Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bruge en revisor eller selv starte mit APS?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Hej Andreas,

dette lyder interessant.

Vil du fortælle hvilken bank det var og om de tog et gebyr?

Mvh

Stig

Ja, det var Nordea bank, og så vidt jeg husker tog de faktisk ikke et gebyr (Hvis, var det intet betydeligt) Smile1

Man kan også få en revisor til dette, men fik det gjort i banken, da det var billigere/ gratis. Nordea har været super flinke indtil videre Smile1

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med mange af disse - jeg fik bank så let som ingen ting eller min bank bekræftede er, at der er pokkers til forskel i mange fald på bare 2011 og 2014. Både fordi hvdvask check krav er voldsomt øgede, og fordi bankerne  er meget mere obs på at hente gebyrer og har vanskeligere bekræftelsess procedure (speciel ID bankerne skal bruge hvis du skal bekræfte direkte  og ikke bare skrive under og stemple og sende til en stifter)

Jeg ser det i mange andre tråde om bankgebyrer, og der er ikke tvivl om at mange herinde har fået bank gratis - og mange stadigt kan . MEN - 2014 har langt vanskeligere forhold for at få banker til at bekræfte og langt vanskelige forhold for at få ny erhvervkonto uden gebyr end 2011 og før

Det siger jeg bare fordi, det ellers kan få nogen til at føle sig som "idioter" når de mødes med krav - som alle svar her virker som - det skal man ikke betale for. Mange af de svar vel være et par år gamle og på den måde ikke nødvendigtvis dækkende for 2014. Jyske tog ofte ikke gebyr før netop i år - men i år ligger de i toppen - som en del af en trend for gebyr for erhvervskonto og samme for  - stiftelse

Jeg ku sagtens få Nordea til at bekræfte for mig - jeg har haft dem siden Moses levede og vi er gode venner, men en tilfældig ung mand som er rimeligt ny og ikke i fordel  eller fordel + vil sikkert ikke bare kunne få dem til det. Det er derfor så svært, når vi der KUNNE svarer det er let og sandheden er, at det  er det slet ikke idag

Jeg synes også man skal kæmpe sig fri at gebyrer - stiftelse og konto osv - men det er langt vanskeligere idag end for helt få år siden desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ku sagtens få Nordea til at bekræfte for mig - jeg har haft dem siden Moses levede og vi er gode venner, men en tilfældig ung mand som er rimeligt ny og ikke i fordel  eller fordel + vil sikkert ikke bare kunne få dem til det. Det er derfor så svært, når vi der KUNNE svarer det er let og sandheden er, at det  er det slet ikke idag

Jeg kan ku give dig ret i at vi alle er lige, men nogen er mere lige end andre. Det er derfor en god ide at shoppe rundt i bankerne, lige meget hvor lille eller ung man er! Banken med det høje gebyr skyder lidt sig selv i foden. Den ny lille/unge kunde kunne jo være  en ny Martin Thorborg Wink

Men John, hvis du har alle dine kontoer i en bank og på dine private kontoer har kapitalen stående, har banken jo absolut ingen grund til at mistænke kunden for hvidvask ! Og hvidvaskloven taler jo altså om at der skal være mistanke....

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Saksede lige fra min egen banks hjemmeside:

Stiftelse af selskab

Stiftelse af et ApS eller A/S kræver blandt andet en bekræftelse på, at selskabskapitalen er til stede. Møns Bank foretager gerne denne digitale bekræftelse for egne kunder, hvor kapitalen indestår kontant på en konto i Møns Bank. I praksis skal vi bruge: Navnet på det foreløbige registrerede selskab samt den kode, som er tildelt ved registreringen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:
Stiftelse af et ApS eller A/S kræver blandt andet en bekræftelse på, at selskabskapitalen er til stede. Møns Bank foretager gerne denne digitale bekræftelse for egne kunder, hvor kapitalen indestår kontant på en konto i Møns Bank. I praksis skal vi bruge: Navnet på det foreløbige registrerede selskab samt den kode, som er tildelt ved registreringen
og det jo præcist det vi kan ha glæde af

 Vil Møns bank bekræfte stifterser for alle ny ex. IVS så får de masser af nye kunder og alt er fint

Lad os høre, om fremadrettet nye IVS/ApS stiftere kan få gratis bekræftet selskabet ved stiftelser  

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Søren:
Stiftelse af et ApS eller A/S kræver blandt andet en bekræftelse på, at selskabskapitalen er til stede. Møns Bank foretager gerne denne digitale bekræftelse for egne kunder, hvor kapitalen indestår kontant på en konto i Møns Bank. I praksis skal vi bruge: Navnet på det foreløbige registrerede selskab samt den kode, som er tildelt ved registreringen
og det jo præcist det vi kan ha glæde af

 Vil Møns bank bekræfte stifterser for alle ny ex. IVS så får de masser af nye kunder og alt er fint

Lad os høre, om fremadrettet nye IVS/ApS stiftere kan få gratis bekræftet selskabet ved stiftelser  

vh John H

Helt så enkelt, er det trods alt ikke, idet der står helt præcist

Cookie - John Hannover:
Møns Bank foretager gerne denne digitale bekræftelse for egne kunder...

D.v.s. banken skal kende kunden, i modsat fald vil de have et problem med "Hvidvaskloven"!

