Hej Aminoer:) Jeg er i gang med et projekt, hvor jeg er meget i tvivl om, hvad det er der gør, at brugere har lyst til at følg en virksomhed på de sociale medier? Jeg leder efter nogle parametre, som går igen når folk skal følge en virksomheds sociale side på fx Facebook eller Twitter. Jeg har fx tænkt på disse parametre, som måske skal til før, at en virksomhed får succes på de sociale medier, men jeg er i tvivl om det er de ”rigtige”. Er det fx vigtigt, at en virksomhed deler relevant information på deres sociale medieside til deres brugere? Er det vigtigt at en virksomhed svarer på spørgsmål på deres sociale medieside fra brugerne? Er det vigtigt at en virksomhed svarer hurtigt på spørgsmål på deres sociale medieside? Er det vigtigt at virksomheden er overdrevet venlige overfor deres brugere på de sociale medier? Er det vigtigt at virksomheden lytter til deres følgere på deres sociale mediesider? Er det vigtigt at en virksomhed viser menneskelighed på deres sociale medie side osv.? Hvad synes i? Jeg har meget svært ved lige præcis at se, hvad der er vigtigt at lægge vægt på for en virksomhed, der gerne vil have succes på de sociale medier. Succes er her defineret, som at brugere eller kunder gider følge en virksomhed på dets sociale medieside. Tak for hjælpen:) |
Hej Joachim
Du stiller mange spoergsmaal, og meget afhaenger af hvad det er for en virksomhed og hvem maalgruppen er, men selvfoelgelig er der nogle faellesnaevnere.
Er det fx vigtigt, at en virksomhed deler relevant information på deres sociale medieside til deres brugere? Det er grundideen med socialemedier. Nyheder, tilbud kan kommunikeres den vej uden brug af dyre annoncekroner
Er det vigtigt at en virksomhed svarer på spørgsmål på deres sociale medieside fra brugerne? Det mener jeg her meget vigtigt, og giver brugerne en unik foelese af tilhoers orhold til virksomheden. Har man ikke reccourcer til at svarer brugerne skal man taenke sig godt om inden man lave en profil
Er det vigtigt at en virksomhed svarer på spørgsmål på deres sociale medieside fra brugerne? Ja dette er et hurtigt medie. Paa hverdage mener jeg der ikke maa gaa mere end 24 timer, hvis det skal vaere optimalt
Er det vigtigt at virksomheden er overdrevet venlige overfor deres brugere på de sociale medier? Nej aerlighed varer laengst, og folk er ikke dumme
Er det vigtigt at virksomheden lytter til deres følgere på deres sociale mediesider? Ja goer de ikke det vil det give bagslag (uden noedvendigvis at vaere 100% enige), og igen det kraever ressourcer
Er det vigtigt at en virksomhed viser menneskelighed på deres sociale medie side osv.? Kommer an paa hvilken virksomhed det er. Man skal passe meget paa ikke at virke falsk
Brugere har som jeg ser det lyst til at foelge en virksomhed hvis de foeler de faar "noget igen": Det kan vaere viden, tilbud, nyheder eller sjov og spas alt efter hvilken virksomhed det handler om. Men mediet er jo heldigvis lavet paa en maade saa man hurtigt ser om det man laver virker, virker det ikke er folk ikke aktive
God fornoejelse med projektet