Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bogholder er "gået under jorden" med min regnskabsmappe m.m.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet i en situation, jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere.

I 2011 afsluttede jeg mit firma - Jeg bad xx fra yy Bogholderi om at færdig gøre mit årsregnskab for 2011, så jeg kunne aflevere det til skat.
Jeg sendte som aftalt med xx de manglende papirer, regnskabsmappe havde hun allerede..
Nu står jeg i den situation, at jeg ikke kan komme i kontakt med hende, hun svarer ikke på min henvendelser, hverken på mail, opringninger eller telefonbesked, og sådan har det stået på i flere måneder. Jeg har prøvet at være sød og forstående, da jeg kunne forstå at hun slogs med noget af privat karakter, men nu står jeg med en tidsfrist jeg ikke kan overholde og føler mig utrolig frustreret!

Hvad skal jeg gøre? jeg har indtalt besked om at, hvis hun ikke kan overkomme det, så skal hun sende min regnskabsmappe, samt tilhørende papirer tilbage til mig..Men jeg hører stadig intet!  

 

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke hænge folk ud her på amino. Fjern hendes navn.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan godt forstå, at du er frustreret, men din bogholder er sikkert endnu mere frustreret, om end du ikke kan bruge det til ret meget.

Jeg ville, som Karsten foreslår, ringe til Skat og tale med dem.

Hilsen, Robert

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske afventer systemet en indeksering af en eller anden art.

Det er ret uheldigt, - jeg synes du skal give fysisk fremmøde og hente dine ting hvis du har givet helt op.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker selvfølgelig IKKE at hænge nogen ud, det skal lige slås fast! MIn sidste frist for indlevering er nu den 1. juni, og konsekvensen bliver vel at det er mig der skal betal et eller andet urimeligt beløb til skat, fordi jeg ikke overholder det, eller at de sætter et eller andet urealistisk senario op som årsopgørelse!?

Bogholderen bor temmelig langt fra mig - Det er en ret trist situation, hvis jeg skal side og vente udenfor hendes bopæl, for så at træde frem når hun kommer hjem fra arbejde med hendes børn, jeg vil føle mig som stalker og vil da slet ikke udsætte hendes familie for sådan en situation.. Synes bare det er så rigtigt øv og trist at være låst fast sådan her. 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Robert Kronberg:
Jeg ville, som Karsten foreslår, ringe til Skat og tale med dem.

Helt ærligt - hvad har i forstillet jer at SKAT skulle gøre? De har svært nok med at få indkradset deres egne udeståender....

Hvis den pågældende bogholder ikke slipper materialet frivilligt - så må det hentes via fogeden. Hvis man ikke vil gå den vej så må næste skridt være det af Hr. Olsen forslået være at møde op hos den pågældende.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat kan da ikke give forlænget frist på det grundlag - og selv hvis du gjorde, ville det vel ikke løse sagen. 

Action - UD til hende og kræve papirerne, på et tidspunkt hun må forventes at være hjemme, kl 7 om morgenen eller hvad det kan være - og efter få forsøg på forskellige tider hvor man normalt ville forventes hjemme - så er det fogeden på for fuldt. Her vil postkvittering på at du har sendt det være godt. Du skal ikke udsætte noget som helst men mase på for at få det hele 

HVIS det er tydeligt hun er flyttet og der ikke findes ny adresse (hør ex naboen uden at komme med hele historien, så kan selv fogeden jo ha et problem tidsmæssigt. 

Hvad man så gør ved jeg faktisk ikke, men det kunne lede til tro på, at man måske skal ha et scan af alle bilag - eller kopi, hvis man sender det hele ud af huset - men jeg erkender, at jeg da gav revisor alle bilag med (dog havde jeg selv det færdige regnskab?

Hvis alt går galt, og alt ellers er kørt via bank, kan et årsudtog evt hjælpe en del af vejen 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldige mig:

Bogholderen bor temmelig langt fra mig - Det er en ret trist situation, hvis jeg skal side og vente udenfor hendes bopæl, for så at træde frem når hun kommer hjem fra arbejde med hendes børn, jeg vil føle mig som stalker og vil da slet ikke udsætte hendes familie for sådan en situation.. Synes bare det er så rigtigt øv og trist at være låst fast sådan her. 

Jeg ville ikke føle at det var forkert at køre til hendes bopæl og vente på at hun kommer hjem. Du skriver jo at du har forsøgt at få fat i hende på alle tænkelige måder, og når det ikke har hjulpet må du jo gøre det nødvendige og at møde op på hendes bopæl er nok det eneste fornuftige du kan gøre, når der er så  kort tid tilbage inden der skal indberettes.

MVH
Mark 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var i Thailand, og det ved jeg godt, at det ikke er, så ville bogholderen kunne miste sin linsens.

Uagtet hvad, så ville jeg stadig bruge 5 min på at ringe til Skat.

Det fritager måske ikke for ansvar, men jf. forvaltningsloven, så skal de oplyse, hvor du står, og måske endda, hvad dine muligheder er.

Jeg ville heller ikke blot dukke op på en privat bopæl. Dog er jeg sikker på, at Skat kan give et hint, da det nok ikke er første gang i verdenshistorien :-) Hvis de ikke kan det, så kan jeg godt forstå, at jeg er flyttet fra Danmark.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)