Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man ringe uopfordret?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Jeg syntes faktisk også, at dette til tider kan være ret irreterende. 
Man kan have sat nogle gode sager i gang og venter på at kunderne ringer tilbage og så ringer telefonen..................................Hej jeg heder Kurt, jeg ringer for at give dig et godt tilbud.

Jeg overvejer faktisk i øjeblikket at få sat et filter på på mine indgående kald, en form for telefonservice.
Er der nogen som har erfaringer med dette?

Stig 

Vi kan klare det for dig.

Det er naturligvis svært at vide præcis hvornår det er en sælger der ringer, men rigtigt mange af vores kunder bruger os som filter. Når det er hemmeligt nr  (og det er det stadig som oftest når det er sælgere) tager de ikke telefonen, og er det så en kunde, så fanger vi den så ingen går tabt.

Vi giver dig også ro til at holde møder og have andre telefonsamtaler uden at miste vigtige opkald.

Du kan prøve det ganske gratis og uforpligtende hvis det lyder interessant, ring til os på 4445 0500 så kan vi snakke om hvad der passer dig bedst.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Indfør en simpel taktik....

1. Sig du ikke er interesseret (sælgeren snakker videre)

2. Lad ham snakke et par minutter (læg evt. røret på skrivebordet - og læg det på efter 2-3 minutter)

3. Er sælgeren der stadig - så svin ham til med alle de værste gloser....

4. Send en mail til virksomheden han ringer fra - det hjælper faktisk meget ofte - og så når det er underleverandører til f.eks. Telia, mv.

5. Sig "Vi bruger ikke" - og så navnet på det han tilbyder.... Han undrer sig mægtigt - især hvis det er en sælger fra de latterlige Modstrøm mv., der sælger elektricitet mv. Når han så spørger ind til det - så sig endnu engang - "Vi bruger ikke"... Læste denne side for et års tid siden - og jeg må indrømme, at den har plantet sig godt i min telefon-sælger-afvisnings-gener www.vibrugerikke.dk

Nogen sælgere kender hjemmesiden - og forstår derfor lynhurtigt dette hint...

Det mest underlige er, at en sælger overhovedet kan tro at han har en chance for at få solgt sit møgprodukt, når man netop har fortalt ham, at man ikke er interesseret. Så er stilen jo ligesom lagt....

6. Når sælgeren har talt om sit produkt i nogle minutter, så sig at du lige var lidt fraværende, og at han må begynde helt forfra.... :-)

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har som sådan heller ikke noget i mod at sælgere ringer - men når jeg pænt siger "nej tak" - så bliver de ved og taler grimt om dem jeg bruger til fx. webudvikling og seo mv. 

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle.....

Jeg er vist blevet lidt klogere efter at have læst jeres indlæg. Prøver at tænke lidt på dem, når telefonen ringer igen.

Faktisk har jeg slet ingen sælgere haft i røret i dag ;-)   (måske de læser Amino)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mette,

jeg er helt klart interesseret.

Jeg håber, at jeg kan få presset det ind at få ringet til jer i denne uge.

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare tænk på at det højst sandsynligt er fattige studerende i den anden ende - har været der Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gilpa.dk :

Tak alle.....

Jeg er vist blevet lidt klogere efter at have læst jeres indlæg. Prøver at tænke lidt på dem, når telefonen ringer igen.

Faktisk har jeg slet ingen sælgere haft i røret i dag ;-)   (måske de læser Amino)

Sig nej tak og farvel, og læg røret på uden at vente på sælgerens svar.

Jeg kan anbefale at du køber telefonservice, så de tager telefon og afviser telesælgere. Vælg en løsning hvor de stiller kundeopkald videre, så kunderne ikke bliver afvist hver gang og skal vente på du ringer tilbage.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Emballadøren:
3. Er sælgeren der stadig - så svin ham til med alle de værste gloser....

Øh.. sælgerduden passer da bare sit arbejde; det behøver han/hun da ikke blive svinet til for... Tænk nu på at sælgeren jo også har et netværk, og netværk taler sammen, så lige pludselig hører man om en gut, der har talt sammen med en anden gut, der svinede en tredie og så videre - det er bad for business.

Det, jeg plejer at gøre er at ta' det hele med ophøjet sindsro, og stille og roligt, pænt og høfligt sige nej tak, og hvis så sælgeren er insisterende, så be' om at få tilsendt en mail med materiale, da du ikke har tid lige nu. 9 ud af 10 sender aldrig noget, og hvis så den der sælger noget sender noget totalt uinteressant for dig, hvor svært er det så at blokere afsenderens email?

