Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo - skal jeg smide vingerne?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Inloco har haft det samme logo siden 2003, og de orange vinger stammer helt fra starten. Jeg er meget glad for dem, de udtrykker forskellige ting og kan ses på forskellig måde. Samtidig er de enkle. Inloco-teksten er håndtegnet, det er ikke en font. Det er vingerne også, og så senere vektoriseret.

Men: Lige om lidt vil Inloco Regnskab udskille en ny virksomhed: Regnskabsskolen. Derfra skal vi fortsætte med vores kurser og der er også nogle helt nye varer på hylden, som jeg fortæller mere om på et senere tidspunkt. Det hele er meget spændende.

Imidlertid har jeg brug for et logo til Regnskabsskolen nu. Og jeg scanner derfor masser af tråde for at se, hvem jeg skal tale med om den sag. Hvis jeg selv skal bestemme, skal vingerne med - men i en anden farve, f.eks. grøn eller blå. Fordi Inloco Regnskab og Regnskabsskolen er en del af et samlet hele. Og fordi jeg er glad for de vinger.

Spørgsmålet er:

Er det mig som er forelsket i min egen fortid? Eller er vingerne gode nok til at flytte med i et nyt logo for Regnskabsskolen? Hvad ville I gøre i mit sted?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det ville være en god ide med en gennemgående rød tråd, så man nemt kunne associere de to virksomheder - dog synes jeg navnet "Regnskabsskolen" virker lidt gammeldags og kedeligt set ved siden af et navn som "inloco", hvilket er lidt synd.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vingerne skal helt klart med.
De er rigtig flotte og fyldt med positive symboler (vinger, bog, "flueben", symetri=orden, ballance, prikken over i'et osv.)
Desværre mangler det nye navn jo et i, så der er jo ikke en oplagt placering.

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Da du er glad for dem, og gerne vil have en sammenhæng
mellem de 2 projekter, så skal de da med! Alternativt ville
det jo kræve 2 nye logoer.

Som Hans gør opmærksom på, så kan du jo ikke bruge dem
som prikken over i'et (hvilket efter min mening heller ikke er
det optimale) - men med omtanke kan de genbruges... måske
sammen med en lille opfriskning af det gamle.

Mvh Ronni

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt i de øvrige besvarelser, så skal vingerne helt sikkert med. Det viser en samhørighed mellem de to firmaer og selv er det vingerne der først fanger mit øje ved Inloco-logoet (det er jo nok også meningen Smile )

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal aldrig kappe trådene til det, der oprindeligt har båret én oppe. I dit tilfælde vingerne. Der skal måske i stedet arbejdes med dem farvemæssigt eller hvad du synes.

Bliver Regnskabsskolen en del af inloco, eller skal det være selvstændigt? Og er navnet endeligt fastlagt? Ordet "skole" kan specielt på etablerede folk godt virke negativt (det er ikke nemt at komme på skolebænken igen). Der vil ordet uddannelse måske virke bedre... 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar. Det er hermed afgjort, at vingerne skal med. Regnskabsskolen skal hedde Regnskabsskolen. En sådan findes mærkværdigvis ikke i Danmark, og selvom jeg er nødt til at vente en uge eller to med at fortælle jer, præcist hvad det er, der skal ske i den skole, så er det en skole. Ikke et institut (til trods for flere i-er), college (for det er meget, meget dansk), center eller noget andet smart. Kender I Studieskolen (sprogundervisning)? De hedder også noget kedeligt, men de klarer sig vist da meget godt. Så må vi håbe, at de fine vinger kan løfte det lidt tunge navn op. Grøn eller blå?

Regnskabsskolen og Inloco Regnskab bliver to afdelinger i et samlet selskab, som jeg OGSÅ først kan fortælle jer om i næste uge.

Men logoet: Mener "man" (dvs. jer, som ved noget om design), at Inlocos kan holde mens jeg laver et nyt til Regnskabsskolen eller skal der koordineres mellem de to?  

 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvorvidt de to logoer skal koordineres eller holdes adskilt, kommer vel an på så meget... Lidt yderligere information ville gøre det nemmere at svare på. Sandsynligvis den information du ikke vil give i et offentligt forum. Det kommer vel an på, hvor meget Regnskabsskolen skal lugte af Inloco.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette/Inloco:

Men logoet: Mener "man" (dvs. jer, som ved noget om design), at Inlocos kan holde mens jeg laver et nyt til Regnskabsskolen eller skal der koordineres mellem de to?  

 

 

Hej Anette

Først vil jeg sige, at jeg synes navnet er fint - alting behøver
ikke være så kryptisk :-) 

Mht. logoet - så kan der være flere mulige scenarier f.eks.:

Regnskabsskolen som en del af Inloco - her bør der koordineres, og
her bør vingerne IKKE blive genbrugt, da det vil virke lidt underligt med
2 logoer, som har samme "idé", på evt. trykt materiale.

Regnskabsskolen som en selvstændig del, uden reference til Inloco - her
behøves ingen koordinering, og her bør vingerne heller IKKE blive genbrugt
... det kræver en nye idé.

En overordnet del, med "underprojekterne" Inloco og Regnskabsskolen - her
kan vingerne evt. bruges til at sammenkæde projekterne - og her skal der koordineres.

- der kan dog være undtagelser, og det er svært at give et konkret bud, men
måske ovenstående kan hjælpe.

Mvh Ronni 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Inlocos logo hoder.

Regnskabsskolens logo kunne tage udgangspunkt i at lade vingerne dele det sammensatte ord.
Du skal selvfølgelig have tegnet videre på din egen font, men her kan du se, hvad jeg mener.
Det gør også bogen til en skolebog, hvilket blot er en ekstra dimension.

mvh Hans

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)