Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af ejendomsadministration, hovedopgave finansøkonom

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med min finansøkonomuddannelse skal der skrives hovedopgave. Jeg har her valgt at fokusere på at lave en forretningsplan/lokal markedsanalyse for etablering af en ejendomsadministration. I opgaven vil der på nogle punkter blive foretaget antagelser.  
Men som start skal jeg gerne bruge så meget dataindsamling som muligt og gerne primær frem for sekundær, dog kan begge sagtens bruges. 
Jeg har lagt hovedet i blød gennem en måned nu og er indtil nu kun kommet op med data fra Dansk statistik vedr. hvor stort et lokal markedet der kan antages at være. Og selvfølgeligt kigge på konkurrenter i branchen for at kigge på måder at gøre det på (produkt og priser). Men herudover vil jeg meget gerne have noget mere data hvorpå jeg kan analysere i selve opgaven på. Her vil det bestemt være en stort hjælp hvis der skulel være nogle kreative og innovative hjerner her på Amino der måske har en god ide til hvor/hvilken data jeg kan indsamle. 

Jeg har valgt at fokusere på følgende spørgsmål:

-          Hvilke konkurrence forhold er der på markedet og hvilke muligheder ligger der?

-          Hvordan ser kundepotentialet ud og hvilke behov kunne de have?

-          Hvilke opgaver er det plausibel at kunne varetage?

-          Hvor ligger indtjeningsgrundlaget i branchen?

-          Er der specifikke krav eller codecs til ejendomsadministrationer?

-          Hvordan bør konstruktionen af virksomheden se ud strukturelt og skattemæssigt?

-          Hvordan kan et etablerings- & Driftsbudget se ud for det første år?

 

For at besvare de spørgsmål jeg er kommet frem til har jeg på min disposition valgt at skrive PEST-analyse, Porters Five Forces, SWOT-analyse, Porters værdikæde. Disse dækker dog mest forhold der omhandler struktur og markedsforhold på forskellige parametre. Jeg vil gerne sørge for at have tilpas økonomisk perspektiv med også for at skabe en tværfaglig helhed.  
Skulle der være nogen der har konstruktiv kritik, ideer til videreudvikling af opgaven, eller bare noget at tilføje vil jeg glæde mig til at læse det under dette indlæg.

Jeg vil sætte pris på enhver tilbagemelding.
På forhånd tak og godnat herfra :) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne stadigt godt bruge lidt feedback på ovenstående :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)