Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo - skal jeg smide vingerne?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjae, du kan jo prøve at scanne lidt referencer her, men den udførlige liste kan sendes på mail. Dét ville jeg lige sige først og fremmest.

Dernæst så får man ofte et meget nært forhold til ens egne skabelser. Se blot på folks websites, logo'er m.m. "Konstruktiv kritik modtages gerne" ender oftest med at være knap så velkommen trods alt.
Derfor er det en meget personlig sag, når man vil have et logo og en identitet som skal repræsenterer ens firma.

Jeg syns at Inloco er udemærket designet. Jeg ser dog ikke helt sammenhængen med netop regnskab, heller ikke "vingerne". Ville godt kunne se ideen med, at det måske er "regnskabssider", men fonten lægger op til noget andet.
Selvom du har haft logoet i mange år og vingerne, skal du ikke være bange for en fornyelse af dit logo, selvom du stadig holder fat i den røde tråd. Se engang på fx SHELL. De har haft samme logo i utallige år, men har formået at fornye sig, og stadig holde den røde tråd og deres "muslinge skal". Det skal du også turde og du vil være glad for fornyelsen.
men ingen tvivl om, at vingerne skal være der - du trænger bare til nye forslag, nye input m.m., fordi du evt. har stirret dig blindt på designet og måske scouter rundt efter en masse forskelligt som er "spændende, men alligevel ikke" osv.,
Derudover kan jeg ikke se en sammenhænge, imellem udtrykket i dit nuværende logo og så din hjemmeside. Men det er en sidebemærkning, som jeg er sikker på, at du eventuelt selv har tænkt på :)

Jeg syns, at Regnskabsskolen skal, bærer præg af mange nøgleord fra dig af. Det er yderst vigtigt, for de kreative mennesker som skal sidde med dit logodesign, hvad dine egne tanker er, medmindre du giver frit slag.
Skal det være hightech, moderne, abstrakt, sjovt, klassisk eller hvordan? Der er endnu flere spørgsmål som du skal tage stilling ting, så det netop er et gennemført produkt du får leveret og skal vurdere.

 Hvis du derudover har nogen interesse i en samtale eller noget, er du velkommen til at kigge forbi : www.nicosialonghi.com og så kan vi tales ved pr. telefon :)

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

 Jeg kan rigtig godt lide de der vinger på det oprindelig logo... så dem burde du da bestemt have med, så længe du kan levere samme kvalitet begge steder fra... Så der ikke er noget der "trækker" logoet ned, så er den i vinkel :)

 

Well, noget helt andet er.... jeg tænkte bare....

Hvordan kan det være at n'et i dit Inloco logo, er det eneste der består af 2 linier...? Ville det ikke virke bedre at lade det være et streg ligesom c'et?

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle de rigtig gode svar. Det går meget lettere heroppe, end når jeg i en kategori længere nede søger efter "Bogholder til Mamut" eller sådan noget :-)

Inloco-bogstaverne er tegnet til logoet, og jeg har ikke hele alfabetet, så enten skal de to virksomheder have hver sin skrifttype men begge med vinger (f.eks. som Hans foreslog - mellem regnskabs- og -skolen), eller også skal Inlocos skrifttype skiftes ud. Emil kunne i øvrigt godt have ret med hensyn til n-et, men hvis du begge skal skiftes ud, begynder jeg ikke at lave om på det. Jeg vender tilbage, når jeg har fået kontakt en amino, som skal lave det, og har noget at vise frem.

Mange hilsner

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fonten som inloco er skrevet med, er uprofessionelt rentegnet. Den minder om noget der er tegnet på ternet papir med lineal og passer. Eller skriften minder om digitale tal og bogstaver, fremstillet af en maskine, som er blottet for æstetisk sans. Alle bogstaverne er konstrueret af line linier og kvarte cirkler og ud fra disse 6-8 enkle elementer kan en dum maskine konstruere ethvert bogstav. Ikke særlig kreativt.

Indtrykket er derfor klumpe-dumpe og ikke elegant. Skriften signalerer ”vi ligger under for reglerne”, ”vi ligger under for en maskine”, ”vi er regelrette og konforme” og ”vi tænker i kasser”.

En professionel rentegning af bogstaverne skal tilføje små finesser, som gør, at skriften bliver mere harmonisk. For eksempel:

Bredden af n skal justeres, så der ikke er mere hvidt inde i n end der er inde i o og c. De vandrette streger i o buer ind mod midten (dette er et synsbedrag, som der skal justeres for). Rundingerne skal rentegnes, så de optisk bliver mere harmoniske (ikke koncentriske cirkler). Lodrette streger skal være kraftigere end vandrette. Det lille hak i n skal gøres tydeligere. Og o skal hænge lidt under linien, så det ikke ser ud som om o svæver over de andre bogstaver. Endelig skal spatieringen justeres (der er for stor afstand mellem c og det sidste o).

Det er de små detaljer, der betyder alt, når vi snakker typografi.

Så måske skulle I få rentegnet inlocos logotype når nu I alligevel er i gang med at ændre?

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fonten som inloco er skrevet med, er uprofessionelt rentegnet. Den minder om noget der er tegnet på ternet papir med lineal og passer. Eller skriften minder om digitale tal og bogstaver, fremstillet af en maskine, som er blottet for æstetisk sans. Alle bogstaverne er konstrueret af line linier og kvarte cirkler og ud fra disse 6-8 enkle elementer kan en dum maskine konstruere ethvert bogstav. Ikke særlig kreativt.

Indtrykket er derfor klumpe-dumpe og ikke elegant. Skriften signalerer ”vi ligger under for reglerne”, ”vi ligger under for en maskine”, ”vi er regelrette og konforme” og ”vi tænker i kasser”.

En professionel rentegning af bogstaverne skal tilføje små finesser, som gør, at skriften bliver mere harmonisk. For eksempel:

Bredden af n skal justeres, så der ikke er mere hvidt inde i n end der er inde i o og c. De vandrette streger i o buer ind mod midten (dette er et synsbedrag, som der skal justeres for). Rundingerne skal rentegnes, så de optisk bliver mere harmoniske (ikke koncentriske cirkler). Lodrette streger skal være kraftigere end vandrette. Det lille hak i n skal gøres tydeligere. Og o skal hænge lidt under linien, så det ikke ser ud som om o svæver over de andre bogstaver. Endelig skal spatieringen justeres (der er for stor afstand mellem c og det sidste o).

Det er de små detaljer, der betyder alt, når vi snakker typografi.

Så måske skulle I få rentegnet inlocos logotype når nu I alligevel er i gang med at ændre?

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Jeg synes ikke at teksten

Fejlmeddelelse

Den side, du har søgt efter, findes ikke.

Prøv at finde, hvad du leder efter ved at bruge menuen i toppen af siden eller besøg bloggen i højre side af skærmen.

yder din virksomhed retfærdighed som logo... Wink

Eller med andre ord - linket funker ikke.

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan Anette. Flot, tidløst, anderledes, langtidsholdbart, professionelt. Elegant med de 3-dobbelte bøger. Brug det halve logo med stor forsigtighed, for det stærke ved dit logo er, at det viser ”åbne bøger”. Åbne bøger = der er ikke stukket noget under stolen, fair regnskabsprincipper osv.

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Bo. Det var rart at høre. Jeg er også selv glad og tilfreds - og iler videre med at få lavet noget, med de nye logoer på. USB-nøgleringe, som første (eneste) gadget. Og så lidt hjemmesider, tryksager osv.

:-) Anette

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)