Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook i domænenavn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg sidder og overvejer at starte en ny virksomhed op, der skal have med Facebook apps at gøre. Er der nogle, der kan svare på, om man godt må bruge ordet Facebook i sit domænenavn

Altså f.eks.:

Facebookmarkedsføring.dk
Appspåfacebook.dk

Mvh
Jeff 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg rigtig meget sikker på, at du ikke må.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det må du ikke..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Hvad med alternativer som face og fb?

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på at Facebook har patent på Facebook i domænenavne, og du må derfor ikke bruge det. Hvis du vælger at tage chancen alligevel, vil det kunne ende ud i en større retsag som brud mod copyright. Men højst sandsynlig bliver domænet bare overført til Facebook via domæneklagenævnet. 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Registreringen vil krænke Facebook's varemærke, så det vil ikke være tilladt. Hvad angår brug af "fb" og "face", så kunne jeg ikke forestille mig der er nogen problemer i disse - førstnævnte tror jeg er for kort til at registrere som varemærke, mens sidstnævnte jo er et almindeligt engelsk ord. En advokat vil jo dog selvfølgelig være den bedste til at svare på dette. For god ordens skyld skal det lige nævnes at det er et varemærke, og ikke et patent som en anden nævner, du vil være i strid med. Varemærker kan dække over f.eks. ord og logoer, mens patenter kan beskytte design, opfindelser etc.

Hvad med at sigte bredere, og lede efter en kombination ud fra mere generelle ord som social, apps, marketing etc., så ikke du er fastlåst kun på Facebook - hvem ved hvad fremtiden byder på :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
Hvad med at sigte bredere, og lede efter en kombination ud fra mere generelle ord som social, apps, marketing etc., så ikke du er fastlåst kun på Facebook - hvem ved hvad fremtiden byder på :)

Som Sune skriver, hvorfor begrænse sig til kun Facebook? Der findes andre sociale medier, så fremtidssikre dig og registrer f.eks. disse domæner:

smmarketing.dk Skype-Wink Kan dog misforstås en lille smule.

socialmarkedsføring.dk

socialmediamarkedsføring.dk

socialmediemarkedsføring.dk

Alle fire er ledige d.d. kl. 16.19

Held og lykke med det. :)

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)