kvart 6,25% med 5,263157865 vil gå galt for mange"

nåe ja det har du da ret i, er helt enig med jer i bogføringen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jacob - De skal vel kalde sig HD eller Cand Merc? Problemet bliver når f.eks en studerende skriver herinde på skift stiller studiespørgsmål og så i næste tråd begrunder sin viden med JEG ER REVISOR.

Jeg må jo kalde mig det, og min hund må

Jeg fatter ikke (og mange revisorer gør ikke) at revisor foreningen ikke har kunnet få beskyttet den tittel, som cand jur jo trods alt er det

Jeg synes, at når studerende eller folk som mig, der ved en del om regnskab - siger JEG ER REVISOR så forvirrer de signalet.

De fleste herinde tror, hvis de betaler til en revisor, så er det en godkendt/registreret eller statsautoriseret en af slagsen, og ikke en der bruger titlen fordi han er ansat i -  eller i lære i et revisionsfirma 

Jeg synes det i den grad forplumrer debatten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@sheldorin - som skrev cital: Jeg synes bestemt det er et direkte hate. Det kan godt være du ikke ser mig som RIGTIG revisor, men det er nu engang min titel via mit job. At alle så kan kalde sig det, det kan jeg sku ikke gøre noget ved. citat slut

Du er en følsom en hvis du synes det er hate - og jeg håber vi kan slutte den her

Det kan da godt være dit job beder dig kalde dig revisor selvom du hverken er godkendt/registreret eller statsautoriseret, men jeg synes det er galt når man skriver i en tråd herinde JEG ER REVISOR for ALLE kan skrive det og forplumre debatten .  Det er ikke hate - hvor har du det fra- det er et synspunkt mod, at man bruger titlen revisor uden at være registreret eller statsautoriseret - intet andet

Det er IKKE forbudt- jeg må kalde mig det og mener jeg ville trække erhvervet ned hvis jeg gjrode uden at være registret eller autoriseret

Jeg må da ha lov at mene, at titlen REVISOR ville vinde hvis den var beskyttet og du og jeg ikke bare måtte bruge den , og tiltage os autoritet uberettiget ved brugen - som når du som bare ansat i en revisionsvirksomhed skriver JEG er revisor der tilretteviser et regnskabsprogram.

Kan du slet ikke se, at det tilfører din argumentation en dimension som den nok ikke bør ha, så lad den ligge der

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tænker bare, at det jo faktisk ikke altid er dem selv der bestemmer hvad de skal kalde sig, jeg gjorde ikke. Omvend så er det jo også lidt mystisk for en kunde, når de anvender en autoriseret revisor til at underskrive deres regnskaber, men ofteste er det jo ikke den autoriseret der har forestået arbejdet, det gør de ansatte jo, han har dog en kontrol pligt af det udførte arbejde, men samtidig også en tillid til sine ansatte. Kunderne kan ikke altid forholde sig til en titel som hd eller cand.merc.

Forstår godt dine tanker og problemstillingen her i debatten. 

Men den unge mand er jo revisor og arbejder som revisor, han har jo aldrig kaldt sig med den beskyttede titel, at folk så ikke altid ved hvad forskellen er, skal vel ikke lide ham til last.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

tjo - jeg mener nu faktisk at den unge mand skulle undlade at argumentere med JEG ER REVISOR for at understøtte synspunkter. Helt som med dig - eller martin123 eller andre super gode i regnskab herinde. Hvis de/I alle begyndte at underskrive jeg - eller argumentere med JEG ER REVISOR så ville det forplumre debattet

Skriv xxxxs  - cand merc - eller xxxs HD men brug ikke revisor med mindre en en autoriseret en af slagsen står bag de ting der siges eller kontrolles

Det er jo helt OK at et selskab lader en HD revidere og en den autoriserede revisor tager ansvaret, men så er sagen også anderledes, end hvis man fører synspunkter frem som REVISOR og faktisk kan være alt fra ny ung studerende, til som jeg - selvlært og uden nogen form for revisor autorisation

Jeg vil godt kraftigt fastholde, at man skal undlade brugen af revisor hvis ikke man har en statsautoriseret eller registret bag sig til at sikre en. Det er ikke lovkrav - men det er mit meget klare råd for at beskytte respekt om titlen

vh  John Generaldirektør Big Smile ps statistisk tjener underdirektører ca 70% mere end direktører - alle kan kalde sig direktør og tælle i statistikken -. underdirektør er man kun som egentlig udnævnt Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg høre hvad du siger John, om jeg er enig det ved jeg ikke helt. 

Dog er jeg enig med dig i at argumentet "jeg er revisor", ikke skal bruges som argument, for selv en sådan autoriseret eller ej, kan jo tage fejl. :)

Men det er vel også en hårfin grænse, eftersom meget få titler er beskyttet, men dog vil enhver titel få folk til at reagere på en vis måde overfor dig.

Har også selv alt for mange titler i kasketten, men sådan er det jo gerne når man er selvstændig og gør det hele selv ;)

vh Jakob

Direktør for det hele ;)

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)