Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er uopfordret email altid spam ?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino venner

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal sende et "tilbud" ud til nye kunder.

Det er det klassiske spørgsmål, om det er muligt at anvende uopfordret email til udsendelse af materiale, uden at det er spam.

Det drejer sig om off season ophold til bosteder, på vores feriested i Italien.

Er der nogle muligheder i email eller er der kun snail mail ? Email er jo ubetinget den nemmeste post måde og passer godt til mit temperament.

Håber i kan hjælpe.

De bedste hilsener

Finn

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:

Hej Amino venner

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal sende et "tilbud" ud til nye kunder.

Det er det klassiske spørgsmål, om det er muligt at anvende uopfordret email til udsendelse af materiale, uden at det er spam.

Det drejer sig om off season ophold til bosteder, på vores feriested i Italien.

Er der nogle muligheder i email eller er der kun snail mail ? Email er jo ubetinget den nemmeste post måde og passer godt til mit temperament.

Håber i kan hjælpe.

De bedste hilsener

Finn

Desværre må du ikke bare tage en masse mail adresser og så sende tilbud ud til... i værste fald kan det ende med en stor bøde.

Du skal have en foregående aftale med en i virksomheden eller personen selv, om at du vil sende dem en mail med indhold de bør læse.

Så der er bare at gribe knoglen og finde dit segment og så ring løs :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn Pedersen:
Det er det klassiske spørgsmål, om det er muligt at anvende uopfordret email til udsendelse af materiale, uden at det er spam.

medmindre kunden er kunde hos dig i forvejen er det spam hvordan kan du betvivle det?

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar til Morten og Søren

Jeg tænkte på om der var en åbning i B to B markedet, synes min egen indbakke bliver fyldt med div. uopfordrede tilbuds mails, men det er så bare lykkeridere, som tager chancen ?

De bedste hilsener

Finn

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det med stor sansynlighed, eller også er det folk som gemmer sig uden for dansk lov, og så kan det være svært at komme efter dem.

Men ud over det så tror jeg der er langt imellem dem som bliver dømt for spam.

 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:
medmindre kunden er kunde hos dig i forvejen er det spam hvordan kan du betvivle det?

Det er ALTID spam med mindre man har givet udtrykkelig tilladelse til at blive kontaktet via mail. Hvis jeg køber noget i en webshop, så må de ikke bare pr definition bruge min mailadresse. Og det er ikke nok bare at skrive det ind i vilkårene - der skal være et "fluebens" felt som IKKE er afkrydset så man aktivt skal sige "ja tak".

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Skovsende:

Søren.Pedersen:
medmindre kunden er kunde hos dig i forvejen er det spam hvordan kan du betvivle det?

Det er ALTID spam med mindre man har givet udtrykkelig tilladelse til at blive kontaktet via mail. Hvis jeg køber noget i en webshop, så må de ikke bare pr definition bruge min mailadresse. Og det er ikke nok bare at skrive det ind i vilkårene - der skal være et "fluebens" felt som IKKE er afkrydset så man aktivt skal sige "ja tak".

Forbrugerombudsmanden beskriver denne undtagelse fra Markedsføringslovens §6 meget præcist i sin spamvejledning:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning#4

Venlig hilsen

Hans

 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så i det tilfælde, som på fx. Amino Freelancer, hvor en udbyder af en opgave lægger en webadresse, som der selvfølgelig er en e-mail-adresse på.

Må man gerne skrive til den adresse for at få uddybet hvad opgave går ud på?

Man skriver jo til adressen for i sidste ende at få en ordre.

/ Anders

Fra københavn K
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Aagaard:

Du skal have en foregående aftale med en i virksomheden eller personen selv, om at du vil sende dem en mail med indhold de bør læse.

Så der er bare at gribe knoglen og finde dit segment og så ring løs :-)

 

Ja undskyld jeg lige blander mig , men sidder lidt med det samme "problem"

Dvs at man skal ringe/skrive til alle mulige kunder først, og spørg om de vil modtage en mail fra os ?

Fair nok det er en Lov , men er det ikke dobbelt arbejde eller gør man det på en smartere måde ?

 

Mvh

Marttin

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)