Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af penge tjent på spread betting i England

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen det har jeg da også tænkt mig, jeg ville bare høre om der var nogen der har erfaring med denne form for indkomst...

Jeg venter på et bindende svar fra SKAT, så får vi at se hvad de skriver. Jeg har dog talt med dem, og så vidt de kan se, er der tale om kapitalindkomst - hvilket betyder, at de første 80.000,- kr der tjenes pr. år, er skattefrit (hvis du ellers er gift).

Jeg fatter dog stadigvæk ikke der kan være tale om kapitalindkomst, når indkomsten stammer fra spil - overvejer at kører sag igennem EU, men alene tanker gør mig dog meget træt Sad

Nu tjener jeg en del penge i forvejen, så er der tale om kapitalindkomst, ja da betaler jeg gerne de 43%, men skal indkomsten ligges oveni min personlige indkomst, ja så er der stort set intet tilbage til mig selv...

Så kan jeg dog i mit stille sind glædes over, at mine penge går til de mange motorveje der bygges i Jylland, og som ingen kører på Surprise

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Investorcat:
Så kan jeg dog i mit stille sind glædes over, at mine penge går til de mange motorveje der bygges i Jylland, og som ingen kører på Surprise

Hvem kender ikke følelsen af dette ;)

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Investorcat:
Jeg fatter dog stadigvæk ikke der kan være tale om kapitalindkomst, når indkomsten stammer fra spil - overvejer at kører sag igennem EU, men alene tanker gør mig dog meget træt Sad

 

Hej Investorcat.

Det nytter nok ikke noget at prøve en sag på spreadbetting. Spreadbetting er unik for UK og findes ikke i nogen andre lande i verden. UK har altså en særlov som gør at spreadbetting er skattefri, men kun for Englændere.  

Spreadbetting og CFD handel er stort set det samme. Derfor tilbyder de fleste brokere i UK også en CFD konto med nøjagtig samme platform og handelsmåde til alle andre der ikke bor i UK. Det er kun navnet der er forskel og som dansker kan du ligeså godt CFD trade som spreadbette for det beskattes på samme måde.

Med hensyn til kapitalskat udregnes det på denne måde:

 

Hvis beskatningen af dit udbytte for frie midler beskattes som kapitalindkomst, er det vigtigt at se, om din nettokapitalindkomst er negativ eller positiv.

Negativ kapitalindkomst

Hvis din nettokapitalindkomst er negativ (dvs. hvis du har flere renteudgifter end renteindtægter), vil skatten på renteindtægterne reelt svare til værdien af det gældende rentefra­drag. Det betyder, at skatteværdien af rentefradraget vil ligge på højst 32,8 pct.

Vær opmærksom på, at skatteværdien af rentefradraget gradvist bliver sat ned med 8 procentpoint fra 2012-2019 for til sidst at lande på ca. 24,8 pct. i 2019. Dette gælder, hvis du har en negativ kapitalindkomst, som overstiger 50.000 kr. Hvis din negative kapitalindkomst er under 50.000 kr., vil skatteværdien af rentefradraget ligge på 32,8 pct.

Grænsen på 50.000 kr. gælder pr. person. Hvis du er gift, er grænsen på 100.000 kr. for dig og din ægtefælle tilsammen. Hvis den ene af jer har en negativ kapitalindkomst under 50.000 kr., kan det uudnyttede fradrag overføres til den anden, så I tilsammen når op på de 100.000 kr.

Fra og med 2012 beregnes nedslag for negativ kapitalindkomst. Nedslaget beregnes i 2012 som 1 pct. af negativ kapitalindkomst op til 50.000 kr., dvs. højst 500 kr. For ægtefæller, der er samlevende ved indkomstårets udløb, gælder den dobbelte beløbsgrænse, dvs. højst 100.000 kr. tilsammen og dermed højst 1.000 kr. nedslag tilsammen. 

