Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bruge en revisor eller selv starte mit APS?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Nioba Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min revisor har tilbudt at registrere mit firma som et aps, men han skal have 4000 kr for det.

I en bisætning sagde han at jeg selv kunne gøre det også. Jeg har undersøgt det lidt, og det ser "ret ligetil" ud.

Er der andre der har startet virksomhed og registreret sig som et APS? Er det så let som det ser ud til?

Mvh

Regin

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Regin:

Hej

Min revisor har tilbudt at registrere mit firma som et aps, men han skal have 4000 kr for det.

I en bisætning sagde han at jeg selv kunne gøre det også. Jeg har undersøgt det lidt, og det ser "ret ligetil" ud.

Er der andre der har startet virksomhed og registreret sig som et APS? Er det så let som det ser ud til?

Mvh

Regin

Jeg vil anbefale dig at hive fat i revisoren så bliver alle papirende også udformet korrekt og din kapital accepteret. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug Google og find en anden til at stifte dit selskab. Du kan finde fuldt kvalificeret mennesker der kan gøre det for det halve.

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale nemreg.dk de kan klare det for 1300,- plus moms mener jeg det er

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Nioba Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

nemreg.dk. Det lyder som et bud. Tak Kristoffer

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Laver du selv dokumenterne, (stiftelsses- og vedtægter, ejerbog o.s.v.) kan du selv registrere selskabet på virk.dk.

(og er det et en ejers selskab, så er der altså ikke de store ben i at lave dokumenterne, der er masser af tilgængelige udgaver og vejledninger på nettet)

Du skal have selskabskapitalen bekræftet enten af bank, reg./statssut. revisor eller advokat.

Spørg banken om de vil bekræfte når kapitalen står på en konto oprettet i selskabet navn "XXX Aps under stifetlse" og hvad de eventuelt skal have i gebyr.

Hvis din revisor vil have 4000 kr, så er han da vist "godt" betalt. I en anden tråd ville en bank have 3000 kr. for at bekræfte.

Når nemreg og de andre selskabsstiftere "kun" skal have 1300 kr. må det betyde at de får en advokat eller reg/statsaut. revisor/eller evt en bank til at gøre det væsentligt billigere end 3-4.000 kr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Også jeg vil bakke om at finde en i størrelsesordenen 1500 kr - der er en del - test nemreg - ditselskab. stakemannlaw - og rod ikke selv med papirene og kapital bekræftelse, hvis du kan få det til 1500 kr og det kan du formentlig

Husk det er standard vedtægter osv du får så du skal se om der er noget du ville ha anderledes, men det kan generalforsamling ændre. De 1500 kr er godt givet ud for at slippe for at rode med det selv, men 4000 kr er klart i overkant.

Er du god ven med banken KAN det tænkes den bekræfter kapitalen gratis eller billigt men ellers ryger der let nogle tusinde alene til det - så - 1500 kr -  helt ok for en stiftelse inkl. standard papirer. 

Også når vi taler IVS kan det være fornuftigt. En del nye IVS med egen stiftelse ser ud til at falde på fejl i papierne

(og jeg er ikke stifter og lever ikke af at tjene på det, så rent neutralt råd)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gjorde det selv og har ingen problemer haft. Banken skulle bare bekræfte at jeg havde den kapital jeg nu havde og så gik det ca som smurt. Hvis der er fejl har erhvervsstyrelsen været UTROLIGT flinke indtil videre. Men ville nok ikke gøre det selv hvis der var andre end mig selv som også ejede en del af firmaet Smile1

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

på baggrund af flere erfaringer fra denne uge, så sørg for at din 'billige' registrator opretter selskabet med branchekode (uoplyst er ikke godt nok), momsregistrering og ansatte.

Der kan naturligvis være tilfælde, hvor selskabet ikke skal være registreret med disse, men tag nu et aktivt valg.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Nielsen:
Banken skulle bare bekræfte at jeg havde den kapital jeg nu havde

Hej Andreas,

dette lyder interessant.

Vil du fortælle hvilken bank det var og om de tog et gebyr?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)