Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bolig til medarbejder?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ortæl hvor du tror tjenestebolig kan være billigere for en landbrugsmedhjælper som i det konkrete tilfælde  det er ikke noget jeg ved meget om men jeg tror med 2013 regler, at det er vanskeligt at få noget ud af det, og helt specielt hvis ikke jobbet KRÆVER bolig på lige det ste.- Kom med noget konkret , for jeg siger jo blot at ud fra alt der er oplyst .  , at der ikke er mulighed for bruttoskat - som svar på det konkrete spørgsmål og nu må du holde op med at tale med mig  men GI HA DER SPØRGER et konkret svar - Hvad vil du fortælle ham der spørger  -

Det behøver jeg så ikke, TS som rejste spørgsmålet fik netop det ud ad det som forventet - og ja Bruttoordning - ja det kan man så godt ;-)

God nat John - sov godt!

/ L. B.H.B.S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det kan jo være konkret at man kan spare am bidrag - men jeg TROR der kan være en tilsvarende nedside for udlejer - sådan fungerer systemet oftest-Under alle omstændigheder tyder en del på, at man skal via bindende svar fra skat eller en revisor der vil tage ansvar, fremfor at lade mig svare forkert Smile Tjenestebolig - absolut undersøg - men jeg tror ikke den holder her - der skal være andre krav tilsluttet- men det koster intet at undersøge det .- desværre for de som har præstebolig o.l  er vilkårene ændret radikalt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super svar du kommer med! Smile

Hun opfylder umiddelbart kravene om tjenestebolig. Ét er at det skal være arbejdsrelevant for hende at opholde sig der udenfor normal arbejdstid. I hvert fald hvis man skal opnå det høje beskatningsfradrag på 30%. Dette lever hun faktisk op til, da idéen delvist var at hun skal have aftenopsyn med dyrene i den ene stald.

Jeg tror at vi prøver at printe et par sider ud omkring tjenestebolig, så har han lidt konkret omkring emnet. Han vil nok også have det vendt med sin revisor, så alt er som det skal være på det plan.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Du har ret i at det er det er meget forvirrende. Ud fra hvad Google kan finde, så skulle det ikke undre mig at selv revisorer vil blive forvirret!

Dette var kun for at vende muligheder, og vi går i hvert fald ikke ind i noget som ikke er sikkert. Jeg havde faktisk håbet at loven var en del klarere end hvad det tyder på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bibi:
TS som rejste spørgsmålet fik netop det ud ad det som forventet - og ja Bruttoordning - ja det kan man så godt ;-)

Jeg synes det er lidt barnligt - men hvor pokker kommer bruttolønsordning ind her??? Det er en hvor købet/udgiften kan trækkes fra hele lønnen - men du MENER så at en gratis bolig som del af et job giver fradrag i AM bidrag - og det er alt for specielt for mig at afgøre om den holder jer - men det er da for pokker ikke en bruttolønsordning eller hvad - Vi behøver da ikke være sure og jeg anerkender da helt hvis du har ret i det specifikke tilfælde om at man ikke betaler AM bidrag - det har bare intet med bruttoløn at gøre

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
Hun opfylder umiddelbart kravene om tjenestebolig. Ét er at det skal være arbejdsrelevant for hende at opholde sig der udenfor normal arbejdstid. I hvert fald hvis man skal opnå det høje beskatningsfradrag på 30%. Dette lever hun faktisk op til, da idéen delvist var at hun skal have aftenopsyn med dyrene i den ene stald.

Det er så nok ikke brutto løn vi taler om og du skal så nok som du skriver ha fat i en revisor der kan hjælpe med at bevise din kæreste NU modsat tidligere (jer er djævlens advokat her for - for sådanspørger skat) behøver bo i huset og skal ha nedslag

Hvis der altid havde været behov for en i huset til at tilse heste eller andet var det lettere, men nyindflytning med begrundelsen, at der skal være tilsyn med dyrene, TROR jeg er vanskelig. Der sker dog intet ved at prøve, ud over, at det tager lang tid og I sikkert skal beslutte jeg inden, men - prøv da absolut for der kan være penge at spare - mod min forventning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:

Hej John,

Du har ret i at det er det er meget forvirrende. Ud fra hvad Google kan finde, så skulle det ikke undre mig at selv revisorer vil blive forvirret!

Dette var kun for at vende muligheder, og vi går i hvert fald ikke ind i noget som ikke er sikkert. Jeg havde faktisk håbet at loven var en del klarere end hvad det tyder på.

Helt enig - og måske er løsningen at bruge bindende svar fra skat. Der skal nok noget nyt til, som at NU skal der være nattetilsyn af dyrene o.l. ellers tror jeg den bliver vanskelig for et nyt hus indkøbt af arbejdsgiver som del af jord - og nu udlejet/tjemeste bolig. Al erfaring siger  at den er vanskelig at få skat med i, og slet ikke som bruttolønsordning - men måske dit forslag om ingen AM??

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg vil bestemt ikke afvise at du kan have ret i din tvivl vedr. tjenestebolig. Jeg tror vist vi er blevet enige om at reglerne er noget tvetydige på området.

Det hele er nu ikke noget som vi vil ud i et større arbejde eller en større kamp for. Hvis det er det der skal til, så er det nok ikke det værd i sidste ende. Det koster trods alt ikke en formue at leje hus langt ude på landet. Smile

Om løsningen hedder bruttolønsordning, tjenestebolig eller noget tredje er nu heller ikke det essentielle. Mit spørgsmål er i sin enkelte bare, om der findes muligheder for besparelser og/eller fradrag, når man lejer bolig af samme vedkommende som betaler ens løn.

Som det er nu, så betaler min kæreste skat af hendes løn, hvorefter hun så skal betale sin husleje, som han så skal betale skat af. Logisk set ville det jo være nemmest, hvis han bare beholdte en del af pengene til at starte med. Smile

Sådan fungerer verden desværre ikke helt, men man bliver da nysgerrig omkring hvad ens muligheder er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
Som det er nu, så betaler min kæreste skat af hendes løn, hvorefter hun så skal betale sin husleje, som han så skal betale skat af. Logisk set ville det jo være nemmest, hvis han bare beholdte en del af pengene til at starte med. Smile

Jeg er helt med og tror slet ikke I vil snyde. Din kæreste skal dog ikke betale skat af løn og af husleje - Hvis hun skal betale skat af huslejen er det jo fordi den ses som løn og jo kun fordi det ville gå galt hvis man kan som arbejdsgiver/tager kunne veksle løn med bolig eller mad - med mindre skat

Du har jo fattet det hele og kan hjælpe køresten og i skal prøve alle de mulighder der kan være  og ser du en åbning, så bed skat om bindend svar - så kører det derudaf Som jeg læser det - vil de ikke due  

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)