Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offer for uberettiget inkasso

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen alle sammen,

Sikke mange svar, jeg har slet ikke fulgt med i tråden - det beklager jeg. Det er respektløst, når i er så mange der forsøger at hjælpe.

Jeg har ikke hørt fra inkassobureauet, eller Ellos, siden jeg sendte mailen. Det er dog sket flere gange i denne sag at der går et stykke tid uden jeg hører noget, og pludselig kommer et nyt "angreb", så der skal gå et stykke tid endnu før jeg tolker dét at jeg ikke har hørt fra dem som noget positivt. Jeg forstår egentlig slet ikke hvorfor den sag bliver og blev trukket så langt ud, de har selv sendt nogen varer ud til mig uden jeg har bedt om det, hvor svært kan det så være at sende et returlabel og få varerne tilbage. De har ihvertfald mistet en kunde på dette grundlag.

Jeg må indrømme at jeg er forvirret vedr værneting og hvor vidt jeg kan kræve at sagen anligges i Danmark efter de mange nye skriverier der har været.

Jeg forstod advokat Jacob som at det kunne jeg godt kræve men er nu i tvivl om dette stadig er holdningen?

Ulrik forstår jeg som at det kan jeg ikke kræve, men der er dog 2 positive ting i det du skriver; at jeg som statsborger i et nordisk land har ret til at henvende mig til offentlige myndigheder (som f.eks. domstol) på mit eget sprog (dansk) - men jeg må indrømme at jeg ikk helt kan se hvordan det gavner min sag at sige til dommeren, hvis sagen kommer for retten, at jeg kræver at jeg kan argumentere min sag på dansk? Eller misforstår jeg mine muligheder her? ...... og at jeg muligvis kan kræve at beholde varerne. Jeg er nu som sådan ikke interesseret i varerne, men mere bare at slippe for denne sag, omvendt synes jeg nu det kunne være en dejlig sejr, når nu jeg tilbød dem flere gange at sende varerne tilbage, og de blev ved med at "ville have mere", at de fik en sådan lærestreg. Hehe... Jeg har nu haft varerne i over 1 år liggende. Jeg har også tidligere sagt til dem at jeg skulle til at flytte og gerne ville aflevere varerne inden jeg flyttede, så jeg slap for at tage disse med mig.. Er du forresten også advokat Ulrik?

Att. Kenneth: Nej det har jeg ikke prøvet faktisk, men jeg kan nu godt lide tanken om at have alt på skrift.

Att. Peter: Ja jeg tror heller ikke selv de har nogen sag, og tror måske os de ved det et eller andet sted, men det er nu rart at få fleres bekræftelse herpå, og specielt et par eksperters.

Att Jacob; Du skriver forresten at det savner mening at jeg henviser til den danske retsplejelov, men det gjorde jeg jo kun fordi du selv skrev at jeg kunne henvise til denne?

Se starten af side 2.

Mig; "

Att.: Advokat Jacob Berner Rue

Kan du henvise til noget lov jeg kan henvise til vedrørende at sagen skal anlægges mod mig i Danmark fordi jeg havde bopæl i Danmark på det tidspunkt jeg modtog varerne?  (...) )"

Dig: "Du kan henvise til den danske retsplejelov sammenholdt med EUs domsforordning og Bruxelles I-forordningen, der er indføjet i dansk ret, "

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Inkassooffer

Jeg ligger vandret i luften af travlhed p.t. og vil derfor gentage mit forslag

til dig om at kontakte Forbrugerstyrelsen.

Held og lykke

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)