Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er bygget af nederen!

Side 3 ud af 15 (141 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone

Hvis jeg var dig, ville jeg straks droppe den enkelte FONA-butik og deres latterligt ringe uddannede butiksmedarbejdere, og i stedet gå direkte til toppen. Det er ofte den vej, der sker noget.

Jeg har lige været inde på et par sites og fundet frem til følgende:

 

Fona og Fredgaard er ejet af F GROUP. Bestyrelsen i F GROUP udgøres af følgende:

Ole T. Krogsgaard, formand
Ronny Blomseth
Paul Kjær
Niels Jørgen Soldbro

Søger man på google på formanden Ole T. Krogsgaard vil man hurtigt kunne se, at han betegnes som en succesfuld forretningsmand, som sidder i et utal af bestyrelser for store kendte firmaer.

Hans eget firma har til huse her:

OTK HOlding A/S
Direktør Cand.Merc. Ole T Krogsgaard
Parkovsvej 19
2820 Gentofte
Tlf: 39653275

Så er det bare at ringe til ham og fortælle om den elendige service, du er blevet udsat for i det selskab, som han er bestyrelsesformand for og spørge ham, hvad han har tænkt sig at gøre ved det.

Kan du ikke få fat i Ole T Krogsgaard, kan du tage bestyrelsesmedlemmerne en af gangen og alternativt kontakte F GROUPs direktør, som er Michael Kjær, der har følgende private kontaktdata, som jeg har fundet på Krak:

Michael Kjær

Kong Valdemars Vej 64
2840 Holte
Mobil: 40142325

(Ved søgning på google på hans navn kommer følgende resultat, hvor det ses, at han bor i Holte)

Held og lykke

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikael og alle jer andre.

Tak for indsatsen... men: Men, men men men men men men:



6 uger for at få udskiftet et batteri er under al kritik - men det er
jo længe siden. Den sag er overstået. Der er ikke mere at brokke sig
over (bortset fra, at man kan advare andre).  At
Fona/Elektronik-Centeret sender en kluntet standardemail til mig om at
maskinen er sendt afsted og at formålet et prisoverslag, kan jeg blive
gevaldigt irriteret over - men når man spørger dem, svarer de jo
(høfligt) tilbage, at det ikke er formålet med indsendelsen og
undskylder sig med at det er en standardmail. Det er pisseutjekket. Men
det er ikke noget jeg får lyst til at ringe til bestyrelsesformanden
for.  I mailen nævner de også, at der kun kan komme
pengeudveksling på tale, hvis der ikke er tale om en funktionsfejl. Her
bliver jeg igen skide irriteret, fordi maskinen både er dækket af fonas
inhouseforsikring samt købeloven.. men eftersom det er himmelråbende
tydeligt, at fejlen rent faktisk er Apples (selvom det skærer mig i
hjertet at indrømme det), er jeg indtil videre heller ikke oppe i det
røde felt over det. Både Fona og jeg er klar over, at de aldrig kan
åbne næbbet om at jeg skal give dem penge. Det er jeg overbevist om.



Dertil kommer - at jeg, til trods for at jeg rullede med øjnene, så det
nærmest sortnede for mig, talte i et yderst utålmodigt toneleje og
måske flåede maskinen ud af tasken, med en lidt voldsommere bevægelse,
end jeg havde behøvet ikke decideret hidsede mig op i Fona. Jeg er jo,
af hjertet en spøgefugl og stod nede ved disken med lige dele
irritation og jokes-gemt-i-ærmet.  Mine mails har - som tidslinen
indikerer - haft samme tone.
"You-people-suck-men-lad-os-da-grine-lidt-af-det". At gå lige direkte
fra én mail der handler om min Bukakke-samling, som de ikke behøver
backe op, samt "lortelinien" til at klage til deres bestyrelsesformand,
er i mine øjne en smule drastisk.  I min verden, mangler der et
par skridt. 

Et af dem er at jeg anlægger mig gråsprængt fuldskæg og køber en form
for bil med anhængstræk og står nede i Fona, i en lidt for krøllet,
forvasket-grøn skjorte og læner mig faretruende ind over disken og på
vestjysk udbasunerer min mening om deres serviceniveau og i øvrigt i
alle mine højrøstede udtalelser afslører at jeg ikke ved en skid om
elektronik og har størstedelen af min viden, fra bladet Komputer og
engang sad ved siden af en sysadmin til en fest.



