Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook tror mit website er spam? Nogen der har oplevet det samme?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 197
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Mark.

Har lige selv prøvet og den siger stadig at det er et spam link. Så tror jeg prøver at hører Unoeuro ad.Om alle omstændigheder kan det ikke skade at blive flyttet til en anden server.

Mvh.

Simon Juhl

Angiv dit mobilforbrug og find det billigste mobilabonnement med http://mp.dk

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon det hjælper at få Unoeuro til at skifte server, de har selv bekræftet det på Twitter, at det er linux24 og linux27 der er ramt.

Du kan i kontrolpanelet på unoeuro.com se hvilken server du er på.

Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 197
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes. Har lige fået dem til at flytte mit domæne + webhotel til anden server. Så ser vi hvad der sker.

Tak for hjælpen Mark.

Mvh.

Simon 

Angiv dit mobilforbrug og find det billigste mobilabonnement med http://mp.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi har forsøgt at kontakte Facebook, men som alle nok ved er Facebook praktisk talt umulige at få fat - vi prøver dog stadig alle muligheder vi kan finde.

Som Leif, har jeg har også fundet ud af at Facebook samarbejder med McAfee når det kommer til sikkerhed, og det lader til McAfee har kategoriseret en masse hjemmesider som "skadelige" (ved en fejl, øjensynligt), og det kan muligvis være derfor Facebook har lavet blokeringen.

Man kan slå sit domæne op her: http://www.siteadvisor.com/sites/ - og, som Leif skriver tidligere i tråden, kan man sende en indsigelse mod bedømmelsen ved at sende en e-mail til support@siteadvisor.com eller online på http://www.siteadvisor.com/userfeedback.html

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:
Som Leif, har jeg har også fundet ud af at Facebook samarbejder med McAfee når det kommer til sikkerhed, og det lader til McAfee har kategoriseret en masse hjemmesider som "skadelige" (ved en fejl, øjensynligt), og det kan muligvis være derfor Facebook har lavet blokeringen.

Er det ikke nærmere fordi UE har haft hosted en masse sider, som er markeret som SPAM. Og at de derfor har valgt at blackliste hele serveren med domænerne? Jeg har et helt nyt domæne på linux27, som bliver markeret rødt på McAfee, den eneste grund jeg kan se, er pga. linux27?

Tom Sommer:
Man kan slå sit domæne op her: http://www.siteadvisor.com/sites/ - og, som Leif skriver tidligere i tråden, kan man sende en indsigelse mod bedømmelsen ved at sende en e-mail til support@siteadvisor.com eller online på http://www.siteadvisor.com/userfeedback.html

Hvis problemet er at det er Unoeuro's to servere der er blacklistet, så kan det vel aldrig blive jeres uskyldige kunders problem? Jeg håber da at Unoeuro har kontaktet McAfee, så alle de stakkels unoeuro kunder der ikke nødvendigvis læser med her, eller på twitter får løst at de kan slå deres domæne op på Facebook?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Winther:
Er det ikke nærmere fordi UE har haft hosted en masse sider, som er markeret som SPAM. Og at de derfor har valgt at blackliste hele serveren med domænerne? Jeg har et helt nyt domæne på linux27, som bliver markeret rødt på McAfee, den eneste grund jeg kan se, er pga. linux27?
Jeg skal ikke kunne sige hvad McAfee's logik er. Vi har ingen abuse cases med noget på linux27 eller linux24. Men jo, det logiske er da at McAfee har lavet en generel blokering - men på hvilket grundlag skal jeg ikke kunne sige.

Mark Winther:
Hvis problemet er at det er Unoeuro's to servere der er blacklistet, så kan det vel aldrig blive jeres uskyldige kunders problem? Jeg håber da at Unoeuro har kontaktet McAfee, så alle de stakkels unoeuro kunder der ikke nødvendigvis læser med her, eller på twitter får løst at de kan slå deres domæne op på Facebook?
Det har vi naturligvis - og det er selvfølgelig en skam at fordi en 3. part som McAfee og Facebook laver en fejl, eller tager for drastisk handling, at det falder tilbage på alle vore kunder på en enkelt server.

