Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at starte virksomhed som fotograf?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg går og regner med at jeg vil registrere en fotograf virksomhed, men ville høre hvordan man starter?

Evt. andre fotografer som kan forklare hvordan de gjorde og hvad de vil råde/fraråde mig til at gøre? 

Håber der er nogen der vil hjælpe.

Mvh. Christian L.

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det er jo et ret omfattende svar du der ligger op til.. har du slet ikke gjort dig nogle tanker selv - så du kan være lidt mere præcis på hvad du mangler hjælp til.. ??

Men kort..
Kig på de andre fotografer i dit område - eller det område hvor du regner med at få kunder. Hvad kan de ? - Hvor dygtige er de ? - hvordan kan der blive plads til dig også ? hvad kan du som de ikke kan - eller hvordan kan du gøre det bedre ? - du må jo have en forventning om at du kan få nogle kunder - og så er det jo noget af det du skal se på. (Herunder hvordan dine priser skal ligge)
Så skal du overvej hvordan du vil skaffe kunderne.. Hjemmeside ( + søgemaskineoptimering) eller Facebook, eller annoncer i aviser og telefonbøger - eller andre steder. Det er altid svært at skaffe de første kunder, så du skal sikkert have taget en række billeder du kan bruge til PR så folk kan se at du faktisk kan tage protrætter, hvis du tilbyder det - o.s.v.
Så skal du vel have lavet noget budget, så du kan se hvordan du regner med det kommer til at heænge sammen - skal det være fuld tid eller deltid ?
Hvilket udstyr kræver de opgaver du vil tilbyde - har du råd til det eller skal du låne ?
Du skal have styr på regnskab og moms - snak med skat eller en revisor. - Hvem skal fører regnskab - kan du selv det ?

Der er nok at tage fat på..

 

Fra Danmark
Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener hvad det kræver af registrering osv. :-)

Jeg har en idé om at skal kunne leve af det på et tidspunkt, men til at starte med skal det bare være deltid.
 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvor meget du forventer at tjene.

Hvis du tjener så lidt at skat anser det for at være hobbyvirksomhed- så mener jeg slet ikke du behøver nogen form for registrering.
Men hvor grænserne er for hvornår du skal opgive dine indtægter - og hvornår du kan få fradrag for udgifter ved jeg ikke.
Tjener du over omkirng 50.000 på 12 måneder skal du momsrigistreres - og også have et CVR nummer.
Håber der er en revisor der måske kommer med et svar... omkring de aktuelle satser og grænser.

Du kan selv registrerer firmaet online - mener der er på virk.dk

Men det er en god idé at snakke med dit lokale skattecenter - og hører hvordan de tolker det du vil igang med. Heller være på forkant end få en ubehagelig efterregning.

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er altså ikke helt rigtigt. 

Du må OMSÆTTE For 50.000 kr. det er noget i forhold til at tjene 50.000 kr :)

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skulle starte op som selvstændig fotograf, ville jeg  først og fremmest prøve at finde en niche.

Ikke nødvendigvis ud fra, hvad de andre fotografer i dit område har valgt, men ud  fra, hvad  du er bedst til og hvad der for alvor fanger din interesse - det er ikke sjovt at bruge 15 år af sit liv på en "fornuftsniche".

Men find et lille område, som du vil fokusere på. Firmaer, børn, dyr eller noget helt fjerde - ikke at du ikke kan lave noget andet end det, men fordi det er lettere at markedsføre og brande en meget konkret ydelse - og det er vigtigt, når man skal starte op som helt ny  på markedet.

Helt praktisk skal du som de andre skriver blot registrere din virksomhed, og regner du med at omsætte for mere end 50.000 kroner om året, skal du have et cvr-nummer.

 

Fra Danmark
Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Får man ikke automatisk et CVR-nummer når man registrere en virksomhed? :-)

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Jeg kan hjælpe dig med alt, har også selv arbejdet som fotograf en kort periode. 

Send mig en mail på jonas@brandblender.dk og, jeg vil vende tilbage hurtigt. 

Med venlig hilsen 

Jonas Gregersen

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasKBH:

Hej Jakob

Jeg kan hjælpe dig med alt,

 

Han hedder nu Christian ;)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)