Positiv kapitalindkomst

Hvis nettokapitalindkomsten er positiv (dvs. hvis du har flere renteindtægter end renteudgifter), indgår nettokapitalindkomsten også i beregningen af personskatten. Der er pr. 1. januar 2010 indført et bundfradrag på 40.000 kr. for enlige og 80.000 kr. for ægtefæller. Det betyder, hvis du har en positiv kapitalindkomst under 40.000 kr. i 2013, skal du kun betale 36,5 pct. i skat (ekskl. kirkeskat). Har du positiv nettokapitalindkomst over 40.000 kr., betaler du 51,5 pct. i topskat mod kun 15,3 pct. i pensionsordningen.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - så jeg skal altså regne med at ligge halvdelen i SKAT?

Ellers tak for det fyldige svar Smile

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Investorcat:
Ok - så jeg skal altså regne med at ligge halvdelen i SKAT?

Ja, deromkring. Det kommer an på hvor stor din årlige gevinst er. Intet er gratis og da slet ikke skattefrit i DK Sad

Held og lykke med din spreadbetting/CFD handel.Smile

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok...så skal jeg forstå det rigtigt, så virker det også den anden vej. Altså, hvis man har tab på sine Spreadbetting/CFD handler, ja så er der mulighed for fradrag?

Det betyder jo så, at alle der har tab ved denne type handel (og det er ca 90% af dem der handler) reelt har fradragsmulighed for de tab de har?

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, når skatteåret er omme, opgør du dine tab mod dine gevinster. Har du overskud, opgives og beskattes dette. Har du underskud, overføres dette til næste skatteår hvor det kan modregnes i gevinster på SAMME TYPE HANDLER.

Du har ret i, at de fleste taber på finansmarkedet. Den sidste undersøgelse jeg læste var det samlet set ca. 80 % på alle markeder, altså på valuta, aktie, råvare og obligationer. Så pas på derude...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

GørDetSelvManden:
Den sidste undersøgelse jeg læste var det samlet set ca. 80 % på alle markeder, altså på valuta, aktie, råvare og obligationer. Så pas på derude...

det må være i en kortere periode, for ser man langt (10-30 år) vil alle der bare har købt og beholdt aktier f.eks. ha tjent klart , men ser man 5 år, så nej, men ser man 2 år, f.eks. Danmark, USA - ja så er det en lang stigning, så det må være periode basseret.

Som udgangspunkt er der kun en af ti - 10 års perioder, hvor aktier ikke f.eks. har slået obligationer, som generelt over sådanne perioder ligger på lille +

Det historiske er dog ingen garanti, og lige nu tabes der i disse dage dog er index langt højere end ved årets start og også end ved starten af 2011 (det store fald lå 08 og 09 som jeg lige husker det) - men ja - vist skal man passe på og ikke ha mere i aktier og råvarer osv - end man mener ens risikoprofil kan bære, vel mellem 30 og 55% for de fleste

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret John. Det opgøres faktisk fra år til år og den store tabsprocent skyldes, at langt de fleste investorer er ekstrem kortsigtet og panikker og svinger omvendt med markedet altså køber på toppen og sælger på bunden.

Det er for langt størstedelens vedkommende de langsigtede investorer der ligger blandt de 20 %.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig Gørdet selvManden

Det lynfarlige ved de korte indtrædender, og det kan også omfatte et halvt år sågar er, at de fleste fristes når markedet suser op, og ofte når det har gjort det længe og NU føler de sig sikre - og så topper det og falder - hvor andre der har aktien så efter lidt tid sælger fordi nu vil de ikke længere

Den taktik medfører, at rigtigt mange formår at købe på topkurs og sælge til bundkurs

At det aldrig er helt muligt at købe når den er længst nede og sælge når den er højst, tror alle der investerer ved, så man får mere ud af bare langsigtet at tro på en eller anden trend - mixe sektorer OG, vælge ret geografisk område, og her har de fleste med forstand i flere år sagt USA og fjernøsten, og har haft ret, og i et halvt år eller mere, sagt Japan og har haft ret - så lidt fornemmelse, megen læsen om hvor udviklingen ligger, is i maven og en risikoprofil hvor man kun er i aktier med det man vil turde miste op til 50% på, vil sikkert være god for mange

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)