Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meta/Title uden betydning?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er og SEO folk.

En af mine kammerater har lige snakket med en tekniker fra Dandomain webshops, som sagde at Google ikke længere kiggede på title og metabeskrivelser ? 

Fordi Google botten selv fandt den tekst den finder relevant i søgeresultaterne?

Kan dette virkelig passe? For så sidder jeg jo og spilder min tid med at lave timevis med Title og Meta beskrivelser :(

Ser frem til jeres svar :)

Med Chrille.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej ChrEbbe,


Google giver ikke som sådan seo-værdi "styrke" til meta tags el. meta beskrivelser :) så på den måde har du ret...

Men, meta beskrivelser bør du så vidt muligt altid selv skrive alligevel :) det er ikke altid lige godt det som Google botten vælger at bruge... Og det er til en hver en tid bedre for din ctr, hvis du skriver nogle gode meta beskrivelser! :)

Det vil sige: Det er ikke spildt arbejde, det du gør...



Vh. Mehmet Aslan

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Chrille,

Google kigger i høj grad på title-tagget. Jeg ved ikke hvad det er for noget vås, personen har prøvet at bilde dig ind.

Mht. Meta description, så meldte de ud for lang tid siden, at de ikke længere benyttede den i deres algoritmer. Det vil sige at meta description, ikke har indflydelse på hvor godt du ranker, men tilgengæld har den meget stor indflydelse på hvor mange der rent faktisk besøger dit site, da den mange gange stadig kan ses i søgeresultaterne.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Chrille

Meta keywords og meta titels er døde sild når vi snakker Google. Det normale title-tag og meta description, er dog stadig værd at udfylde, selvom at udelukkende titlen bliver benyttet direkte ifm. ranking. Med meta beskrivelsen kan du nemlig lokke dem der søger på Google, til at klikke på dit resultat fremfor at klikke på din konkurrents resultat. Ved at have en retvisende meta beskrivelse, kan du ydermere undgå at få en kunstig høj bounce rate, som potentielt kan være skadeligt set med SEO-briller.

ChrEbbe:
Fordi Google botten selv fandt den tekst den finder relevant i søgeresultaterne?

Hvis Google synes at din meta beskrivelse eller din title er tilpas misvisende, kan de sagtens finde på at skifte den ud med noget som de finder mere nyttigt. Udfylder du som hjemmesideejer heller ikke felterne selv, er søgemaskinerne også nød til at finde relevante tekststykker selv. At undlade at udfylde title og meta beskrivelse, fordi at søgemaskinerne derfor selv finder det tekst som de skal bruge, er derfor udtryk for en doven og sjusket tilgang til tingene, som du bestemt ikke selv bør praktisere.

- Emil

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info... Dog rart at vide, at meta titles+descriptions stadigvæk har en vis betydning :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Hansen:

Tak for info... Dog rart at vide, at meta titles+descriptions stadigvæk har en vis betydning :)

"Meta Title" har INGEN betydning og læses ikke af nogen søgemaskine. Det gør til gengæld det tag, der hedder "title" (<title>xxxx</title>) og det er ikke et Meta tag. Dette bare for at undgå forkerte betegnelser, der så igen fører til forkerte konklusioner.

Læs denne: http://www.concept-i.dk/blog/hemmeligheden-bag-soegemaskineoptimering.html

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu omtaler trådstarter jo slet ikke meta title, men kun selve title-taget så vidt jeg kan se. Det skulle i hvert fald undrer mig meget, hvis personen har brugt meget tid på at optimerer dem i en Dandomain shop :-)

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Olsen:

Nu omtaler trådstarter jo slet ikke meta title, men kun selve title-taget så vidt jeg kan se. Det skulle i hvert fald undrer mig meget, hvis personen har brugt meget tid på at optimerer dem i en Dandomain shop :-)

Nej, godt nok gør han det ikke i sin startpost, men gør det dog i sit sidste svar :)
Simon Hansen:
Tak for info... Dog rart at vide, at meta titles+descriptions stadigvæk har en vis betydning :)
- Emil
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Nej, godt nok gør han det ikke i sin startpost, men gør det dog i sit sidste svar :)

Personen der skrev er ikke trådstarteren :-)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Patrick Olsen:

Nu omtaler trådstarter jo slet ikke meta title, men kun selve title-taget så vidt jeg kan se. Det skulle i hvert fald undrer mig meget, hvis personen har brugt meget tid på at optimerer dem i en Dandomain shop :-)

Nej, godt nok gør han det ikke i sin startpost, men gør det dog i sit sidste svar :)
Simon Hansen:
Tak for info... Dog rart at vide, at meta titles+descriptions stadigvæk har en vis betydning :)
- Emil

Jeg er altså ikke trådstarteren? :P

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)