Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal vs. Dankort - Webshop

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 702
Fra  Dinero Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også prøve at kigge på stripe.com. Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har prøvet dem, men jeg har læst meget godt om dem. Synes det virker som et godt bud på en startup løsning og mere checket end paypal.

Hvis du prøver dem, så skriv endelig om hvad du synes...

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Phonegeek.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Jeg ser nu ikke noget problem i at benytte Paypal, det er en meget fin start og Paypal vokser sig hele tiden større og større. Og tror faktisk nemt de kunne få større markedsandel, hvis de satte deres gebyrer lidt ned, men det er en anden snak. Jeg mener ikke det er et problem, jeg bruger Moneybookers på min side og vores frafald af folk der har lagt i kurv er ikke højere end forventet.. :)

Håber det kan hjælpe.. 

Phonegeek.dk alt i covers og Reservedele til iPhone.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

MikkelDusi:
Men er danskerne bekendte nok med Paypal til at de tør købe igennem en webshop, der benytter det? Eller vil jeg miste en stor del kunder på det?

Som du sikkert kan fornemme, er der ikke enighed om svaret på det spørgsmål :o) Jeg er en af dem der ikke er tilhænger af Paypal. Hverken som shopejer eller som køber. Hvis du bruger PayPal som betalingsmåde, kan du være sikker på at du ikke får mig som kunde, med mindre du har et unikt produkt som jeg bare må eje, og ikke kan købe andre steder.

Men én ting er hvor mange kunder du mister, noget andet er hvad det reelt koster dig.

Har du en Dankort indløsningsaftale, betaler du 0,10 % af transaktionsbeløbet + 1,45 kr. hvis beløbet er over 100 kr. Dvs. en ordre på 200 kr. inkll. moms, koster dig 1,65 kr.

Hos PayPal er priserne afhængige af hvor stor omsætning du har, men lad os bare sige at du omsætter for 80.000 - 400.000 kr. om måneden, og derfor kommer ned på 2,7 % + 2,60 kr. pr. transaktion. Med PayPayl vil samme transaktion på 200 kr. dermed koste 8 kr. Forskel: 6,35 kr. pr. omsat 200 kr.

Hvis du omsætter for eks. 100.000 kr. pr. måned inkl moms, vil du på rene Dankort transaktioner betale 825 kr. Hos PayPal ville du betale 4.000 kr. Eller med andre ord: du ville betale 38.100 kr. mere end nødvendigt pr. år, ved at bruge PayPal. Det er penge du ligeså godt kunne stoppe i egen lomme (minus udgifter til oprettelse og årsgebyr og skat)

Det er selvfølgelig et meget forenklet regnestykke, hvor jeg sammenligner rene Dankort priser med priser på øvrige kort. Men hos os er langt størstedelen af alle betalinger foretaget med Dankort. Så selvom vi betaler lidt mere for debetkort og kreditkort hos Swedbank, er regnestykket meget let for os: Det ville være direkte sindssygt at bruge PayPal. Det ville faktisk langt bedre kunne svare sig at tage et bundt pengesedler og smide dem i skraldespanden et par gange om måneden, end at bruge PayPal. Men vi vælger dog at beholde pengene selv. Der gør de mere gavn end hos PayPal eller i skraldespanden :o)

Men nu kender jeg ikke din målgruppe eller forventede omsætning. Jeg ved bare at PayPal ikke nødvendigvis er billigt, bare fordi det er gratis at komme i gang, og man ikke betaler årlige gebyrer. Og så er det ingen tvivl om, at det vil koste salg. Så du skal også kende din omsætning, eller forventede omsætning, før du kan træffe en fornuftig beslutning.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammed Al-Noury:
men kan man ikke også bruge MasterCard?

Korrekt, mastercard er også understøttet.

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aha, tak for oplysningen :)

De bedste hilsner

Mohammed

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)