Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt uden for aminos område men ka ikke lade være

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Internettet/Herning
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 60
Fra  Ohmy Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måtte lige vende tilbage, for det er jo ikke sikkert i ved hvad rigtigt papir er :)

Jeg synes, hun skal have en pakke A4 Canson 1557 til at skitse på (Billigt, men godt, semifin oveflade, syrefrit - og man kan viderearbejde med det, hvis skitsen er god) og Hahnemühle Bristol i A3 til rigtige værker (Semi-dyrt papir, meget meget fin overflade, syrefrit)

Begge papirer passer særlig godt til den naturalistiske stil

Tjek om hendes farveblyanter er lysægte - Det er de fleste mærker, men tjek alligevel - Ærgerligt, hvis hendes tegninger er forsvundet pga sol om 3 år :)

Næste gang hun har fødselsdag, bør i flotte jer og købe Soft Pasteller (ikke oliepasteller), blyanter OG kridt og en blok Hahnemühle Velourpapir - Så får i hende til at trylle :)

Klassisk tegner og analog grafiker.
www.ohmy.dk

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er en skam, men hun har lige lavet den indenfor de sidste par dage

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvad er en devian art

mvh
niels

 

Fra Internettet/Herning
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 60
Fra  Ohmy Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

nielskvik:

og hvad er en devian art

mvh
niels

En hjemmeside for kunstnere http://www.deviantart.com/

Hun kan også kigge på tegnebordet.dk hvis det andet er for uoverskueligt, eller hvis hendes engelske ikke er så godt endnu :)

Klassisk tegner og analog grafiker.
www.ohmy.dk

Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak fordi du lagde billedet op, elsker at få ris og ros for mine værker :D

Janni, jeg vil gerne spørge dig ang. farveblyanterne; hvad mener du med lysægte? :)
Har tænkt på i lang tid at oprette en bruger på deviantart, mit engelsk er fint nok, ellers har jeg søskende, der kan hjælpe mig med oversættelsen :D 

Fra Internettet/Herning
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 60
Fra  Ohmy Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

heid5494:

Tak fordi du lagde billedet op, elsker at få ris og ros for mine værker :D

Janni, jeg vil gerne spørge dig ang. farveblyanterne; hvad mener du med lysægte? :)
Har tænkt på i lang tid at oprette en bruger på deviantart, mit engelsk er fint nok, ellers har jeg søskende, der kan hjælpe mig med oversættelsen :D 

Hej - Godt at "se" ejeren ;)

Lysægte blyanter i kombi med syrefrit papir blegner eller misfarver ikke i sollys. Faber Castell, Derwent, Karisma og de andre klassiske mærker er alle lysægte.
Blyanter fra Tigeren og supermarkeder er ikke altid :)

Du kan redde dine gamle tegninger lidt, ved at give dem Fixativ, som du kan købe i alle hobbyforretninger - Det beskytter lidt, men fremover må du aldrig tegne på dårligt papir igen ;)

Du har en super proportions- og skyggeforståelse - Det er din stærke side, som få har så tidligt - den du bør udvikle og dyrke - så bliver du fantastisk :)

Klassisk tegner og analog grafiker.
www.ohmy.dk

Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget på en Fixativ til mine kulpasteller, jeg vidste ikke det også kunne gå ud over farveblyant. :(

Ved du om Steadtler Colour Pencils er lysægte? :)

Og tusind tak, det har jeg også fået af vide af mange. Jeg går til tegning, det er dog sluttet, men skal starte igen og jeg tegner herhjemme, så jeg øver mig rigtig meget. Det kunne være fedt at komme til en af dine workshops. :)

Fra Internettet/Herning
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 60
Fra  Ohmy Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge den samme Fixativ til både kul, blyanter og farveblyanter. Den hvide spraydåse, med sort tekst der findes i bla. Panduro Hobby er billig og udmærket.

Jeg kan ikke forestille mig at Steadtler ikke er lysægte, de har lavet tegnegrej i mange år, så behold dem, hvis du er glade for dem :)

Du er meget velkommen til at følge med her http://www.facebook.com/ohmymikkelsen
Jeg poster arrangementer, workshops og kurser efterhånden som de planlægges :)
(Du kan også plage din tegnelærer om at hyre mig som gæste-underviser - det gør jeg også af og til ;) )

Klassisk tegner og analog grafiker.
www.ohmy.dk

Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg godt, jeg har også været inde og kigge på Fixativ Lugtsvag inde på nettet på forskellige hjemmesider, da jeg ikke lige kan finde den i en butik her på Ærø. Men tegningen skulle bruges til i går til min fars kæreste, som havde fødselsdag, men jeg fik den først sendt i dag og der havde jeg ikke lige en Fixativ. Jeg testede om det kunne lamineres, og det kunne det, så jeg håber det måske holder lidt længere, altså farven. :)

Det var godt, jeg synes bare ikke de farvede særlig godt, der kom ikke så meget farve ud af dem, og de er meget tynde, men jeg fik alligevel et godt resultat ud af det. Det er bare vigtigst at farven ikke går væk så hurtigt, så jeg håber de er lysægte. :)

Jeg vil med glæde følge med på facebook, det kunne være spændende at se hvad der foregår.
Det kunne jo være, jeg fik lov til at tage fra øen og over til et par workshops. :)
Min tegnelærer er også kunstner, men jeg tror ikke ligefrem hun er berømt. Hun har sit eget galleri på øen, hvor jeg skal ind at kigge på et tidspunkt. Der kunne jeg spørge hende, hvornår tegneundervisningen starter igen, og så kunne vi måske få dig på besøg, hvis du en dag får tid og lyst :P 

Fra Internettet/Herning
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 60
Fra  Ohmy Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kæmpestor forskel på farveblyanter, og det meste handler om personlig smag.

Hver gang du får mulighed for det, så prøv andres tegnegrej, så du finder dem der passer bedst til dig :)

Selv er jeg ret glad for Derwent :)

Det kunne være hyggeligt at se dig i Herning, så sig til hvis du er i området. Hvis jeg alligevel er på arbejde, kan du sagtens kigge forbi, selvom der ikke lige er en workshop igang :)

Klassisk tegner og analog grafiker.
www.ohmy.dk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)