Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er bygget af nederen!

Side 2 ud af 15 (141 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv i øvrigt at læse mere herinde:

 


 

Hvor der bl.a. står følgende om en konkret sag:

Køb af computer. Efter at have afhjulpet mangler to gange og efter en gang at have forsøgt afhjælpning af en ny mangel tilbød den erhvervsdrivende ombytning. Da manglen ikke var afhjulpet inden rimelig tid, kunne forbrugeren afvise tilbuddet om ombytning og hæve købet.


Ifølge købelovens § 78, stk. 3, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet, hvis sælgeren tilbyder afhjælpning eller omlevering. Afhjælpning/omlevering skal dog ske inden rimelig tid og uden udgift eller væsentlig ulempe for køberen, jf. købelovens § 78, stk. 4, jf. § 79.



Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 07:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal altid handle i ALDI

 

Købte engang en DVD optager i aldi, som så gik i stykker efter et par måneder.. Jeg gik ned i butikken og så den ikke virkede.. Det var en tirsdag.

(Jeg havde ridset et lille mærke i buden af den)

Torsdag kunne jeg hente en ombyttet model. Og nej det var ikke den samme... Den var blevet smidt ud og jeg havde så fået en ny :) Det er service...

 

Men ja træls sag... Jeg har engan haft et problem med computer-city, med at de lavede en pris fejl på 1000 kr (til min fordel) på en ny computer, og så prøvede at komme ud af det ved at sætte noget ringere hardware i end det det stod i tilbudet. Men jeg gider som regl ikke diskutere med dem, så når jeg har sagt det jeg vil og hørt på deres øregas, så plejer jeg at vende mig om mens jeg siger at det er lige meget og giver ham en kopi af købeloven (som jeg altid har med i tilfelde af at de gør knuder) og siger at nu vil jeg ringe til min advokat..

 

Jeg gik så hjem og sendte en mail til den administrerende chef fo computer-city, og satte ham ind i tingene og at det var uacceptable..

 

Så gik der 2 dage så ringede de fra butikken at nu kunne jge hente min computer og få et spil med efter eget valg :) Så blev de ligepludselige så flinke..

 

Det er sjovt at de altid skal stikkes til når der er noget galt..

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-07-2007 02:09:05 Forfatter: Lone S. Hansen Hej alle :)

Jeg har normalt købt alle mine Appleprodukter (og det er immervæk efterhånden en del) hos det der nu hedder Humac og har sådan set været udmærket tilfreds (servicen hos Humac svinger dog voldsomt, alt efter hvem man taler med hos dem).  Min PowerBook (som nu er død ved Faxe Kondis hånd) har to gange tidligere i sin 3 årige leveperiode haft problemer.  Jeg spildte engang kaffe ned på trackpad''en og brændte strømforsyningsdimsen af. Afleverede den til Humac, betalte 800 kr. for at komme forrest i køen og fik min maskine tilbage 2 dage senere, med ny strømforsyningsdims, backup og ny front (efter eget ønske) og mere ram (også efter request).  Senere døde min harddisc og jeg smed igen 800 kr. for at komme forrest i køen. Fik maskinen tilbage et par dage efter med ny harddisc og den gamle - som jeg ikke havde bedt dem redde - fulgte med, med en håndskrevet besked om et ''cowboytrick'' til at få den til at spinne igen, længe nok til at tage backup af den.

Kaffeuheldet satte mig dog tilbage økonomisk (havde købt maskinen i New York og havde ikke forsikret den), så da jeg hørte om Fonas forsikring, hvor man smider 2000 kr. og de fixer den, hvadend du gør ved den i de kommende år, fandt jeg tiltrækkende efter som sagt at have spildt i Powerbooken hele to gange... og i øvrigt er en gigantisk klodsmajor.

 

Så, hvad har vi nu lært om væsker og elektronik??? Okay, min tante hældte også engang øl i min morfars tastatur, men tastaturet skulle bare et døgn på radiatoren, så var den god igen. Det lykkedes hende også at sætte strømstikket i joystik-porten på min Commodore 64. Så fik jeg en ny C64...men...så gjorde hun det fandme igen...Ny C64. Nu har jeg fået rettens ord for, at hun ikke må komme indenfor en radius af 200m fra mine computere ;-)

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Lone

 

Hvad skal jeg sige...fed mail og så..tja ..TUDEKOP...måske er det løsningen i fremtiden

 

 

~Malene

Messearrangør Søby Promotion

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, vi må samle sammen til en sådanen kop der ikke kan vælte - eller en flaskeholder med et langt sugerør, til Lone

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 23:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe, sjovt indlæg igen, Lone
... men trist historie.