Jeg mener dog ikke vi kunne have gjort noget anderledes, eller har gjort noget forkert, for ikke at være landet den situation vi er i. Som jeg ser det er der tale om en fejl, og det kunne være sket for enhver anden udbyder.

Det være sagt gør vi naturligvis alt hvad vi kan for at hjælpe vores kunder, som vi altid gør.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 197
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare mega uheldigt og træls at en tredje part kan være skyld i dette.

Dog mener jeg som det også blev nævnt på twitter, at i bør tilbyde alle kunder der ligger på disse servere at blive flyttet (hvis i vel at mærke finder ud af at det hjælper). 

Det har ikke hjulpet på mit domæne endnu i hvert fald. Men som jeres support team skrev kan det tage flere timer/dage før at facebook opdager dns ændringen.

Mvh.

Angiv dit mobilforbrug og find det billigste mobilabonnement med http://mp.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i at det er uheldigt - og jeg/vi er mindst lige så frustreret som i er.

Vi tilbyder, alle der henvender sig, at blive flyttet til en anden server - desværre er det ikke bare noget vi kan gøre for alle, da det kan gøre mere skade end gavn og vil være en længere procedure.

Vi vil hellere løse problemet ved kilden, da (som du selv skriver) det kan være det ikke løser noget hos McAfee og Facebook blot at flytte siden. Hvis Facebook bruger McAfee som kilde til deres sikkerhedsblokeringer, og McAfee ikke fjerner deres rating på domænet fordi man skifter IP, løser det ingenting.

Som sagt, vi gør alt hvad vi kan for at hjælpe vores kunder, og mindske det besvær som alt dette giver og kan give dem.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 197
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden.

Skal nok lige vende tilbage her hvis jeg kan poste mit link igen på Facebook. Det hjalp i hvert fald ikke mig noget "bare" at blive greenlistet hos Macafee desværre.

Angiv dit mobilforbrug og find det billigste mobilabonnement med http://mp.dk

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:

Mark Winther:
Hvis problemet er at det er Unoeuro's to servere der er blacklistet, så kan det vel aldrig blive jeres uskyldige kunders problem? Jeg håber da at Unoeuro har kontaktet McAfee, så alle de stakkels unoeuro kunder der ikke nødvendigvis læser med her, eller på twitter får løst at de kan slå deres domæne op på Facebook?

Det har vi naturligvis - og det er selvfølgelig en skam at fordi en 3. part som McAfee og Facebook laver en fejl, eller tager for drastisk handling, at det falder tilbage på alle vore kunder på en enkelt server.

Jeg mener dog ikke vi kunne have gjort noget anderledes, eller har gjort noget forkert, for ikke at være landet den situation vi er i. Som jeg ser det er der tale om en fejl, og det kunne være sket for enhver anden udbyder.

Det være sagt gør vi naturligvis alt hvad vi kan for at hjælpe vores kunder, som vi altid gør.

Først: Nu er det jo reelt to servere. 

Jeg er helt enig i at det virker som en drastisk handling, men vi ved jo ikke hvorfor at McAfee har gjort det. Jeg siger heller ikke at det er jeres skyld at det er sket, eller at i har handlet dårligere end andre. 

Så undre det mig at i efter at være blevet bekendt med problemet, ikke har meldt ud nogle steder at problemet eksistere. I hvert fald indtil problemet er løst. Som jeg skrev så er det jo ikke alle der læser her, eller på twitter. I kunne skrive det på jeres blog, eller lignende.

Det minder mig om forleden hvor en af jeres servere var under ddos angreb. Der skrev i på twitter at i var bekendt med problemet, og at det havde varet i flere timer. Men i lagde den først under driftstatus, efter at jeg havde skrevet på twitter at i burde.

Nå det så er sagt, så er det fedt at i er hurtige til at svare både på tickets, og på twitter, når i ikke gider informere uopfordret ;-)

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)