.. og alene på grund af, at jeg har uhyre svært ved at anlægge mig
fuldskæg (og ace en vestjysk accent) og i øvrigt ikke har kørekort,
forestiller jeg mig ikke at sagen for mit vedkommende nogensinde kan
komme op på et plan, hvor hverken Ekstra Bladet eller
Bestyrelsesformanden skal involveres.  Så hellere en gedin
Københavnsk fuckfinger og en mistet maskine.






Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 11:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Ha ha ha.... Du er sku vildt underholdende at høre på  - selvom det er en, for at sige det på godt gammeldaws jydsk, "træls" oplevelse du har været ude for. Godt at se du formår at holde humøret højt, på trods af problemerne.... ;)




Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay... nu er jeg ved at anlægge mig det der fuldskæg, men er nødt til
lige at cleare noget, med jer kloge Aminoer inden jeg går bersærkergang
igennem Fona med krav om at få mine skide penge igen, få en ny maskine
eller i det mindste en lånemaskine, mens de nu på 16 dag sidder og glor
fåret på min maskine.



... Når jeg har købt maskinen i virksomheden, gælder købeloven så?


Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Købeloven gælder altid - eneste forskel på B2B og B2C er at den kan fraviges ved B2B, men du skal acceptere det ved købet, og det skal fremgå tydeligt. Har du ikke opgivet CVR-nummer eller lign. i forbindelse med handlen, ved Fona formentlig ikke, at den er købt B2B, og dermed har de formentlig ikke taget særlige forholdsregler. Se evt. på de papirer du måtte have underskrevet i forbindelse med købet. :)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej Lone

Såvel lettere gråsprængt fuldskæg som bundsolid vestjysk accent (grænsende til dialekt) kan du leje på timebasis hos mig.
Du kan også købe et brugt skæg (jeg producerer ca. 1½ mm pr. dag), hvis du selv kan montere det.

Hvis du vil understrege dine pointer, bør du nok leje en Toyota Landcruiser fra 80''erne med kængurugitter og parkere den med højre forskærm på indersiden af forretningsruden - det vil gøre indtryk.

God tur til Fona.

mvh Hans

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej David.



Jeg har ikke opgivet CPR-nummer og jeg kan ikke se nogle særlige regler i mine papirer. Sweet.

Jeg fik også lige læst mig til at købeloven altid gælder, men at jeg
blot som virksomhed ikke kan klage til forbrugerklagenævnet. Heldigvis
har jeg en advokat, der er både flink og skæg, som jeg savner at tale
med.



Nu har jeg under alle omstændigheder sendt Fona en mail om, at jeg på
onsdag kommer ned og henter en maskine, eller en check som jeg kan gå
direkte ned i Humac og bruge.



Jeg har også gjort dem opmærksom på, at jeg ikke hænger mig i detaljer,
som eksempelvis at maskinen jeg går med, er den jeg oprindeligt
havde.  Jeg brokker mig ikke, hvis de giver mig en anden - eller
hvis jeg skal slæbe éen ud derfra, med hele deres udstillingsdisplay på
læs, mens tyverialarmerne kimer.




Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans.



Jeg overvejer lige leasingen! ;-) Lyder som en swell idé.

Min egen var bare at dukke op med en ekstern harddisc og et wacomboard
og forvandle Fonas udstillingsdisplay til mit eget personlige kontor.
Komplet med al for meget cigaretrygning og alt for høj lortemusik.


Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 13:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at informere den lokale presse inden du gør det! Der kunne komme nogen virkeligt gode historier ud af det og det ville da være synd hvis ikke det blev udnyttet!
Og så pøj-pøj med at få dine rettigheder trumfet igennem - Fona er gode til at levere dårlige kundeoplevelser...

Og med hensyn til deres viden på edb-området, så kan jeg fortælle at jeg og en IT-kollega ofte slår et sving omkring en FONAbutik og beder ekspedienten finde en maskine der passer til vores behov. Og så prøver vi på at holde masken imens ekspedienten prøver at sælge en maskine, der overhovedet ikke passer til det ønskede - samtidig med at han/hun til fulde udstiller sin egen inkompetence og uvidenhed. Det er så grotesk at det bliver ren undeholdning.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

 Hej Morten.

