Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overbevis mig om, at folk ikke vil stjæle min ide.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Som ny iværksætter, finder jeg min største udfordring i, at jeg konstant er bange for at nogen skal rende med "Min ide". 

Jeg ved godt, at der er blevet talt om det mange gange før: "Folk er ikke ude på at snuppe din ide, da de har deres egne interesser". - Bliver der feks. sagt. 

Men hvis nu ideen har et forudsigeligt potientiale, hvorfor skulle man så ikke tage den?

Jeg er en "ny" iværksætter. Jeg har været det hele mit liv, når jeg ser tilbage. Men det er først indenfor det seneste års tid, at jeg virkelig har brændt for at iværksætte. Jeg vil have mit eget - Og det vil jeg leve af. 

Jeg håber, at der sidder mange folk derude som mig. Folk, der pludselig indser at de MÅ tage springet fra lønmodtager, til selvstændig. Men det gør mig også til en lillebitte fisk, i en meget stor dam. Og konkurrencen er stor.

Jeg føler mig utroligt dum og usikker - Fordi jeg er god til at få ideer. Også innovative... Men da jeg ikke selv har erfaring eller uddannelses baggrund, så skal jeg jo ud og have fat i kyndige folk samt investering til at få mine ideer til at lykkeds. 

Men jeg bliver heletiden tilbageholdt, i at søge den kontakt der er så nødvendig for mig. - For jeg er hele tiden bange for, at den/de personer jeg fortæller det til, frit kan stjæle min ide. Og da de vil være mere kvalificeret end mig selv (Jeg har jo henvendt mig til dem, for hjælp) så er de jo også et stort skridt længere fremme.

Det eneste jeg har kunne finde en mening i, er så at begynde på uddannelsen "web integrator". Dermed kan jeg selv blive i stand til med tiden, at løse mine egne ideer - altså konstruere en hjemmeside

Der er bare et par år til jeg kan det.

NU sidder jeg med en ide - Og som en hver iværksætter sikkert mener, så er min ide bæredygtig og innovativ. - Jeg skal søge investorer, (da jeg stadig ikke selv er i stand til at udvikle selv), og vil gerne hoppe på det gode tilbud jeg fik i nat, fra Amino Kapital.

Men igen, er jeg bare bange for, at slå en offentlig annonce op, der giver mulighed og fri råderet over min ide. Man må jo ikke tage patent på et internet koncept :)

Den eneste jeg har turde fortælle noget til, er Peter Skouhus. Ham, der udvikler til Amino i Manilla. - Men det er frdi der er et eller andet, der har fortalt min mave og jeg, at vi godt kan stole på ham.

Men for overhoved at kunne starte et samarbejde med ham, skal jeg have den nødvendige kapital.  

Så er der ikke én af jer, der kan komme med et overbevisende argument? Eller en livserfaring, eller et eller andet, der kan få mig til at tage skridtet, og stoppe med at være SÅ bange for, at folk bare vil stjæle min ide.

Jeg er nød til at komme videre....

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra tid til anden bliver man nødt til bare at have tillid til de mennesker man omgås med.

Det koster en gang i mellem. Lev med det - og kom videre.

Hvad vil du med dette indlæg?

Have morals opbakning - eller kapitalindskud?

 

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror de fleste iværksættere har siddet med den samme frygt som du gør nu.

Du kan i denne situation gøre to ting.

1) skriv din ide ned på papir og undlad at fortælle nogle om den af frygt for de tager den, og læg den så i skuffe i natbordet. På denne måde kommer du aldrig til at træne en kron på ide'en.

2) fortæl folk om den, evt lav en "hold din kort aftale" (kan ik huske hvad den hedder, du ved nok hvad jeg mener). O få Ole til a skrive under og fortæl dem så om ide'en. Evt. find nogle du stoler på som du kan fortælle ide'en til. På denne måde har du en change for at komme til at tjene penge på den.

Og så husk at folk kan altid "stjæle" din ide når du har lanceret den, så er de dog bare lidt bagud, men det kan ændre sig jo.

