Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er ulemper ved brug af Shopify?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt en del tid på at undersøge forskellige løsninger for den webshop jeg gerne vil starte. Men mulighederne er mange og jeg har svært ved at overskue hvad jeg skal vælge.

Nu har jeg forsøgt mig lidt med Shopify og synes det virker let at gå til og rimeligt billigt. Men jeg har ikke tid til at prøve alle de systemer der findes før jeg kan gå igang for alvor. Lige nu har jeg mest lyst til bare at køre videre med Shopify. Men jeg ved jo intet om hvad jeg går glip af ved ikke at vælge nogle af de andre løsninger.

Mine evner indenfor IT er begrænsede men jeg satser på at kunne få en webshop op at køre og lære af det imens. Måske med en support løsning ved siden af.

Min webshop kommer til at sælge fiskegrej og outdoor artikler. Det betyder at jeg kommer til at starte i det små med lidt beklædning, fiskestænger og forskellige dimser. Men på et tidspunkt kunne antallet af forskellige varer godt blve meget omfangsrigt. 

Så hvis du har nogle gode råd ift. Shopify som løsning til dette er de meget velkomne!

På forhånd tak!

Jacob

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Billigt er vidst en sandhed med modifikationer, hvis du vil slipper for at betale Shopify 1-2% for dine transaktioner, så skal du slipper 179$ pr. måned. Allerede der knækker filmen efter min mening. Det er trods alt en årlig betaling der ligner 12.000 om året.

Du kan selvfølgelig også forære Shopify 4.000 om året og så slippe med at give dem 2% af din omsætning. Så befinder vi os ca. i samme niveau som jeg tager for en Magentoløsning, hvor du for komplet opsætning og eget design.

Hvis du aldrig har lavet webshops før og vil kaste dig over Shopify, så er det muligvis en glimrende løsning, hvis du ellers har viden om grafisk design og optimering af en shop, så den giver ordentlig konvertering. Hvis ikke, så kan det hurtigt blive dyre lærepenge.

Du skriver du gerne vil lære det, hvad er det du vil? Have en shop der giver omsætning eller lære at lave webshops. Det er under alle omstændigheder godt at have fokus på din forretning - ingen kan det hele.

Held og lykke ;)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En fordel jeg kan se ved shopify, er hvis du har en international shop - med besøgende fra hele verdenen - så får du også CDN med gratis, selvom du modtager stor antal besøgende, vil shoppen skalere med dig, og det giver en god loading tid rundt om i verdenen. (Og det er endda CDNetworks)

Det er en af de fordele jeg kan se ved shopify - og CDN koster som regl en god slat penge hvis man tager enterprise CDN :)

Men jeg tror du skal gøre det op i, om du syntes det er det værd, 29, 59, eller 179$ om måneden er en slat ja, men det kan også være det er givet godt ud. Kommer helt an på hvad dine behov er, og hvor du hovedsagligt få besøgende fra.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob

Jeg syntes også lige jeg ville give mit besyv med. Min baggrund er at jeg har været involveret et par hundrede webshop projekter, nogle som har været gratis og den største hvor vores andel af fakturaen var over 2 millioner. Jeg har arbejdet og med e-handel og web i over 15 år.

Som jeg ser det er de faste udgifter til Shopify, ikke væsentlige i forhold til dem, hvad en ikke hostet løsning ville koste. Der er opgraderinger, support, hacking, vedligeholdelse og opgradering etc. Jeg ved godt at mange mener, at det alt sammen er gratis, jeg må bare sige at jeg ikke kender nogen hvor det har været tilfældet, senere tværtimod.
Som tommelfinger regel, er det min erfaring at det altid er billigere at leje en hosted løsning med fuld service end at skulle betale en konsulent for det.

Hvis man skal pege på ulemperne ved Shopify, så er der nogle begrænsninger i deres api (ihvertfald sidst jeg checkede), som gør at man ikke kan ligeså meget som hvis man har et system, der er hostet på en egen server. Hvis det du vil med din shop, minder om den traditionelle shop, så er det usandsynligt at du støder ind i problemer. Men hvis du har en meget speciel shop med f.eks. en jakkesæts designer, så vil du højst sandsynligt føle dig begrænset.

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Thomas

Måske Shopify ikke er så billigt som jeg umiddelbart fik indtryk af. Men hvis jeg vælger $59 løsningen skal jeg kun betale 1% af mine transaktioner. 

Shopify ser stadig attraktivt ud fra mit synspunkt. Jeg har en smule viden om grafisk design og synes mange af Shopify temaerne se fine ud med gode muligheder for at give et personligt præg.

Mvh Jacob

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas 

Tak for at du nævner CDN. Jeg har ikke hørt om CDN før ;)

Mit marked strækker sig nok ikke længere væk end de nærmeste nabolande. Så jeg tror ikke det vil være en fordel jeg vil mærke meget til.

Mvh Jacob 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit besyv.

Fint at høre forskellige betragtninger om priser på forskellige løsninger, da det er meget svært at danne sig et overblik over hvad en webshop koster. De løsninger jeg har undersøgt har alle været annonceret til en pris der ikke dækker alt hvad jeg får brug for...

Api var ligesom CDN ukendt for mig før jeg spurgte herinde. Dejligt med lidt nye ord til ordforrådet ;)

Umiddelbart ser det ud til at der findes apps til Shopify der dækker mit behov.

Mvh Jacob

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Schougaard:
Men hvis jeg vælger $59 løsningen skal jeg kun betale 1% af mine transaktioner. 


Jamen du har da ret, men se lige på de årlige omkostninger - lad os sige at det går rigtig godt for dig og du omsætter for f.eks. 50.000 pr. md.

Fast årlig betaling til Shopify ca. kr. 4.000,-
1% af 600.000 kr. kr. 6.000,-

Årlig betaling kr. 10.000,-

Jeg synes faktisk det er ved at være halvdyrt, hvis du sammenligner med hvad du f.eks. kan få af Magento-løsninger med komplet unikt design, som er tilpasset til din målgruppe :)

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med dandomæne de er da bedre eller?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas:
1% af 60.000 kr. kr. 6.000,-

 De må da også se at få gjort noget ved den folkeskole :-)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)