Jeg har også haft en umulig kamp med Fup-na.

Jeg havde købt en brugt macbook pro, som skulle til
reperation for nogle "typiske-macfejl" (som Apple
dog ikke står ved).
B.la. en hylende skærm og en klikkende HD.

Selve coveret havde fået en MEGET lille bule i
det ene hjørne på bundpanelet.

Jeg endte så med at få af vide, at de ikke ville
reparere de 2 fejl (som kørte under garantien), med
mindre jeg først betalte... tror det var 6.000 kr. for
at få skiftet bundpanelet.

Jeg endte så med, at betale de 350 kr., de tager, for at
sende den afsted... og få maskinen tilbage.
Jeg kunne heldigvis trække brugthandlen tilbage.

Så ja... de er under al kritik -  jeg ved at Apple tidligere
har givet dem en opsang - men tilsyneladende uden virkning.

Nogle måneder senere, så jeg Fona-ekspedienten iført læder
og sort neglelak... og undskyldte episoden med, at det jo er
nogle sølle forstyrrede mennesker de har ansat.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 03:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
JTP: Ja Aldi er ok at handle i... men synes bare alt elektronik jeg har købt i Aldi er gået i stykker, har så fået mine penge retur... men gider da ikke have noget i 1uge-2måneder for at smide det retur...

Ronni: 350Kr for hvad??? skal Fona have penge for fragten til rep.?

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 08:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken: Jeps - hvis man vælger IKKE, at få den repareret, så koster det 350 kr. *#!x?+!:-#%&!!!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
  Tja.... Jeg hælder efterhånden mere og mere til det som min far altid sagde til mig i tidernes morgen: Hvis du skal købe en cykel, så køb den hos en cykelhandler. De laver ikke andet og de kan ikke finde ud af andet. Hvis deres cykler ikke er i orden og deres kunder ikke glade, så har de ikke andre måder at tjene penge på.

Så derfor: Køb din computer hos nogen som forhandler computere - ikke hos en kræmmerbutik som Fona, hvor man nærmest kan få alt fra CD''er (ret skoddet udvalg efterhånden) til gummistøvler med MP3-afspiller.

MEN! Dermed ikke sagt at nu er løbet kørt. Tag din sag direkte til Apple Danmark. De lever jo sjovt nok af at lave disse enheder og de tager det ret alvorligt hvis nogen håndlangere (der i blandt Fona) laver ridser i deres ry.

Ellers vil jeg anbefale dig at gå til et af de autoriserede Apple-Centre:
GreenHouse - Har arbejdet der  - eksisterer ikke længere.
eCommit - Kender størstedelen af dem - eksisterer ikke længere.
Heliogruppen/Colibri - Har arbejdet der - eksisterer ikke længere.
OfficeLine - Gode gamle kolleger - Lukkede og slukkede for et år siden.

Øv øv... alle de gode Apple-forhandlere er lukket og slukket. Og hvad står vi så tilbage med? Fona, Merlin, Elgiganten og enkelte kæmpe tunge huse som CaslonIT.......
Og det er så også den indirekte grund til at vi i MediaMouse smed den sidste Mac på porten for lidt over et år siden - Der er ingen rigtig gode forhandlere tilbage, som både kan sælge skidtet, bygge løsninger og redde vores røv når tingene står i flammer...... Sur røv, for det er ellers nogle rigtig gode og lækre maskiner.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-08-2007 10:22:10
Forfatter: Jesper Norbøll
OfficeLine - Gode gamle kolleger - Lukkede og slukkede for et år siden.





OfficeLine.. det var dét de hed. Det er dem jeg fejlagtigt kalder "det-der-nu-hedder-Humac".



En lille update i øvrigt - Fona insisterede på, at sagen kun ville
"tage et par dage" og nu, 7 dage efter jeg afleverede maskinen i Fona,
kan jeg se at den endnu ikke er modtaget af det servicecenter der rent
faktisk skal kigge på den. De første par dage stod der, at den var på
vej til service - så i onsdags, at den var ankommet og modtaget - og
nu, at den er sendt til leverandørens servicecenter.



Jesus.


Side 2 ud af 15 (141 indlæg)