Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stinke dårlig service - og jeg har noget software til salg....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

  Her er så dagens lektie i stinkende dårlig service og hvordan man sørger for at kunderne aldrig kommer igen ! :

Jeg stod og skulle bruge noget software til jordnær videoredigering via en bærbar. Jeg fandt en leverandør som havde Pinnacle Studio version 11 Ultimate på tilbud til en rigtig fordelaftig pris. Problemet var blot at Pinnacle havde snøvlet i det og de havde derfor ikke modtaget softwaren den dag fra hvor tilbudet startede. Fyren jeg snakkede med sagde ligeud at han var noget i tvivl om hvornår de ville få softwaren, da de tidligere havde oplevet problemer med leverancer derfra. Fair nok - det er da ærlig snak.

Jeg kiggede derfor lidt rundt på EDBpriser.dk og fandt softwaren derinde - dog 100 kr. højere, men hvad pokker - jeg skulle bruge softwaren.
Så jeg klikker på linket til leverandøren og lander direkte på varen og tilføjer den derefter til indkøbskurven, opretter mig som kunde og betaler via Dankort. Så var den klaret. Jeg kigger lidt rundt omkring på webshoppen, nu hvor jeg alligevel er der, og konstaterer at det da er en udemærket side - meget enkel at gå til og udvalget af hardware og software er ret omfattende og priserne ret lave. Jeg overvejer i et split sekund at købe nogle diske derinde, men beslutter mig for lige at give Dankortet en pause.

I dag dukkede softwaren så op - men ikke lige det jeg havde troet jeg havde bestilt. Jeg fik en opgraderingspakke - ikke den fulde licens. Før jeg vil kunne bruge opgraderingspakken, så skal jeg i forvejen have installeret Pinnacle Studio version 11 Plus. Da jeg kigger på ordrebekræftelsen og efterfølgende på deres hjemmeside, så kan jeg godt se at det er mig som har bestilt noget forkert i og med at jeg ikke havde bidt mærke i at der stod opgr. på hjemmesiden.

Den fulde version 11 Ultimate ville koste 200 kr. mere end opgraderingspakken. En version 11 Plus - som jeg så efterfølgende kan opgradere med min fejlkøbte softwarepakke vil koste næsten det samme.

Jeg forsøger derfor at ringe til leverandøren 5 gange, men uden held.
Jeg sender i stedet en email og skriver at jeg har begået en fejl og bestilt noget software jeg ikke kan bruge og om vi kan finde en løsning, f.eks. en ombytning til en fuld version. Jeg skriver også at jeg selvfølgelig vil betale differencen. Softwarepakken er endvidere ubrudt i og med at jeg bed mærke i at der stod "opgraderingspakke" på forsiden.

En halv time senere får jeg et svar retur, ellere rettere: Et copy/pastet stykke tekst taget fra deres forretningsbetingelser hvor der står at man som virksomhed ikke har fortrydelsesret. That's it.

Jeg bliver en anelse sur over svaret (ikke dets indhold, men måden) og forsøger igen at ringe et par gange - stadig uden held.

Jeg skriver derefter en email tilbage til dem hvor jeg spørger hvorfor de ikke tager telefonen og at jeg altså meget gerne vil have en snak med dem omkring problemet.

Halvanden time senere beslutter jeg mig for at skrive til dem igen i og med at jeg havde på fornemmelsen at de ikke havde tænkt sig at vende tilbage.
Jeg skriver at jeg har forstået at jeg ikke kan returnere varen, men at jeg så bare meget gerne vil have en anvisning på hvilket tilkøb jeg skal gøre for at ende med noget brugbart software.

Da klokken er lidt over 4 får jeg to emails fra dem - Den første er et svar på min email omkring det med telefonen. Svaret er endnu et copy/paste fra deres forretningsbetingelser, hvor der står at de grundet deres lave priser ikke har tid til telefon, supportere, hjælpe med valg af produkter m.m. og at man selv må finde svarene på deres hjemmeside og så er der endvidere en række links samt en opfordring til at give dem en god anmeldelse på EDBpriser.

Da jeg så læser svaret på min anden mail, den med ønsket om en anvisning, så er det mit pis det koger over. Det er menlig blot en copy/paste af fuldstændig det samme som de lige havde sendt i den tidligere email.

For fanden da nogle forpulede kvajpander ! - De er lige gået glip af en potentielt tilbagevendende kunde! Og vel og mærke en som lægger en del knaster i diverse hardware og software. Sådan en stinkende dårlig og arrogant serviceniveau kan man sku ikke tillade sig at synke ned på.

Så nu har jeg taget fat i den sædvanlige leverandør og sagt til ham at han godt må ligge en softwarepakke med en fuld version til side til mig så snart ham får dem hjem - uanset om de så stadig er på tilbud eller ej. Så må jeg klare mig med at redigere på en af arbejdsstationerne oppe på arbejdet indtil da.

