Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til at starte lille webshop op

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 78
Fra  coolspeaker.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg hedder Simon og er 17 år. Jeg går med en lille drøm om at prøve at starte en lille webshop op. Men jeg er meget blank på emnet, så vil lige høre jer ad med nogle af mine spørgsmål.

Det er ikke for pengenes skyld jeg gør det, Jeg vil bare gerne prøve at udfordre mig selv og se hvor langt jeg kan nå med projektet. Jeg regner med at vil sælge diversesolbriller, og iphonecovers. 

Men jeg er lidt på bar bund desværre.

Jeg har ikke tænkt mig at smide så mange penge ind i det fra start da økonomien ikke lige er til det pt. 

Jeg ved ikke hvor man kan finde leverandør til den slags eller om man kan købe det i udlandet og så sælge det vidre her hjemme? 

og med betaling om man ikke bare kan sætte det op med noget paypal system.?

Håber i forstod mit indlæg da jeg ikke lige er så godt til at formulere mig på skrift :)

Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Bamsekram.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Jeg ville nok prøve at finde noget andet at sælge. Der er voldsom stor konkurrence på iPhonecovers og solbriller, så du får meget svært ved at slå igennem med det.

Find evt. en "niche" med produkter der ikke sælges i Danmark, så bliver det lettere at få lidt salg i starten. Angående webshop, så behøver det ikke at koste en formue. Det er selvfølgelig billigst, hvis du kan sætte en webshop op selv - Leg evt. lidt med Wordpress eller Magento - Ellers er der mange her på Amino der reklamerer med opsætning af webshops til 4-5 tusinde kroner.

Du kan godt starte med betaling igennem PayPal, det er jo gratis (bortset fra transaktionsgebyr), men det giver et mere professionelt indtryk, hvis du benytter f.eks. ePay, Dibs eller lignende - Men de koster et fast gebyr.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen

Martin

---

Køb bamser og tøjdyr online i Bamsekram.dk

Bamsekram er Danmarks blødeste webshop. Køb dine bamser og fødselsdagstog online. Steiff, Teddy-Hermann og GUND.

Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 78
Fra  coolspeaker.dk Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vil jeg så kunne til start købe mine vare hjem fra kina og sælge? :)

Fra Strib
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 22
Fra  NonsensMedia Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon.

Ja, hvis du momsregistrerer dit firma, og søger importør tilladelse, så må du købe varer i Kina og sælge dem videre her i Danmark. Der er latterlig konkurrence på de to ting du nævner, men det kan du jo lære på den hårde måde og så må du jo vokse med opgaven hvis du holder fast i det. ;) De fleste bruger alibaba.com til store ordrer og aliexpress.com til mindre, da de ikke kræver at man kan tale kinesisk, og er nemme at komme i gang med at handle på.

Læs om Wordpress og Woocommerce hvis du selv vil lave din webshop, det er super nemt, både at bruge og installere. Skriv/ring til nonsensmedia.dk hvis du vil have nogle(mig) til at lave den for dig, det kommer til at koste et par tusinde, men måske en ung studerende kan lave noget der er ok til mindre penge? det kan du jo undersøge.

God vind. Mvh. Niclas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror vi skal starte med et tillykke med fødselsdagen for det er vist i dag. Du skal være opmærksom på, at du endeligt ikke må lave noget der overstiger 50.000 kr i omsætning på 12 mdr i træk nu eller fremover - for så får du moms og momsbod på det hele: 

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

Gør du ikke det, så kan du køre det uden firma og du har jo også problemet med at få at få virksomhed skal du via statsforvaltningen med dispensation og dine forældre skal overtage dine forpligtelser til du er 18 for aftaler - men du må køre uden selskab hvis du ikke kommer op i momsgrænsen: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Du skal så lige tænke på, at du IKKE må importere fra Kina uden at ha både selskab og være importør og moms registreret, så med de varer du tænker på, lyder det som lidt op ad bakke

Du har også lige valgt noget med masser af konkurrence - og vil ha brug for noget dropshipping (søg det herinde og du vil finde en masse om det) hvor varen fra europa sendes til din kunde, uden de skal ha lager, når du ikke har penge at starte med. Du skal også vare dig for kopivarer, som stoppes i tolden og ofte konfiskeres

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 20. May 12
Indlæg ialt: 22
Fra  TOPETHO Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon!

Som Martin flot udtrykker sig, så må jeg med alt respekt også erkende, at jeg synes du skal finde dig nogle andre varer at sælge...

Prøv at tænk lidt ud af boksen, og find eventuelt noget som fanger din interesse - så bliver det altid lidt nemmere!

Med hensyn til at lave webshoppen selv, vil jeg klart anbefale dig Wordpress med WooCommerce plugins. Hvis du synes det lyder som noget værre volapyk, så er det egentlig bare en webshop hvor du (lidt groft sagt) trykker "ja" og "nej" til hvad man gerne vil have - og personliggøre den ud fra en skabelon. Det koster ikke særlig meget at komme i gang, og PayPal, som du selv er inde på, er integreret i systemet. - Du kan derfor, uden nogen egentlig viden overhovedet, lave din helt egen webshop.

Med hensyn til at importere og sælge varer fra udlandet har jeg ingen erfaring - dog vil jeg anbefale dig at søge lidt herinde på Amino - der er en del gode råd at hente, hvis man leder godt efter!

Ellers god vind herfra - håber du kommer i gang!

Venlig hilsen

Tobias

www.NewYorkBilleder.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 78
Fra  coolspeaker.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. der blev jeg da lidt kloger :)

Det skal lige siges jeg ikke har fødselsdag der gik bare lige noget galt i oprettelsen, hehe.

Men er det ikke svært for en dreng på 17 at få et dropshipping aftale i hus, og koster det ikke noget? ;)

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Billigmagento Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Hvis ønsker noget hjælp til din webshop, og ønsker en seriøs og rigtig god løsning er velkommen til at kontakte os. Vi laver Magento webshops, og vi skal nok lave et super skarpt tilbud til dig.

Du er velkommen til at sende en mail til jeppe@billigmagento.dk eller se mere på vores hjemmeside. http://billigmagento.dk/

DBH

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej Simon,

Tag et kig forbi http://billigt-hosting.dk/ og find den hosting der passer dig. Du kan også finde guides til at komme igang.

Hvis du derefter stadig har nogle spørgsmål, så add mig på skype (bedstgolf) så skal jeg nok hjælpe dig igang :)

Dbh.

Mads larsen

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Man er også altid velkommen til at kigge forbi på www.vpspro.dk hvor vi gerne hjælper og svarer på spørgsmål.

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)