Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsanalyse hvordan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 24
Fra  KaffeHjørnet Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
En lille kort intro.
Jeg bor i en provinsby med 40.000 indb. (Slagelse)
Min ide er at jeg vil have en kaffeknallert som skal være på byens torve m.m. Alle tilladelser kan indhentes hos kommunen. Er undersøgt. Mit budget fortæller mig at der skal sælges min. 100 kopper kaffe om dagn (espresso, latte m.m.) for at der kommer et fornuftigt overskud.

Nu ligger mit dilemma så i hvordan jeg undersøger om der overhovedet er et marked for det.

Skal jeg ud på gaden og spørge folk eller hvordan.

Hvis projektet bliver til noget vil jeg også kunne komme til forskellige arrangementer, firma events, m.m.

Er der nogle kloge mennesker der kan hjælpe mig.
Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt burde du observere hvor mange af de indb. der så er "til rådighed".

Lad os sige du vil stå ét sted med knallerten, eller kører rundt mellem 4 punkter i byen. Hvor mange mennesker kan du så "møde" og hvor mange er potentielle kunder. 

Ved du hvor mange du reelt møder, som samtidig kan være dine kunder. Så kan du regne dig frem til hvor mange procent der så skal købe en kop kaffe, og vurdere om det er realistisk.

Du kan også lave en markedsundersøgelse omkring hvor mange der drikker kaffe. Og hvor mange af de forbipasserende der drikker kaffe.

Lad os sige der er 1000 forbipasserende, og du vil have en stikprøve på 10%. Så skal du altså spørge 100 om de drikker kaffe - og evt. bonusspørgsmål: "drikker du kaffe på vejen? Hvor meget vil du give for kaffe? Går du op i fairtrade og økologi?".

Og til sidst. For at denne rundspørge skal være så valid så mulig, bør du spørge af flere omgange. Hvis du sælger fra. kl. 10 morgen til 17 aften. Så spørg 10 mennesker kl. 10, kl. 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17. det giver det mest realistiske svar.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Allerførst vil jeg sige, at ideen er faktisk ok, hvis du kan finde rette koncept. Der muligheder, men jeg ville nok lige overveje det lidt grundigere inden jeg kastede mig over det.

Dog skal du være obs på at du nok ikke er den første i landet der har fået ideen og jeg er enig med ovennævnte debattør, du skal finde ud af hvor stort dit segment i virkeligheden er. Tænk over hvorfor folk skulle købe kaffe af dig midt på gågaden, når de kan gå hen og sætte sig på en hyggelig cafe og få en oplevelse ud af det. Hvis folk vil have cofee-to-go, hvorfor køber de det så ikke hos et af de mere kendte steder eksempelpis McDonalds, Baresso, 7eleven? Kan du komme med en pris der kan slå deres?

Du skal jo også huske at fastsætte priser, så du er sikker på at dine udgifter er dækket samtidig med at der er en vis avance for dig.

Men hvis du alligevel er mobil, hvorfor så ikke lave et koncept, hvor du bringer folks kaffe til døren om morgenen. Lav en aftale med flere husstande på en vej om levering af frisk morgenkaffe som de kan tage med i bilen eller i toget... Men det er altså en hård konkurrence du træder ind i og ja, du skal lave nogle undersøgelser hvor du finder ud af om folk vil betale for det.

Håber du kan bruge det.

Rigtig god dag.

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 24
Fra  KaffeHjørnet Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene. 

Projektet er blevet søsat, og kommer til at køre 100% om et par uger.

Jeg kan være med på både pris og bestemt også kvalitet. Jeg ligger i gennemsnit 12 kroner under priser som hos 7-eleven og DSB, og det er stadig med en rigtig god avance.

Derudover har jeg fået aftaler i hus med flere firmaer som vil have knallerten til firma events, bla en bilforhandler der skal bruge den til et åbent hus arrangement.

Ideen med kaffe til døren er slet ikke tosset, og har ikke tænkt på den før nu. Det er værd at finde ud afom det er en mulighed. 

Der er uendeligt med muligheder i det

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er det jo bare op på mopeden og igang med digWink

Husk at tilbyde rabat til alle Amino PLUS medlemmer herinde, det ser godt udCool

 

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 24
Fra  KaffeHjørnet Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal amino plus medlemmer da have rabat Stick out tongue

Når vi er 100% igang, lancerer jeg min hjemmeside og facebook side. De ligger klar til at blive publiceret. 

Fra københavn K
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget spændende tråd !!

Er selv igang med opstart i kbh , med samme koncept.

Må man spørge hvor mange knallerter du har gang i, eller er det bare den ene til dig selv ?

Hvad for en kaffe maskine bruger du ? er du Øko og Fairtrade ?

Undskylde mine spørgsmål , men ser bare muligheder for samarbejde , hvis du har de samme standarter som os.

måske vi skulle tage den privat ?

 

Mvh Marttin Christensen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)