Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om Facebook konkurrenceregler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der har været skrevet om Facebooks konkurrenceregler utallige gange på diverse blogs og her på Amino - men jeg finder modstridende oplysninger, så jeg er nødt til at få det skåret ud i pap :-)

Jeg er helt med på, at man ikke må bede folk Like, dele, tagge, uploade indhold til ens Facebook væg osv. Jeg er også med på, at konkurrencer skal laves i en app, og at vinderen ikke må offentliggøres på væggen (nogle steder skrives det, at det må man godt, hvis man har vinderens samtykke). Jeg er også klar over, at man skal gøre opmærksom på, at Facebook ikke har noget at gøre med ens konkurrence.

Min kæde hopper af, mht. til den app, man skal bruge, hvis nu konkurrencen i virkeligheden afholdes et andet sted. Så mit spørgsmål er: Må man på ens væg skrive, at man afholder en konkurrence og linke til ens egen hjemmeside, hvor reglerne er beskrevet (herunder, at deltageren skal sende en mail med kontaktoplysninger)? Og må man når konkurrencen er slut, skrive på væggen, at vinderen kan ses på hjemmesiden - igen med et link til ens egen hjemmeside? Altså ikke noget med at man beder folk Like, tagge, dele osv. men man kan jo ligesom ikke forbyde dem at gøre det.

Jeg har fundet sider, der siger, at det må man ikke - og jeg har fundet sider, der siger, at det må man gerne - altså så længe, at man blot bruger Facebook til at fortælle, at man kører en konkurrence et andet sted.

Confused

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Odder
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 214
Fra  RØDT ApS Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde der ikke være noget problem i. Så længe du afholder det eksternt - så sætter facebook som sådan ikke rammer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Presta

Hvis du endnu ikke har læst min artikel om Facebooks Konkurrenceregler, så synes jeg du skal tage et kig. 

At udskrive konkurrencen på din hjemmeside og så linke til den fra din Facebook Side, kan sagtens være en mulighed. Du bør dog tænke over dette:

1. Er det besværligt for folk, at klikke sig ind på din hjemmeside for derefter at skulle sende dig en mail med deres oplysninger samt svaret på et spørgsmål, og hvad synes du om, at skulle administrere det på denne måde?

2. Føler dine fans sig "specielle", når du udskriver konkurrencen på din hjemmeside, hvor alle i princippet har adgang til den?

3. Du kan ikke lave like-gate på din hjemmeside, hvorfor du ikke kan sikre dig, at folk bliver fan før de deltager i konkurrencen. 

At investere i et konkurrencemodul til Facebook ville være en bedre løsning - og som du kan se her, behøver det ikke koste kassen. 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg har allerede læst din supergode artikel:-) men var stadig i tvivl om det med link til egen hjemmeside. Eller faktisk var jeg ikke rigtigt i tvivl, før jeg i går blev ringet op af en sælger, som ville sælge mig en Facebook app, så jeg ikke længere lavede "ulovlige" konkurrencer på Facebook. At denne sælger så brød markedsføringsloven ved at kontakte mig, selv om firmaet er reklamebeskyttet, er jo en anden snak (som han ikke gad diskutere).

Du anfører nogle gode punkter, hvortil jeg kan sige følgende: Det lader ikke til at være et problem for folk at skulle sende en mail - og indtil videre har det ikke været et problem at håndtere det. Nu ved jeg ikke lige hvordan din app samler op på data. Men havde jeg tusindvis af folk der syntes godt om min side, er jeg sikker på, at det ville være en anden snak:-)

Konkurrencer er ikke synlige på hjemmesiden, så alm. brugere kan kun se den, hvis de skulle Google sig frem til den - Facebook "fans" får et direkte link. Jeg har allerede en like-gate - dog pt. deaktiveret, da jeg ikke nødvendigvis ser det som en fordel. Folk kan jo blot hoppe af igen efter konkurrencen er slut, så jeg mener ikke, det skal være et argument for at prøve at få folk til at blive hængende. Sidst, men ikke mindst, er det primære formål med siden ikke konkurrencer - det er blot små reklamefremstød i håb om, at folk vender tilbage den dag de står og mangler et af mine produkter, for konverteringer fra Facebook, er ikke værd at skrive om (i min shop). Så pt. står der desværre ikke en konkurrence-app øverst på ønskelisten.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)