Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil fabrikant og model database på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

På min hjemmeside sælger jeg fælge til biler og jeg er nød til at have en slags database for at mine kunder kan finde rundt i mine produkter.

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal lede for at finde en sådan database der fungerer som en søgemaskine.

Jeg havde tænkt på noget i stil med at jeg skriver et tag ved hvert produkt f.eks "Skoda Octavia, Golf 2" osv. sådan at søgemaskinen finder alle fælge der er relevant til Skoda Octavia. 

Præcis ligesom de har på: http://www.faelgonline.dk/billige-daek-og-faelge-online.asp

Mvh.

Mark 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skulle lave en funktion, hvor folk blot skal indtaste bilens registreringsnummer. Du kan koble dig på det digitale motorregister, så når folk taster nummerpladen ind, så slår den automatisk den rigtige bil model op.

Tit og ofte, hvis man ikke er særligt interesseret i biler, så ved man sgu ikke lige om man kører i den nye eller gamle model, hvilke motor, gearkasse mm. man har. 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu spørger jeg lidt dumt:-) Men er det ikke en subjektiv vurdering om en fælg passer til en bestemt model (designmæssigt)? Var det ikke bedre at få en database, soom kunne fortælle brugeren om/hvis den enkelte fælg ikke ville passe på modellen? Eks. 19" fælge passer ikke til en VW Golf II.

Du kan jo også finde en database med billeder, lidt ligesom man kan på Thansens hjemmeside. Her kan du taste bilmodellen ind, hvorefter du får vist et billede af netop modellen og så kan du skifte fælge på den og se hvordan det ser ud.

Umiddelbart tror jeg at du skal have fat i en udvikler, for at få denne database bygget.

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville helt klart også være en funktion jeg ville ønske at have på min hjemmeside. Men jeg vil dog prioritere fabrikant databasen højest.

Man skal ikke vide meget om biler for at kunne indtaste fabrikant, model og årgang. Mere skal der jo ikke til?  

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eugene.

Jeg havde i tankerne at lave en database som man kan søge på en specifik model og derefter få vist alle fælge på hjemmesiden som passer til den model. Samtidig med at under hver fælg skal der stå hvilke modeller lige præcis den størrelse fælg passer på.

Det vil helt klart, som du selv siger være en fordel for kunden at få vist modellen når kunden vælger den.  

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvor kan man finde sådan en database? Jeg er fuldstændig på bar bund. Er det noget jeg selv skal lave og sætte ind på min hjemmeside?

Fra København
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 13
Fra  barberingen.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Eugene:
Nu spørger jeg lidt dumt:-) Men er det ikke en subjektiv vurdering om en fælg passer til en bestemt model (designmæssigt)? Var det ikke bedre at få en database, soom kunne fortælle brugeren om/hvis den enkelte fælg ikke ville passe på modellen? Eks. 19" fælge passer ikke til en VW Golf II.

Fælge har forskellige krydsmål til montering af fælgene, således at hjulboltene sidder forskeligt på forskellige bilmodeller, jeg tror det er det OP snakker om.

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Fra  BoardWalk - Dirt / Skate / Snow Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

mark661:

Men hvor kan man finde sådan en database? Jeg er fuldstændig på bar bund. Er det noget jeg selv skal lave og sætte ind på min hjemmeside?

Jeg holder lige øje med din tråd da jeg selv står i lignende situation og prøver at finde udad hvordan man rent praktisk slår bil info op på egen side. Jeg forestiller mig at informationerne indhentes fra tinglysning.dk – men er ikke klar over hvilke API aftaler, services der skal til? 

BoardWalk 

Dirt / Skate / Snow

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

mark661:

Men hvor kan man finde sådan en database? Jeg er fuldstændig på bar bund. Er det noget jeg selv skal lave og sætte ind på min hjemmeside?

Hej igen.

Databasen skal nok programmeres, tror ikke du finder en færdiglavet. Du kan i første omgang prøve at oprette dig på freelancer.com eller her på amino freelancer og udbyde opgaven, så får du da en indikation om, hvordan det kan løses og hvad det ca. vil koste dig.

Det med nummerpladerne/registreringsnumrene er en anden ting. Du skal have fat i CRM (Central Registret for Motorkøretøjer) i første omgang. de kan fortælle dig hvad du skal være opmærksom på når du vil udbyde en sådan service.

Fra Borre
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at det her er en gammel tråd, men jeg fandt den selv fordi jeg søgte på Google efter muligheden for at finde en database over bilmodeller. Men i mit tilfælde ville det være endnu bedre at hente oplysninger ud fra Motorregisteret, og det kan man faktisk godt. Man skal ansøge om det, men man kan godt få lov til at hente data direkte.

Så som en service til andre som finder denne tråd via Google, så kan man læse mere om at få adgang til Motorregisteret på Skats hjemmeside her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2111621&vId=0

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)