Hej alle, Jeg er co-founder af addwish (tidligere GiftManager) og jeg har et spørgsmål til alle som ved lidt om Twitter :) Vi har indtil nu kun brugt facebook til at dele vores aktiviteter med omverdenen, men da vi netop har lanceret vores website på andre sprog, så er vi også begyndt at kigge på Twitter. Jeg var på forretningsrejse i England for et par uger siden og der bemærkede jeg at twitter dominerede i kommunikationen. "Følg os på Twitter og se hvordan togene kører" osv osv Hvad skal vi gøre for at komme godt i gang med Twitter? Nogen gode råd til hvad vi skal kommunikere til følgerne? Jeg har aldrig rigtig selv brugt det, så alle gode råd vedr. brug af Twitter er velkomne. Med venlig hilsen Brian Petersen - addwish twitter.com/addwish |
Twitter er rigtigt godt til løbende info. Det er et hurtigt medie, der handler meget om "lige nu" derfor er det fx godt til løbende info hen over en festival/event, eller til at snakke live om et program/sportskamp på tv og lignende. Det kan også bruges til enkelte opdateringer, men dets styrker er helt klart i det hurtige løbende info, hvor man på facebook i højere grad kan skrive noget som folk også kan nå at læse i morgen.
Twitter er også smagssag -personligt følger jeg selv en masse, men tweeter ikke noget selv ( og derfor har jeg heller ikk enogen følgere ;) ) Prøv evt at følge nogle virksomheder i danmark og lad dig inspirerer af deres tweets.