Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke ændre virksomheds stamdatat på webreg/virk

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Offentlige systemer tsk...tsk....

Ro på nu, der findes faktisk også off. systemer der virker fint! Dét hører man bare aldrig om her i "brokkeland".

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Virk.dk ( se anden nylig tråd) kører helt elendigt, anmeldelser og ændringer kan tage måneder og blokere for nye ændringer, og skapt.dk er oldnordisk i mange opsætninger og tager alt for lang tid OG dele er ofte nede
Folkene er flinke og hjælpsomme genereilt, men systemerne oftest ringe

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

Tonny Skov Pedersen:
Offentlige systemer tsk...tsk....

Ro på nu, der findes faktisk også off. systemer der virker fint! Dét hører man bare aldrig om her i "brokkeland".

 

Hej

Nævn bare et enkeltCool

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gerne byde Fru Hartman velkommen til den virkelige verden en dag . Ganske mange indlæg kunne tyde på at fruen er fra en anden verden eller anden tid. Fru HARMAN - det er 2012 vi befinder os i - velkommen (og det er sagt ikke fra denne tråd men mindst 10 andre - hold dig facebook og hvad ved jeg)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Offentlige systemer tsk...tsk....

Man er så forvendte i Danmark - "alt" skal klares elektronisk med elektroniske underskrifter. Man skal ikke langt sydpå før det er er notarens arbejde at bevidne, gøre papir klar og vidersende disse. Her er du afhængig af hvornår du kan få tid hos notaren, møde op hos notaren (kan ofte tage lang tid, da han læser papirene op i deres fulde længde) hvor lang hans kontor skal have til at klare tingene efterfølgende mv.....

Er vi forkælede i Danmark? Nej, I tider hvor regeringen taler om at vi skal arbejde 12 minutter mere - så ville den tid være sparet ind hvis  de offentlige systemer fungerede efter hensigten. Bare ved sporadisk at følge Amino oplever man iværksættere der bruger rigtig megen tid i forhold til at de ikke kan indberette  data, få valideret data, hænger i kø hos offentlige myndigheder mv.

Det er dejligt at politikerne har ambitioner i forhold til teknologien, men vil Danmark det hele - er det altså ikke nok kun at bevilge penge til det halve.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Tonny Skov Pedersen:
Offentlige systemer tsk...tsk....

Man er så forvendte i Danmark - "alt" skal klares elektronisk med elektroniske underskrifter. Man skal ikke langt sydpå før det er er notarens arbejde at bevidne, gøre papir klar og vidersende disse. Her er du afhængig af hvornår du kan få tid hos notaren, møde op hos notaren (kan ofte tage lang tid, da han læser papirene op i deres fulde længde) hvor lang hans kontor skal have til at klare tingene efterfølgende mv.....

Er vi forkælede i Danmark? Nej, I tider hvor regeringen taler om at vi skal arbejde 12 minutter mere - så ville den tid være sparet ind hvis  de offentlige systemer fungerede efter hensigten. Bare ved sporadisk at følge Amino oplever man iværksættere der bruger rigtig megen tid i forhold til at de ikke kan indberette  data, få valideret data, hænger i kø hos offentlige myndigheder mv.

Det er dejligt at politikerne har ambitioner i forhold til teknologien, men vil Danmark det hele - er det altså ikke nok kun at bevilge penge til det halve.

/Henrik

Hej Henrik

Jeg kan udmærket følge dine betragtninger, og der er følgelig ej heller nogen, der ønsker tilstande med endeløse dokumenter og ventetider m.v..

Det der er problemet, er netop ikke penge eller bevillinger, men derimod hele organiseringen og implementeringen af de systemer, der skal være fundamentet for et digitaliseret Danmark, herunder udvælgelsen og fordelingen af opgaverne.

For mig er det i hvert fald en gåde, hvordan det overhovedet var muligt for 1 år siden, at en enkelt leverandørs personaleforhold med strejker m.v., stort set kunne lamme hele SKAT's system, hvilket vil sige fra de offentlige tilgængelige systemer til de interne. Man kan jo kun håbe, at man har lært noget af dette, men jeg tvivler.

Mit bud er da også, at den sidste uge i juni 2012 bliver som for 2010 og 2011 - SKAT's TastSelv vil ikke kunne klare presset igen, igen.

Problem: Vi har et system, der på mange måder fejler og kører uregelmæssigt, og det har virkelig kostet rigtig mange penge, så nu bruger man endnu flere penge på lappeløsninger.

Til sidst, så har man efterhånden samlet de fleste indberetninger, således man skal over portalen virk.dk, med det resultat, at virk.dk allerede inden denne beslutning var rimelig ustabilt. Når virk.dk fejler, så er man som borger i Danmark med en indberetning i den grad blevet afhængig af et, ja lad os sige det lige "elendigt system". Dette sammenholdt med de stadig flere krav om, at indberetningerne kun kan foretages online.

Det er faktisk ikke rimeligt, at jeg som rådgiver skal tage skærmprint, i forbindelse med indberetninger for kunder, hver gang der kommer en fejlmeddelelse af hensyn til senere dokumentation for, at indberetningen rent faktisk blev forsøgt gennemført inden en eller anden frist. Hvis dokumentationen ikke er til stede ved en senere klage over en afgift, så er det bare "ærgerligt" og du må betale.

Nu må det vist være nok i denne omgang.

Hilsen fra en storbruger af de offentlige systemer

Tonny

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan stadig ikke ændre det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Odense5210:

Kan stadig ikke ændre det.

Du kan eventuelt prøve at skifte browser, hvilket jeg har haft held med flere gange - Så hvis du bruger FF så prøv IE og vice versa - Glem Chrome

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville gerne byde Fru Hartman velkommen til den virkelige verden en dag . Ganske mange indlæg kunne tyde på at fruen er fra en anden verden eller anden tid. Fru HARMAN - det er 2012 vi befinder os i - velkommen (og det er sagt ikke fra denne tråd men mindst 10 andre - hold dig facebook og hvad ved jeg)

Tak for kaffe...... (som jeg foretrækker uden cookie)

Spørgsmålet er, hvem af os der lever i den virkelige verden!
I der tilsyneladende har oceaner af tid til at sidde her og skrive, samtidig med arbejdet ? Bruge FB osv. osv.

Og nej; jeg forsømmer ikke et arbejde - det mistede jeg 1. marts!

Og som fhv. off. ansat har jeg faktisk oplevet at visse systemer virker efter hensigten.

At der er nogen der mener at SKAT skulle kunne klare at samtlige skatteydere logger ind samtidig, for at se på noget de faktisk god kunne vente med et par dage, er da skudt helt forbi. Nævn mig bare ét system der ville kunne klare det, tak.



 

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige gøre opmærksom på, at jeg ikke engang kan få en blanket så jeg kan gøre det på gammeldags papirform, for det virker slet ikke.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)