Såfremt der er nogen som sidder med en Pinnacle Studio version 11 Plus, eller kender nogen som gør det, og ønsker at komme op på på Ultimate versionen (ekstra effektfiltre, HD-understøttelser, m.v.), så har jeg en opgraderingspakke til salg til 200 kr....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det mig der er blind eller har du ikke skrevet navnet på leverandøren?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

  Det er helt korrekt. Jeg har ikke skrevet navnet på tumperne - for at bruge et pænt udtryk.
Jeg gider ikke at svine dem til offentligt, for det kommer der ikke en rygende fis ud af. Jeg kan se på nettet, som jeg selvfølgelig først var dum nok til at checke EFTER problemerne opstod, at der er mange andre som er stiktosset på samme leverandør og hænger dem ud på diverse debatfora. Der er også en del som har sager kørende imod leverandøren via forbrugerstyrelsen m.m.

Mit indlæg er skrevet først og fremmest for at give andre et fingerpeg om at sådan skal man altså ikke gøre for det sætter kundernes pis i kog. Dernæst er det selvfølgelig skrevet for personligt at komme af med noget af overtrykket, da den slags virkelig gør mig sur. Jeg kan simpelthen ikke snuppe folk som driver virksomhed på den måde.

/Jesper

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

det viser blot med al tydelighed at hvis man vil have service, skal man holde sig langt væk fra nettopriserne.

det er der simpelthen ikke ¨råd til...

men de fleste der handler der, er vel pivate, og dem skal de jo behandle "ordentligt"

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt så....... det ville selvfølgelig også være skidt for os andre, hvis vi fik navnet således, at vi kunne undgå samme oplevelseTongue TiedBig SmileIndifferent

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

  Business, du har fået en PM med navnet - så er der ihvertfald en mindre som falder i fælden.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper - du må da også gerne PM'e mig.......Smile

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:

det viser blot med al tydelighed at hvis man vil have service, skal man holde sig langt væk fra nettopriserne.

...det er der simpelthen ikke ¨råd til..."

Deri er jeg ikke helt enig. Du har ikke råd til at lade være!

For nu at bruge de termer, som Jesper bruger, så mister "Tumperne" jo muligheden for mersalg.

Jeg mener sagtens at man kan yde god service og tilbyde billige priser. Det afhænger jo hvilken tilgang man har til kunderne. Det virker til at tumperne fokuserer på "hurtig ind - og hurtig ud metoden", hvorefter de bruger en hulens masse penge på markedsføring, så de kan have en masse engangskunder, hvis loyalitet begrænser sig til de priser de smækker på EDBpriser.dk.

"Det koster 5 gange så meget at tiltrække en ny kunde, som det gør at fastholde en eksisterende kunde", var der engang en eller anden der sagde. Og den har jeg valgt at tro på.

Jeg tror på, at "god service" er en investering, som man i stedet skal kalde det, i stedet for en udgift. Den gode service får man efterhånden overskud på, når mange af dine kunder bliver loyale kunder, som kommer igen.

Ydermere må jeg indrømme, at det ikke koster mange basseører, at skrive et pænt standard svar samt for den sags skyld at læse kundernes emails korrekt. Pokker!!! Jesper spurgte jo om han kunne købe softwaret, så han kunne gøre brug af sin opgradering, men fordi de ikke læser deres mail har de nu fået en p...... sur ex-kunde.

Ifølge en undersøgelse foretaget af Forrester Research af 74 "rigtig" store virksomheder i USA, viser undersøgelsen, at flertallet af virksomhederne vurderer kundeoplevelse/kunderelationer som meget vital for virksomheden. At flertallet af virksomhederne så også nævner, at de vurderer virksomhedens tilgang til kundeoplevelse/kunderelationer som noget udisciplineret er en anden sag Big Smile

Ikke overraskende skal det jo lyde fra mig, at netop kundeservice, kunderelationer har e-virksomheder det meget svært ved. På trods af at Internettet byder på fantastiske muligheder for netop at give kunden en god oplevelse. Jeg har eksempelvis skrevet en email vedr. en fladskærm til et af de største forhandlere af elektronik på nettet. 8 dage efter har jeg stadig ikke modtaget svar - end ikke et auto-reply.

Når nu alle de andre forhandlere af elektronik kan matche dig på pris, kvalitet, vareudvalg og brugervenlighed - hvad er så det som adskiller dig fra de andre?

- den gode kunderelation

Med hensyn til offentliggørelse af virksomheden, så synes jeg at Jespers gestus viser overskud. Sådan som jeg har tolket indlægget er det til skræk og advarsel overfor nye iværksættere og en hentydning om,  at man med god service kommer længere.

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig.

Hvis du stadig har din opgraderingspakke til salg er jeg mulig køber, hvis den er til Vista.

Har selv Studio 11. men mangler HD- understøttelse til mit nye video kamera.

Har du problemer med lyden i Pinnacle?

Venlig hilsen Hanne Wildt

e-mail hwildt@gvdnet.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)