Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille nystartet virksomhed vs. de tunge drenge :-/

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 7441 Bording
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  YouCare Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette handler for mig slet ikke om du er forpligtet juridisk til at videresende som ronnie i mine øjne griber helt forkert an. Det handler om at optræde anstændigt og hjælpsomt i en møj situation.

Møj for den der mister sine mails og for den der spilder tid på at modtage og for dem der laver den lille slå fejl når de sender. Jeg synes du er lidt brutal Ronnie ofte - i stedet for løsnings orienteret

Det er nok en holdningssag og jeg kan se af mange indlæg vi ser forskellig på ting, and so whatBig Smile.

Jeg ville aldrig gøre det til noget juridisk med forpligtelse til at sende mails videre   der hvor I står til nu trådstarter, hvor I kan tale høfligt om en løsning. Tværtimod ville jeg til at hjælpe hinanden

Der kan vel gå mails galt det anden vej også, med to der ligger så tæt op af hinanden og jeg ville lede efter en løsning så den ene mail blev ændret, for det er ikke holdbart hverken for dig eller den anden. Måske den der kom først vil gi et lidt mønter til den anden og betale hvad et mindre navneskifte kunne koste?

Trådstarter - tag et møde - check måske inden med en med erfaring i navne (måske en jurist) - om du alt i alt har en skidt sag med navnet, når de ligger så tæt og den anden kom først, KUNNE det være faldet - så er du forberedt og skal lande blødere end hvis du får OK for at du intet problem har.

Måske er firmanavnet ikke det store problem for den anden og så kunne du jo bare ændre info@youcare.-- til ? office@youcare-- (skiv ikke som du gør hele din email i blogs, du kan få spam fra spam robotter ud af det bare som sidebemærkning)

Tag mødet face to face hvis ikke i bor i hver sin ende af landet - vær pragmatisk og se om du kan penge til navneskift eller hvad der er muligt at få af tilskud - men ødelæg ikke noget ved at smide den andens mail væk (hvad du heldigvis og fornuftigt nok også skriver du ikke har gjort til nu)

Just my 5 penny

 

Jeg vil prøve at tale med dem, og se om vi kan finde en løsning. Jeg har forståelse for at situationen er problematisk, og er villig til at gøre mit til at det bliver løst ordenligt. Ville bare gerne vide hvor meget jeg er forpligtet til at give dem, om det var mails, mailadresser, domæne eller om jeg helt skal opgive mit firmanavn. Jeg ønsker ikke at lave ballade for nogen, men vil heller ikke forære noget væk jeg er glad for, bare fordi nogen spiller lidt med musklerne. Og lige til det med mailsne, det var ikke fordi jeg bare ville smide dem væk, ville bare høre om der var hold i hendes påstand.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeres navne ligger meget tæt og i er ikke langt fra samme branche, så derfor rådet om at tale med nogen med forstand på navneret - for jeg tror du har en ganske pæn risiko for, hvis I ryger i krig - at blive tvunget af navnet. Der er mange eksempler, men det er en afgørelse sag for sag 

der er jo http://www.domaeneklager.dk/  men det er nok mere din "modpart" som kunne tænkes at gå der - Du vil finde mange afgørelse, hvor navne - selv de der ligger ret langt borte, hvis der er forskellige sammenhæng - dømmes ud - f.eks.:http://www.version2.dk/artikel/ny-domaeneafgoerelse-klikfotodk-skal-aflevere-domaenet-til-clickdk-18851 

Så er der Amino- god at blive klog på - f.eks http://www.amino.dk/forums/t/40120.aspx 

og IPguiden er også inde på det lidt http://ip-guiden.dkpto.dk/navn--logo/beskyt-dit-navn-og-logo/varemaerker-kontra-virksomhedsnavne.aspx

Jeg tror du kan finde en advokat - spørg rundt efter en med lidt speciale i domæner og firmanavne som for 800 kr vil give dig ½ time og gi dig hans bedømmelse

Du kan vælge at stå fast - og risikere at modparten vinder når de var 4 år før dig med noget så tæt på i en ikke vidt anderledes branche - eller undersøge det - og så vælge eller - sælg hende retten og domæne navnet så du får et beløb der dækker din markedsføring af noget mere unikt til dig selv - men det beror meget på hvor meget dit navn allerede nu betyder i kendisfaktor

Held og lykke med det i alle fald.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sæby
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke så meget til det juridisk iforhold til dit domæne navn, men ligger YourCare og YouCare meget tæt, men de har overhovedet ikke den samme betydning. Så kan ikke se hvad der skulle være at komme efter, rent juridisk.

Vedr. din mail, hvis det var mig, ville jeg slette info@youcare, da personer som derefter sender til denne e-mail, gerne skulle få en retur mail som fortæller at e-mail adressen ikke eksisterer.

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd ville være at slette din info mail og oprette en anden, Afsender af mail til din info mail vil automatisk få besked retur om at den mail ikke findes. så vil de måske forsøge noget andet.

Mht. dit firmanavn/hjemmeside ville jeg nok afvente og se hvad der sker. 

Du kan evt. søge her på amino omkring en sag der køre nu omkring en hjemmeside med navnet "bale". der kan du finde lidt godt info.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes og så det giver fornuft at starte med mailen og så se den an derfra - netop derfor videresend alt indtil den del er på plads.¨Navneproblemet med firmaet kan jeg heller ikke svare klart på men problemet vil ligge i, at det gamle navn er brugt i over 4 år og virksomheden bag 15 år gammel - den sælger ting til massage - kremer o.l. engros - den nye har på hjemmesiden, at den starter Maj i år og snart specificerer sine ydelse som har med massage - fysisk at gøre (og hvem ved produkter kan vel tilkomme)

Det betyder, at dels er den gamle var klart først dels at der er mulighed for at påstår den nye snylter på den gamle, hvilket man har vist bevis for - bevidst eller ikke, ved at ens emails ryger den vej. Mit GÆT er derfor, at den nye kan stå skidt hvis den går til domæneankenævnet, men det er kun kvalificedret gæt naturligvis.

Jeg tror (og håber ) bale domænesagen er speciel, og tror mere man skal finde hungry problematiken hvor der blev stiftet domæner en mas (dog så vidt jeg ved ikke aktive) der lå i nærheden (uden at betyde det samme nødvendigvis), netop for at opsnappe trafikken - og en stribe andre, hvor domæneankenævnet ofte vælger til fordel for den eksisterende (skal vi vel være glade for generelt) 

Ved i alle fald at ændre info mailen til kontakt e.l. tages et venligt skridt i alle fald, og måske kan sagen dø der, ellers ville jeg hellere lave et skifte nu, hvor firmaet knapt er i gang, end skulle gøre det efter en besværlig sag. Dør sagen ved at email ændres så er den jo hjemme

held og lykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)