han som ejer den skal regnskabsføre alt og skatteindberette for virksomheden som personlig virksomhed - og dertil kræves jo at han kender sit overskud. For at det overskud skal gå ned til 1/4 af f.eks 100.000 i overskud før I får løn Så vil I jo udbetale 1/4 f det samlede overskud som løn til jer 3 andre der ikke ejer = 25.000 kr til hver. Så falder overskuddet alt andet lig til 25.000 kr også for ejeren - men han skal jo stå for regnskab og skal jo vide inden året er gået, at der faktisk er overskud på 100.000 kr. Hvis han ikke er sikker på at overskuddet er 100.000 kr en gang i december, så kan han ikke gi jer lønnen og så skal han jo skatte af hele overskuddet på 100.000 kr Han bør nok også levnes plads til evt økonomihjælp eller revisor og andre omkostninger han vil ha .- som ex 4 stk erhvervsskade forsikringer (lovpligtige) - internet og hvad ved jeg og I kan jo ikke bare få samme - hvis ikke i ved i er egentlige lønmodtagere i firmaet - så som nævnt et par gange før - sæt med en revisor også selv om det koster en time eller 2 - de få tusinde kroner kan være de dummeste penge i nogen sinde har sparet i forhold til helt konkret at få den rette start i forhold til det relativt komplekse set up vh |
Cookie - John Hannover:han som ejer den skal regnskabsføre alt og skatteindberette for virksomheden som personlig virksomhed - og dertil kræves jo at han kender sit overskud.Frederik Knudsen:Men skatteindberetningen kommer vel til at foregå for de enkelte personer så, og ikke for ham som officielt ejer virksomheden?For at det overskud skal gå ned til 1/4 af f.eks 100.000 i overskud før I får løn
Så vil I jo udbetale 1/4 f det samlede overskud som løn til jer 3 andre der ikke ejer = 25.000 kr til hver. Så falder overskuddet alt andet lig til 25.000 kr også for ejeren - men han skal jo stå for regnskab og skal jo vide inden året er gået, at der faktisk er overskud på 100.000 kr. Hvis han ikke er sikker på at overskuddet er 100.000 kr en gang i december, så kan han ikke gi jer lønnen og så skal han jo skatte af hele overskuddet på 100.000 kr
Han bør nok også levnes plads til evt økonomihjælp eller revisor og andre omkostninger han vil ha .- som ex 4 stk erhvervsskade forsikringer (lovpligtige) - internet og hvad ved jeg og I kan jo ikke bare få samme - hvis ikke i ved i er egentlige lønmodtagere i firmaet - så som nævnt et par gange før - sæt med en revisor også selv om det koster en time eller 2 - de få tusinde kroner kan være de dummeste penge i nogen sinde har sparet i forhold til helt konkret at få den rette start i forhold til det relativt komplekse set up
vh
Ja, okay, det er jeg med på.
Jeg vidste ikke det er lovpligtigt at have erhvervsskade forsikringer, når vi ikke er lønmodtagere i virksomheden, men kun hyret som konsulenter.
Tusind tak for svar. :-)