Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansatte i enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Knudsen:
Men skatteindberetningen kommer vel til at foregå for de enkelte personer så, og ikke for ham som officielt ejer virksomheden?
han som ejer den skal regnskabsføre alt og skatteindberette for virksomheden som personlig virksomhed - og dertil kræves jo at han kender sit overskud

For at det overskud skal gå ned til 1/4 af f.eks 100.000 i overskud før I får løn

Så vil I jo udbetale 1/4 f det samlede overskud som løn til jer 3 andre der ikke ejer = 25.000 kr til hver. Så falder overskuddet alt andet lig til 25.000 kr også for ejeren - men han skal jo stå for regnskab og skal jo vide inden året er gået, at der faktisk er overskud på 100.000 kr. Hvis han ikke er sikker på at overskuddet er 100.000 kr en gang i december, så kan han ikke gi jer lønnen og så skal han jo skatte af hele overskuddet på 100.000 kr

Han bør nok også levnes plads til evt økonomihjælp eller revisor og andre omkostninger han vil ha .- som ex 4 stk erhvervsskade forsikringer (lovpligtige) - internet og hvad ved jeg og I kan jo ikke bare få samme - hvis ikke i ved i er egentlige lønmodtagere i firmaet - så som nævnt et par gange før - sæt med en revisor også selv om det koster en time eller 2 - de få tusinde kroner kan være de dummeste penge i nogen sinde har sparet i forhold til helt konkret at få den rette start i forhold til det relativt komplekse set up

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Frederik Knudsen:
Men skatteindberetningen kommer vel til at foregå for de enkelte personer så, og ikke for ham som officielt ejer virksomheden?
han som ejer den skal regnskabsføre alt og skatteindberette for virksomheden som personlig virksomhed - og dertil kræves jo at han kender sit overskud. 

For at det overskud skal gå ned til 1/4 af f.eks 100.000 i overskud før I får løn

Så vil I jo udbetale 1/4 f det samlede overskud som løn til jer 3 andre der ikke ejer = 25.000 kr til hver. Så falder overskuddet alt andet lig til 25.000 kr også for ejeren - men han skal jo stå for regnskab og skal jo vide inden året er gået, at der faktisk er overskud på 100.000 kr. Hvis han ikke er sikker på at overskuddet er 100.000 kr en gang i december, så kan han ikke gi jer lønnen og så skal han jo skatte af hele overskuddet på 100.000 kr

Han bør nok også levnes plads til evt økonomihjælp eller revisor og andre omkostninger han vil ha .- som ex 4 stk erhvervsskade forsikringer (lovpligtige) - internet og hvad ved jeg og I kan jo ikke bare få samme - hvis ikke i ved i er egentlige lønmodtagere i firmaet - så som nævnt et par gange før - sæt med en revisor også selv om det koster en time eller 2 - de få tusinde kroner kan være de dummeste penge i nogen sinde har sparet i forhold til helt konkret at få den rette start i forhold til det relativt komplekse set up

vh

Ja, okay, det er jeg med på. 

Jeg vidste ikke det er lovpligtigt at have erhvervsskade forsikringer, når vi ikke er lønmodtagere i virksomheden, men kun hyret som konsulenter.

Tusind tak for svar. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om det smarteste for jer at at etablere et kommanditselskab

eftersom modellen I p.t. arbejder med efter min vurdering inviterer til

juridiske, organisatoriske og ledelsesmæssige problemer I næppe har brug for...

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Knudsen:
Jeg vidste ikke det er lovpligtigt at have erhvervsskade forsikringer, når vi ikke er lønmodtagere i virksomheden, men kun hyret som konsulenter.

Det er arbejdsgiveren ansvar at forsikre sine ansatte, når de udføre arbejde for arbejdsgiver. Hvis virksomhedens kaffekande taber bunden og den ansatte bliver forbrændt på kroppen, er det arbejdsgiver forsikring der skal dække evt. erstatning, og sygdom.

Læs om lovpligtig arbejdeskade forsikring her

Den som ejer virksomheden er ikke dækket af denne forsikring (personligt ejet virksomhed).

Men man kan tegne en frivillig arbejdsskadeforsikring, som dækker ejer af virksomheden og medarbejdende ægtefælle.

I bør nok også overveje en sygedagpenge forsikring  

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)