Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook like knap efter endt køb?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er igang med at lave en webshop med et produkt, som jeg gerne vil have en like knap på fra facebook efter endt køb.

Sådan at der står i status hos køber at de har købt produktet og anbefaler det til andre at gøre det samme.

Det skal selvfølgelig være valgfrit om man vil dele, da det er den måde det er lovligt på, men hvordan tilføjer man sådan en knap efter folk allerede har købt?

Ligesom her på Amino, når man har oprettet et indlæg, så kan man dele det på Facebook, Twitter og Google+ hvordan gør man?

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Det kunne være rart, at vide lidt mere om din løsning
2) Hvorfor ikke bede folk like, før de har købt? Evt. giv dem 10% rabat eller lignende. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Fra  ChestDay I/S Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En like knap på siden "Tak for din ordre" er langt bedre end en like knap under et evt. køb.
Så hellere lade dem like efter købet er gennemført og evt. give dem 10% ved deres næste køb.

Keep it simple! :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Forsberg:
Så hellere lade dem like efter købet er gennemført og evt. give dem 10% ved deres næste køb.

Her er jeg enig med Christoffer. Det skal ske efter købet, så man ikke distraherer kunderne. 

Hvis målet er at få likes, kan man lave en funktion, som sender en mail til kunden et stykke tid efter købet og gør opmærksom på, at der kan fås x % rabat på næste ordre ved at like Facebook siden.

Men hvad Jens i virkeligheden spørger om er, hvordan man indsætter en "Del-knap" på sin TAK-Side i en webshop - ikke en like-knap.

Med en like-knap kan brugerne like en Facebook side, en URL adresse, et produkt eller lignende, hvilket ikke er særlig interessant i denne sammenhæng.

Det, som du (Jens) skal have fat i, er Facebooks Feed Dialog: https://developers.facebook.com/docs/reference/dialogs/feed/

Du skal nok have din programmør til at gøre arbejdet, hvis man skal have mulighed for f.eks. at dele hvilket produkt, man har købt, men ellers kan det lade sig gøre at programmere funktionen selv, hvis man kender til grundlæggende HTML

Med Aminos editor kan jeg ikke lave et popup-eksempel, men dette link giver dig mulighed for at dele bSocial.dk på Facebook i et nyt vindue og dermed få en fornemmelse af, hvordan det fungerer:

Del bSocial.dk

(Bemærk, funktionen virker muligvis ikke i ældre browsere)

Efter deling sendes du til bSocial.dk - i dit tilfælde ville du selvfølgelig sende folk til en side, hvor der står "Tak fordi du fortalte dine venner om dit køb" etc. 

Titlen (overskriften), billedet, beskrivelsen og linket, der skal deles, defineres i koden. Men der er rig mulighed for, at tilknytte en kommentar som f.eks. "Se denne hjemmeside!" 

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Held og lykke med din webshop :) 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændig rigtigt, det er en del knap jeg mener :-)

Jeg vil jo gerne sprede budskabet om det fine produkt hurtigst muligt.

Jeg har absolut ingen mulighed for at give rabat på produkter, da det kun kan koste det det rent faktisk koster. Det er en forudsætning for den forretnings model jeg har aftalt med leverandøren af produktet.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob det er en woocommerce løsning med direkte bankoverførsel eller paypal også med kreditkort.

Almindelig checkout med kurv, gå til betaling, vælg betalingsmetode og tak for din ordre side :-) det er så her man helst skal dele og det vil man også gerne med dette produkt, det er jeg overbevist om, bare vent og se :-)

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)