Tænk på, at alt hvad I tulrer rundt og laver, og især den måde I opfører jer på, har en effekt - mange gange uden I selv kan se den direkte.

Som det står andetsteds, så er mange af telefonsælgerne studerende, eller andre, der har det som en slags ekstra- eller skånejob; vær dog for pokker venlig, og ha' lidt pli - også overfor de irriterende. Emma Gad roterer sig så kraftigt i sin grav over manglen på etikette i dagens Danmark, at efterdønningerne kan måles på Bornholm...

Ha' verdens bedste dag, også selvom du bliver forstyrret i dit ih-så-åh-så-vigtige-arbejde-med-at-forbedre-levekvaliteten-for-dig-selv - og måske endda redde verden på langt sigt... - hurra!

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren Karstensen,

Fred være med at du er et sted, hvor du har oceaner af tid - og lyst til at sidde og støtte insisterende sælgere i deres bestræbelser på at forsøge at opnå et salg.

Men - vi er åbenbart mange, som ikke gider de sælgere, og som sagtens selv kan finde ud af at ringe til et firma, der har et tilbud vi ønsker at gøre brug af.

Jeg tillader mig at tvivle på, at der er nogensomhelst der ved første åndedrag fra en irriterende sælger, starter med at svine vedkommende til. Men når man i løbet af en samtale har sagt "Nej Tak (og det er vel høfligt formuleret?)" 3-4 gange - og sælgeren bare ikke accepterer det, og fortsætter - så er det næppe så uhøfligt så selv Emma Gad vil rotere i graven, fordi man nu mere håndfast afviser sælgeren - og smider denne på porten?

Jeg synes det i denne debat er blevet udlagt som, at sælgerne alle som en er unge fritidsjobbere, der har det "åh-så-svært" i tilværelsen, og vi derfor skal give dem en chance - og uanset vi ønsker deres tilbud eller ej.

Jeg havde selv en oplevelse med en Modstrøm-sælger for ganske nylig. Med til historien hører - at jeg for nogen måneder siden - var venlig overfor en Modstrøm-sælger - hvilket affødte, at denne sælger konstant ringede til mig, indtil jeg til sidst pænt og høfligt - og så Emma Gad hunne hvile videre i sin grav - takkede "Nej Tak". Alligevel fik jeg flere opringninger fra sælgeren - der absolut mente at have noget nyt at tilføje - og på trods af mit nej.

Søreme om ikke en anden sælger fra Modstrøm ringede forleden dag. Jeg besvarede hans opkald - men kunne så efter blot 15-20 sekunder meddele ham, at jeg ikke var interesseret, og havde været det hele igennem for flere måneder siden. Tror I at fjolset ville acceptere dette - og fik det ham til at stoppe og ringe af? Nej - næsten tværtimod. Han blev ved og ved - og til sidst blev jeg sur - og meddelte ham at nu lagde jeg altså røret på. Og det gjorde jeg så 4-5 sekunder efter, da han fortsætte med at fortælle om alle dejlighederne ved deres elendige produkt, og hvor jeg faktisk ikke villle spare noget synderligt (har sidenhen læst mig til, at du ender med at betale overpriser for din el pga. afregningsmetoderne - men det er så en helt anden sag...)

Som udgangspunkt - så skal jeg have lov til at takke nej i løbet af samtalens første 10-20 sekunder. Det her har intet at gøre med mit ih-så-åh-så-vigtige-arbejde  det er et simpelt spørgsmål om simpel pli og høflighed - og fatter en sælger ikke dette - så er jeg egentlig fuldstændig ubekymret med om det er svært for ham. Og glemte jeg at sige - at jeg pga. oplevelsen forleden - hvor jeg faktisk blev direkte gal - absolut kun vil huske Modstrøm som et møgselskab der ikke forstår et nej. Og er det iøvrigt sådan at ledelsen i Modstrøm gerne vil gøre sig bemærket...

Livet er for kort til tåbelige sælgere.... Og enkelte tåbelige, gør det svært for alle andre!

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu ikke fordi jeg selv "gider" telefonsælgere - jeg afviser dem altid pænt og ordentligt, og har indtil dato aldrig haft bøvl med nogen, der ikke umiddelbart forstod mit "nej tak, det har ingen interesse".

Jeg kan såmænd også godt forstå det kan virke irriterende at de ringer - endda flere gange. 

Så dermed er jeg da fuldt ud enig. Det jeg ikke kan forstå er, at du mener det er ok at svine dem til...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)