Jeg kan true med pressen i hvert fald. Årh - jeg gider bare ikke være en af de der tykke piger i Ekstra Bladet, med et billede taget lidt oppefra i en akavet vinkel, mens hun sidder med hængekinder og viser sin  kvittering frem.

Fona har i øvrigt nu svaret på min mail - og siger at de ikke har tænkt sig at "rykke Apple" før på fredag, hvor de har haft maskinen i 14 dage. (i den mail jeg sendte ham, gjorde jeg ham opmærksom på, at det er 17 dage siden Fona fik maskinen, 13 dage siden Apple modtog den). Han mener så, at han vil give dem "til fredag", for så er det jo 14 i alt. (Jesus Kristus. Få dog skolepengene igen, menneske).

Han skriver også at han "må skuffe mig med hensyn til min forventning om reperation på få dage" (den forventning har jeg, fordi det var hvad de fortalte mig) og så opfordrede han mig iøvrigt til at låne en computer af nogle venner i mellemtiden

... Den mail jeg skrev tidligere i dag, kom på et tidspunkt, tilfældigt til at rime og jeg svor til mig selv at den næste mail jeg sender til dem, skal være 100% på (sløje) vers.
Men som tidligere nævnt, er det måske lidt svært at tilkalde pressen, efter man har sendt dem en klagemail der kan synges til "Jeg er Havren".  (i øvrigt er det eneste jeg pt. kan få til at rime på "Ombudsmanden", "Forhudsspanden" - så den tror jeg, at jeg stryger) ;-)


 

... det her skrev jeg som svar på dit indlæg i går, men så blev Amino taget offline, for at blive opdateret.
I mellemtiden har jeg skrevet en ode til chefen dernede, men den er lidt sløj og halter nogle steder -og derudover gik det op for mig, at han har et i, at Apple på fredag har haft maskinen i14 ARBEJDSdage (det var ikke det han skrev).. så nu tør jeg ikke sende den... Men om ikke andet kan I da få den her - og så kan I (og måske især Hans) hjælpe med at rette lidt op på den ;)

 
En ode til Gert.

Åh Gert, fra Fona på Porten der hedder Nørre.
Lad væ'r med at si' at du har dit på det tørre
Jeg er frustrer't over at være blev't vildledt
og du taler til mig som' jeg har en IQ på ét
Min opfattelse om reparation på under en uge
skyldes dine ansattes evne til at gå en i bue
- uden om sandheden og lyve for os kunder
så møglange næser, kun Pinnochio misunder

Små trædukker med bly oppe i bagdelen
hør nu her min ven - i må læg' jer i selen
og regne efter igen-  Du siger at du først vil klage
på fredag, når Apple har haft den i alt i fjorten dage
De fik maskinen på dagen dér lige før den første
I dag er det nummer tretten, det er dog den største
regnefejl at tro at 4 dage fra nu er ska vær' fjorten
Det' sgu godt, at der ikk står' "Revisor"  på skjorten.

Men det' dog bedre end før, da jeg måtte vente
i fyrre dage, før jeg mit batteri kunne hente
Fordi i ikk' havde gjort jeres arbejde godt nok
og skrev't alle informationerne ned på jer's blok
Ombudsmanden siger 2 reps på måneder fem
er lig, at jeg kan få en helt ny mac med mig hjem
Eller, hvad jeg hellere vil - få pengene retur
Kan vi to  mon bli' enige om noget i den dur?

At låne en anden maskine ville være smart
Men ved du hvad der kunne være rart?
At du ikke skrev "låne" når du mener "erstatning"
som det står nævnt i købelovens forfatning.
Din forretning solgte mig en mac der var defekt
Hvis du tilbød mig en ny, havde alt vær't perfekt
Men isted't skrev du, at jeg måske sku' betale
Hvilket loven klart hindrer dig i at befale.

Jeg gider ik' klage eller ringe til  'Bladet
for min holdning til dem, er værre end hadet
over at være maskin-løs på ubestemt tid
og stå til møder som en uforberedt skid
uden computer til at arbejde, vise og notere
og at det sutter røv, behøver vi ikk' debatere
Det ville nu klæ' dig, at hjælpe mig, ikk'?
ellers ses vi bar', når jeg besætter din butik.

 

Side 3 ud af 15 (141 indlæg)