Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er teknologien bag og hvad hedder det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg er i opstartsfasen af en ny forretningsidé, og har i den forbindelse nogle tekniske spørgsmål. Det drejer sig om teknologien bag site som fx momondo.dk, booking.com etc. Altså sites/søgemaskiner, der samler det hele ét sted, så man fx ikke skal besøge 100 rejsesider for at finde den bedste pris på fly, hotel, billeje etc.

Da jeg ikke selv kan programmere mig ud af det, er jeg på jagt efter nogen der kan. Så er der nogen her inde, der ved, om man blot kan gå til et alm. webbureau/reklamebureau, som laver det, eller om der er patent på de nuværende systemer, så jeg skal have fat i en programmør, som så udvikler et nyt tilsvarende for mig.

Måske er mit spørgsmål super dumt, men jeg håber alligevel nogen kan hjælpe mig med lidt info.

God dag

MVH

Martin

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg har lavet flere systemer, som samler diverse fag. Primært indenfor affiliatemarketing.

Se eksempelvis Liked.

Jeg kan godt være dig behjælpelig med at lave sådan et site. Send mig en PM med en smule mere info også kan vi tage en snak om det :-)

Du må også have en god fredag!

Fra Greve
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du får noget ud af at gå til et webbureau. Du skal nok have fat i en programmør, som kan lave en webcrawler til dig. Alternativt kan du måske købe dig til data, eller du kan få brugere eller firmaer til at indtaste data.

Men det kommer lidt an på hvilken form for data det er du skal have fat i. 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Tak for dit svar. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg skal gribe det an, men er som sagt i opstartsfasen, så ved forhåbentlig noget mere, når jeg kommer videreSmile.

God weekend

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Tak for dit svar. Jeg er stadig meget i opstartsfasen og skal også have lavet et website fra bunden, når jeg når så langt:Smile Grunden til jeg tænkte webbureauer var fordi, jeg tænkte, at de måske kunne implementerer funktionen, når de nu var i gang.

God weekend

MVH

Martin

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har altså selv undret mig hvordan de tjener penge, sider som momondo, bownty, da de jo samler data fra andre sites.

Er der en business model til det ?

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige seo pakker

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener, der er lidt forskellige forretningsmodeller. Dels er der annonceindtægter, men derudover er jeg ret sikker på, at nogle tjener pengene ved bl.a. abonnementsbetaling, mens andre får en procentdel af salget. Fx køber jeg en flybillet til 1000 kr. hos SAS, men via Momondo, som så tjener 100 kr. på den solgte billet. Jeg kunne også forestille mig, at nogle betaler PPC.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Patrick

Det er suværent lavet, vi andre pingvinklapperer må bare ærge os over ikke at kunne det ;-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)