 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg omgås skam kun mennesker, som jeg har tillid til :) 

Men jeg er stadig nød til at hænge min ide ud til ALLE - Og ikke kun til dem jeg til sidst vælger at omgås.... "Det koster engang imellem" siger du... Det er jeg klar over, men jeg smider sgu ikke bare mine ideer i skraldespanden, eller forærer dem væk. :) 

Hvad jeg vil med dette indlæg, synes jeg selv fremgår tydeligt af overskriften.

Jeg har brug for de helt rigtige ord fra en person, der kan overbevise mig om at jeg skal stole på folk. Og "lev med det" er ikke helt overbevisende nok. :)

Og nej, jeg kunne aldrig drømme om at søge kapital på denne måde. Jeg ved godt at det kræver en langt større forberedelse - En businesscare, en kravspecifikation og meget mere. - Jeg skal søge kapital før eller siden. Men ikke i en åben debat :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke send din Idé til mig, så kan jeg sgu hurtigt vudere om det er så slemt.. Skriv i PB.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fra idé til færdig koncept - der er der rigtigt langt.

Hvis du er lønmodtager nu, så ville jeg faktisk anbefale dig at fortsætte med at tjene penge der da et er en "sikker" indtægt - og i et liv som iværksætter har du aldrig nogen garanti.

Derudover så vil jeg æde mig gamle hat på at der er RIGTIGT mange ting du endnu ikke har overvejet i dit koncept. Skriv alt ned.. Forstil dig at du som "kunde" besøger konceptet - er alt nem, hutigt og let at finde ud af? "Hvad nu hvis kunden gør sådan - hvordan skal dit koncept så reagere" osv..

Min pointe er at... Spar penge sammen, og mens du gør dette, så byg videre på idéer mm. At finde en investor er meget svært, og hvis du endeligt finder en, så skal du ikke forvente at de smider penge i projektet for dine blå øjnes skyld - de vil have en meget stor del af kagen - større end du måske er villig til at give dem, da de jo trods-alt sætter noget på spil, og det eneste du sætter på spil er......?

At tage en uddannelse for at selv kunne lave det, det er et meget højt mål at sætte.. Èn ting er at blive programmør fordi man skal bruge det til at lave en ide man har - en anden er at have interesse for det fordi man brænder for det.

Ville du nogensinde tage en murer uddannelse for at lave en udbygning af dit hus? Nej vel? :)))

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig vil og kan folk stjæle din ide - en ide er intet værd, før den bliver ført ud i praksis.

Sørg for at være så langt med din ide/dit koncept, at du har noget reelt af værdi.. Jeg har kun haft positive oplevelser med, at fortælle vidt og bredt om mine ideer - nogle har andre ført ud i livet, men de har også - set i bakspejlet - være de ideer, som jeg kun selv har haft som ideer.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

DrupalEksperten:
Hvis du er lønmodtager nu, så ville jeg faktisk anbefale dig at fortsætte med at tjene penge der da et er en "sikker" indtægt - og i et liv som iværksætter har du aldrig nogen garanti.

Jeg er ikke lønmodtager - Jeg er kontanthjælpsmodtager. Og jeg vil UD af systemet! Jeg har nemlig INGEN penge jeg kan sparre sammen, som det ser ud nu. Og derfor kommer jeg aldrig videre  Det vil jeg ikke acceptere. :)

DrupalEksperten:
Derudover så vil jeg æde mig gamle hat på at der er RIGTIGT mange ting du endnu ikke har overvejet i dit koncept. Skriv alt ned.. Forstil dig at du som "kunde" besøger konceptet - er alt nem, hutigt og let at finde ud af? "Hvad nu hvis kunden gør sådan - hvordan skal dit koncept så reagere" osv..

Ja, jeg er klar over at der er MANGE ting jeg ikke ved endnu. Men jeg skal jo ære dem et sted, og derfor er jeg nød til bare at springe ud i det. Og løse udfordringerne som de kommer. :)

DrupalEksperten:
Hvis du er lønmodtager nu, så ville jeg faktisk anbefale dig at fortsætte med at tjene penge der da et er en "sikker" indtægt - og i et liv som iværksætter har du aldrig nogen garanti.
DrupalEksperten:

At tage en uddannelse for at selv kunne lave det, det er et meget højt mål at sætte.. Èn ting er at blive programmør fordi man skal bruge det til at lave en ide man har - en anden er at have interesse for det fordi man brænder for det.

