Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En Asperger har et spørgsmål angående foredragsvirksomhed.

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk fra erhvervslivet, der har nogle ideer til oplæg, de kunne tænke sig at høre fra en Asperger?

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus Fredslund Hansen.

 

Håber, at du er kommet over dit Bachlorprojekt.

 

Nu er jeg igang med at læse radiografi.

Startet her den 4 Februar 2013.

 

Min tanke var en ting.

At bruge min uddannelse(Håber at det bliver mit job) som en indgangsvinkel til foredraget.

Hvad er din professionelle holdning til dette Rasmus?

Hilsen Esben.

 

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben

Beklager det sene svar, sidder for tiden i Indien, så der er ikke så meget tid til Amino :)

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvad foredraget skal give folk. Vil du holde det for asbergere og komme med råd til hvordan de kan tage en uddannelse, vil du holde det for pædagoger (og i så fald, hvad skal de så få ud af det?) eller hvad er det du vil give folk?

Og skal foredraget overhovedet handle om asberger? Jeg tænker at du måske skal vende det hele lidt på hovedet, og sige: Hvad ved jeg som kan have glæde for folk? Og hvordan finder jeg ud af endnu mere om dette? I stedet for at sige: Hvad vil jeg gerne snakke om.

Et eksempel: Når jeg nu kommer hjem efter 4 måneder i Indien vil jeg jo gerne ud at fortælle om nogle af mine oplevelser, men i stedet for at sige: Nu skal jeg ud og fortælle om Indien! Så er jeg ved at finde ud af hvem jeg gerne vil holde foredrag for, og hvad det er de er interesserede i. Hvis jeg f.eks. vil holde for menighedsråd skal vinklen måske være om medmenneskelighed og om at være noget for andre mennesker. Hvis det er for iværksættere skal det måske være: Hvad danske iværksættere kan lære af Indiske entreprenører... Afhængigt af målgruppe vil det altså blive to helt forskellige foredrag, og jeg vil i begge tilfælde skulle finde de eksempler frem som er relevante for folk, og kun disse eksempler. Det er altså totalt ligegyldigt at jeg har set flamingoer, hvor god maden er eller at hygiejnen flere steder er til at falde på halen over.

Jeg håber at du forstår hvor jeg vil hen. Jeg kan altså ikke sige om det er en god ide, da jeg ikke ved hvem den målgruppe er. Prøv som sagt at vend det hele på hovedet, skriv så ned mindst 3 ting som folk skal få ud af dit foredrag (hvad skal de lærer? og her er det ikke nok at sige om asbergere, hvad er det for konkrete værktøjer de skal have med derfra?). Og hvordan sikre du at foredraget bliver mere end bare din historie? Jeg kan f.eks. sagtens fortælle om hvordan det er at være mig, men det er folk ikke interesseret i, de skal have en generel viden med derfra som de kan bruge fremadrettet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyt på markedet er vel det vigtigste eller hvad?
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben

Kan ikke huske om jeg allerede har henvist til siden, men ellers så gør jeg det lige igen, nå hvor de har lanceret en lille ebog som faktisk fortæller meget godt hvad der kræves af et godt foredrag, og fordi der ligger mange gode indlæg derinde som er værd at læse inden du kaster dig ud i det.

One2speak's blog

Og ja, det er markedet der bestemmer, men du skal jo stadig tale om noget du brænder for. Hvis der ikke findes noget som du brænder for, og som markedet vil have, så ser det til gengæld lidt sort ud.

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt over dette indlæg, og er rigtig interesseret i om hvordan det gik med din ide ?

Hvis du er igang, vil jeg rigtig gerne kunne linke til dig :-)

Mvh

Thomas - www.aspergerinfo.dk

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)