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Tonny - men det forhold må banken forventes at afklare når de tager egne kunder ind. Det er sikkert et konkurrence parameter som bankerne kunne slå på.

OM Møns bank så tjener sig selv ved det, vil vise sig. Desværre er forholdet det, at mange pressede banker er langt lettere at få med på nye kundeforhold, og de højeste indlånsrenter på bundne midler kommer helt typisk også fra de banker som notorisk er kendt for at ligge i alvorlig risiko og som har besvær med funding. De banker tager større risiko end andre, og de gør det tilmed på de solide bankers garanti for indlån - idet bankgarantien sikrer indlånerne og betales af alle de andre banker, hvis en sådan bank krakker. 

Det ændrer vel ikke ved, at erhvervskonto og ex digital bekræftelse ligger til højrebenet som konkurrence paramenter - og det er jo positivt for stiftere, men det er lidt uhyggeligt at det så helt typisk er de banker der kan ha besvær med funding som ligger øverst i det konkurrence hierarki som også omfatter indlåns renten (billede fra my banker)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
mange pressede banker er langt lettere at få med på nye kundeforhold

Jeg har nu ikke fornemmelsen af at Møns Bank er specielt presset. De har som alle andre banker haft tab i forbindelse med krisen, men ingen utopiske bankudlån i milliærdklassen til ejendomsspekulation. Møns bank har altid været rimelig forsigtige med deres udlån.

Med hensyn til at tage nye kunder ind, må det jo forventes at kundernes konti overflyttes fra deres gamle bank og er der tale om allerede beskattede midler er der jo intet der skulle gøre en ny bank "mistænksom" hvis kunden ønsker at oprette en selskabskonto og flytte midler hertil.

Nu skal vi jo altså heller ikke gøre tingene mere besværligt end det reelt er at få en bankkonto til et selskab og en efterfølgende bekræftelse af kapitalen.

Vi må jo altså gå ud fra at allerede indestående midler på en privatkonto er "hvidvask"-kontrolleret af banken. Så at flytte pengene til en selskabskonto kan jeg absolut ikke se skulle kunne gøre banken mistænksom.

Jeg er godt klar over at det hverken passer de "rigtige" revisorer, advokater eller selskabsstiftere (som hverken behøver være rigtige revisorer eller advokater) at menigmand selv kan stifte selskab med bankens hjælp.

Det "sjove" er jo at der her på Amino er en udtalt modstand mod et relativt lavt gebyr på 680 kr til erhvervsstyrelsen ved selskabsstyrelse, men at det er helt iorden at betale 3-4-5.000 for en selskabsstiftelse med medvirken af revisor eller advokat. hvidvasklov eller ej, så må man jo trods alt gå ud fra at bankerne lever op til kravene.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over at jeg skam ikke ved hvor Møns bank ligger i forhold til kapital som sikkert er helt OK, så mener jeg stadig du tager fejl med hvidvask og tror det kun er kapitalen - pengene der skal kontrolleres. Det er meget andet - herunder at banken ved erhvervskonto skal forstå formålet med selskabet med meget mere og kravene fra 2012 og 13 klart større for selskabsstiftelser og kontrol. Jeg har intet dårligt kendskab til Møns bank, nævnte bare at netop små banker har den ofte lidt større risikovillighed grundet besvær med funding

Jeg er helt enig med dig i, at hvis man kan spare penge skal man - og hvis nogen herinde får Møns bank og bare får det registreret gratis ved bekræftelse fra dem, så er det da helt afgjort noget man kan anbefale. Vi kan vel bede alle der lige går til Møns bank og får bekræftet kapitalen gratis om at anbefale det videre, for jeg har intet mod folk sparer

Det med at bankerne lever op til kravene for hvidvask modsiges lidt af nogle ganske så alvorlige million bøder, men det skal jo ikke komme stiftere til last, det er bankernes problem, ikke de nye selskabsejeres

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt følgende vejledning om "indikatorer for hvidvask" på erhvervsstyrelsens hjemmeside:

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/225739/indikatorer_da.pdf

Så vidt jeg kan se skulle der absolut ikke være noget der skulle indikere at det skulle være besværligt for banken at bekræfte kapitalen og samtidigt overholde hvidvaskloven, hvis der er tale om et helt almindeligt kundeforhold, ny eller gammel kunde, så længe der er tale om allerede indestående på en privatkonto, (evt. overflyttet fra gamle bank til ny bank).

Jeg bider specielt mærke i denne passus i vejledningen:

"Kendskabet til ”normale kunder” – der er baggrunden for, at man kan blive opmærksom på det atypiske – kan ikke beskrives med eksempler. Det er den enkeltes kundeerfaring, der får den pågældende til at undre sig lidt og undersøge nærmere"

På erhvervsstyrelsen hjemmesiden faldt jeg iøvrigt ligeledes over dette omkring modtagelse af kontanter:

"Hvidvaskloven indeholder derudover nogle yderligere forpligtelser, hvilket indebærer, at der er forbud mod at forhandlere af genstande samt auktionsholdere modtager kontantbetalinger på 100.000 kr. eller derover, samt en forpligtelse til straks at aflevere falske sedler eller mønter til politiet."

Der er således forskellige beløb for kontanters modtagelse alt efter hvornår man bruger kontanter som betaling.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)