Ville du nogensinde tage en murer uddannelse for at lave en udbygning af dit hus? Nej vel? :)))

He he, ja der kan jeg godt se at jeg kan misforstås :)

Jeg tager skam ikke blot uddannelsen, fordi jeg skal bruge det til en ting :) Jeg er, og har altid været inkarneret NØRD! Jeg elsker computer og alt hvad det indebærer - Og bruger de fleste af mine vågne timer, foran en :) Så uddannelsen vill være lige mig! Og jeg GLÆDER mig til at komme igang med den :)

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Becker Consult | jacobbecker.dk:
Selvfølgelig vil og kan folk stjæle din ide - en ide er intet værd, før den bliver ført ud i praksis.

Sørg for at være så langt med din ide/dit koncept, at du har noget reelt af værdi.. Jeg har kun haft positive oplevelser med, at fortælle vidt og bredt om mine ideer - nogle har andre ført ud i livet, men de har også - set i bakspejlet - være de ideer, som jeg kun selv har haft som ideer.

Jeg ved jo godt, at der ikke findes en "nem vej". Og netop derfor, går jeg også igang med uddannelsen. Så jeg selv er i stand til at udforme mine ideer. 

Men jeg hører tit succeshistorier om andre iværksætter, der uden de fornødne forudsætninger, eller den rette erfaring, bare lod sig kaste ud i en ny verden som selvstændig. Folk, der turde tro på sig selv, og på sin ide. Og folk, der har haft rigtig stor succes med det. 

Men hvordan gør de?

Jeg har jo ingen erfaring, eller baggrund. Jeg har et drive, en ildsjæl og så er jeg prop fyldt af gode ideer. DET er mine værdier. Hvis min far havde været rigmand, så havde jeg måske haft råderum til at eksperimentere lidt, og falde. For at starte forfra igen, og blive formet. Men det er han ikke :) 

Jeg kan jo ikke skabe noget af værdi først, da jeg er nød til at hente hjælp til langt det meste....

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din interesse er computer, så skal du da helt sikkert i gang med noget i den retning. Så skal du bare finde ud af hvad dine interesse områder ved computeren er.. Hvis dine interresser er at surfe ekstrabladet, trendsales - eller skrive hvad du laver på facebook og lave kommentare - så er vi nok tilbage ved square one, da det så nok ikke er fordi at computeren realt set er din interesse, men dit tidsfordriv ;)

Men lad os nu antage at du rent faktisk godt kunne tænke dig at lave en hjemmeside! Hvad siger du til det? Er det noget du kunne synes var fedt? Måske kender du nogen som du enda kunne lave en for - og om ikke andet, så kunne du lave en til dig selv til en start.

Nu har du så 2 muligheder.. 1 at hente et OpenSource system og bare "go-with-the-flow" - eller du kunne tage et sætte dig lidt ind i hvad det hele går ud på. Hvis du vil det, så vil rækkefølgen nok være HTML > CSS > PHP/MYSQL > CMS Systemer

Du kunne realt set godt springe PHP/MYSQL over da dette både er en stor omgang, og langt de fleste ting som man skal bruge til cms allerede er lavet..

HTML og CSS er ikke "svært" at lære, det tager bare tid at meste/huske.. Hvis du vækkede mig midt om natten og spurgte hvad jeg skulle skrive for at lave en h1 med kursiv verdana i rød, så kunne jeg fortælle dig den præcise kode.. Ikke fordi jeg er specielt nørdet - tværtimod - men jeg har bare gjort tingene tusind gange, og så bliver den en vane, og noget man mestre til sidst...

Summasumarum - find ud af hvad du godt kunne tænke dig, og hvor din styre/interesse ligger som kan forstærke dine iværksætter drømme :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)